Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13521 til 13540 af 20688
-
Beregning til erstatningsmodstand og ellære hælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har siddet fast i en fysik opgave der er vedhæftet. Håber der nogle der kan fortælle mig hvilken formel der skal bruges, og hvorfor? og hvordan jeg løser opgaven. Tak på forhånd, se b.la. vedhæftet. -
neutralisation
ForumindlægEr i gang med en rapport i fysik/kemi, og er nået til et spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Her er spørgsmålet: Natriumhydroxid, NaOH, kan fx. neutralisere svovlsyre, H2SO4. Beskriv, hvordan forsøget kan udføres, og skriv reaktionsligningen for processen. -
Afvigelse..
ForumindlægHvordan er det lige man beregner det igen? Vi har om densitet i fysik og jeg skal skrive afvigelserne på vores resultater i forhold til de forventede.. Og endda i procent. Men hvordan regner man det ud? Hvis vi nu siger at jeg har fået 7,78713 men det forventede var 7,87.. Hvad gør man... -
Mekanik HJÆLP
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B . Jeg har svært ved at løse noget af spørgsmålene: 1. Eksempel af sammenhæng mellem sted, hastighed og acceleration. 2. Definer bevægelseslove i et homogent tyngdefelt. Håber i kan hjælp Tak på forhånd :) -
Sammensatte ioner
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal lave fysik rapport og har svært ved at gennemskue hvad sammensatte ioner er.. Nogen der har en forklaring på det? Jeg skal også give eksempler på andre kemiske forbindelser hvor der indgår sammensatte ioner? Jeg håber i vil hjælpe :) -
Forsøg til emnet Energi
ForumindlægHej folkens :) Jeg vil bare lige høre, om nogen af jer kender et godt, og nemt fysik forsøg på 8kl. Niveau? Jeg tænker ikke nogen speciel slags energi. Mvh Andreas -
Radioaktivitet
ForumindlægHej I fysik/kemi er vi igang med at lære om radioaktivitet. Jeg synes at det er utrolig svært. Så vil spørge om der er nogen, der kan fortælle mig lidt om radioaktivitet, ikke så meget, men bare lidt så jeg kan komme igang med det. Det vil være super fedt. -
Enytte=Mstart*Cvand*∆T
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min fysik-rapport. Jeg ved at C=kJ/kg*grader 4,186 kJ 0,7293 kg men er C forskellen i grader altså ?T, eller er det start temperaturen i forsøget? -
Idealgasligningen - absolutte nulpunkt
ForumindlægHej! Jeg er kørt fast i noget fysik, og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.... Jeg har beregnet det absolutte nulpunkt for tryk og temperatur, og har nu en graf med målinger af tryk og luft. Kan jeg beregne nulpunktet af det, og hvis ja, hvordan gør jeg så? TAK -
Hjælp emne.
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg skal skrive en SRP om Fysik A og Historie A, jeg ville lige hører, om der er nogle kloge hoveder inde her på studieportalen, som kan give mig nogle emner til min SRP opg. På forhånd tak. -
Elektronegativitetsforskel=spændingsforskel?
ForumindlægJeg sidder lige nu og skriver en fysik og kemi rapport om et galvanisk element med Zinksulfat og kobber(II) sulfat. Spørgsmålet er så, er elektronegativitetsforskellen det samme som spændingsforskellen(Volt) i batteriet? Mange tak på forhånd. Jeg har vedlagt et screenshots af hvad jeg har skre... -
Nernsts ligning
ForumindlægHej Jeg bikser med vedhæftede; kan ikke forstå, hvordor wordmat ikke vil samarbejde. Mon nogen vil tjekke min beregning, det kan sagtens være, jeg har lavet en fejl. Giv gerne forklaringer, da fysik på dette niveau er nyt. På forhånd tak -
Nv eksamen
ForumindlægHvad skal nv eksamen indholde? Jeg har trukket naturgeografi og fysik. - har derfor valgt st snakke om drivhuseffekten. Er dog ikke helt indforstået med hvilke konkrete ting jeg skal snakke om. Så hvis nogen kunne lave en slags liste? -
Stjernen Aldebaran
Forumindlæghej alle jeg skal aflverer fysik om 1 time og sidder fast i en opgave er der nogle der kan hjælpe mig 2. Beregn afstanden til Aldebaran. Angiv resultatet ba°de i meter og i lysa°r. tak på forhånd -
Hjælp!!!
ForumindlægJeg står og skal afleverer 2 x 15 spørgsmål til den 28/1 - og er helt på bar bund, så her kommer du ind i billedet. Hvad skal du ha' for at lave disse 30 spørgsmål? Det er fysik 0-B Alt hjælp tages imod med kyshånd -
Emissions- og absorptionsspektre
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive en SRO (Studieretningsopgave) i fysik og matematik. Mit emne er emissions- og absorptionsspektre. Jeg har svært ved at skrive en abstract, håber virkelig at der er nogen der ude, som kan hjælpe mig. Tak på forhånd. -
Udledning af acceleration
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til fysik aflevering :) Vis at ved brug af Newtons 2. Lov at acceleration a er givet ved: a=m/m+M*g ? På forhånd tak :) -
Afvigelse
ForumindlægHej, jeg skal lave en afvigelse i fysik, men den bliver minus så ved ikke hvad jeg skal konkludere målt værdi - tabelværdi / tabelværdi * 100% 1,437 - 1,6 / 1,6 * 100 = -10,1875 Hvad kan jeg skrive ud fra dette, nogen som kan hjælpe mig ??? -
Er jeg helt gal på den?
ForumindlægJa det er mit spørgsmål.. Fysik er ikke min stærkeste side så jeg føler mig pænt usikker på, om det jeg har lavet er helt hen i vejret.. Opgaven er vedhæftet.. Jeg håber at en venlig sjæl kan hjælpe mig.. -
Problemstilling
Forumindlæg(Fysik kemi, biologi og geopgrafi) Hej Vi er i gang med at lave en præsentation i science om udledning af stoffer/CO2 (Klimaet) Derfra har vi valgt emnet dyr og skal skrive en god problemstilling til det.
