Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13561 til 13580 af 154034
-
Notater mat. B stx --> fik 12
ForumindlægHej. jeg sælger 4 store ringbind med virkelig fine matematik B notater, der resulterede i et 12 tal i skriftlig eksamen. Alle emner inden for matematik B. Desuden også opgaver med svar fra matematikbutikken (printet ud og også svar i rød lille bog) Har også en stor mappe med matematik A noter du... -
Rentabilitetsanalyse
ForumindlægHejsa. Jeg plejer at bruge utrolig lang tid på min rentabilitetsanalyse, hvorfor jeg tit sidder med meget lidt tid til de efterfølgende opgaver (eksamen skriftlig vø A). Derfor ville jeg høre, om der er en som sidder inde med en god, kortfattet og nøjagtig rentabilitetsanalyse jeg kan få lov til... -
hjælp...
ForumindlægEr der en venlig sjæl der gider at hjælpe mig med at løse denne opgave? Med tekst og mellemregning tak :( Jeg skal op til skriftlig eksamen snart men jeg kan ik beregne sådan opgaver :( Det ville være en stor hjælp. På en bankkonto indsættes 30 000 kr. til en årlig rente på 2,125 %. a) Hvor mege... -
Ang. Eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået består Matematik A af 2 dele, hvoraf den første del er u. hjælpemidler - jeg ønsker dog at få opklaret hvorvidt man stadig kan skrive på PC/word (wordmat) eller bliver det skriftlig på et stykke papir?? vh -
Turbo Kurser
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål angående de her smarte turbokurser. Hvis man supplere Matematik fra B til A niveau, og man er optaget på sin specifikke uddannelse på baggrund af at man består kurset. Så har jeg tænk på om man stadig kan komme ind på sin uddannelse hvis man fx får 7 i skriftlig og... -
Rettelse af samf eksamen?
ForumindlægHejsa Jeg er simpelthen alt for utålmodig til at vente på, at karaktererne for de skriftlige eksamener kommer ud om nogle dage. Derfor ville jeg høre, om nogen eventuelt kunne komme med et bud på hvilken karakter min samf A eksamen står til at få? -
Hjælp til aflevering
ForumindlægHej Jeg vil høre, om der er en, som har været til skriftlig eksamen i kemi på A sidste sommer med netadgang d. 25 maj. Jeg har sættet for som en aflevering, og jeg har lidt problemer med nogle af opgaverne. Er der muligvis en, som har lyst til at vise deres besvarelse? Mvh. en presset 3g'er -
Lær at tale engelsk med engelsk accent!!
ForumindlægLær at ale engelsk med engelsk accent!! Hjælp til engelsk tilbydes af moden, indfødt og uddannet engelsklærer, Mange års erfaringer på alle niveauer. One-to-one tutoring,gruppeundervisning, business engelsk, korrekturlæsning, grammatik, engelsk til rejsebehov, conversation engelsk mm. Har b... -
Differential og integral
ForumindlægHej derude. Nu er jeg stødt på grund midt i helvede. Dette emne er min store mur!! Jeg skal til at lave hjemmenoter til min vintereksamen. Min lærer har givet mig nogle vejledende spørgsmål således jeg helst skulle ende med nogle brugbare noter til min eksamen. Er der evt. nogen som ligger i... -
*hjælp*
Forumindlæg(a+b)^2-a(a+2b) -
Areal i en vilkårlig trekant.
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/121210%202hf123-MAT-C-07122012.ashx Linket fører til et matematik c hæfte, jeg har et problem med opgave 3b. Jeg har prøvet med nog... -
Forberedelse til termins
ForumindlægHeej! Jeg går i 8. og skal snart til at have terminsprøver, det er første gang jeg skal have det og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har ca 2-3 uger til at forberede mig. Jeg er ret dårlig til matematik, får normalt 7,4,02 i karakter i det. I dansk har jeg både stærke og ... -
Antropologi(KU)
ForumindlægJeg kan se at mange andre har lavet finten "hvad tror i at snittet bliver næste år" Nu må det så være min tur. Vi snakker Antropologi-studiet på KU. Sidste år var snittet 10.6(året før 9.9) Mit øjeblikkelige snit er på 10.3 uden bonus og mangler en enkelt eksamen, plus en skriftlig kara... -
hejjjjj mig og min veninde skal op i naturfags eksame og vi har trukket Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer og vi skal finde nogen gode forsøg t...
ForumindlægFokusområde: Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer Problemstilling: Hvordan kan vi sikre rent drikkevand i Danmark i fremtiden, når klimaændringer og forurening truer vores grundvand? Arbejdsspørgsmål: Fysik/kemi Biologi Geografi Hvordan påvirker forskellige ke... -
Hjælp til AT-fremlæggelse. Evolutionsforskning og intelligent design.
ForumindlægHej! Jeg skal op til min AT-eksamen i denne uge og har derfor lige brug for lidt hjælp mht. fremlæggelsen. Mit emne er omkring Darwins evolutionsteori og kreationisme altså naturvidenskaben overfor religion og fagene er biologi og religion. I min fremlæggelse skal jeg have styr på moderne DNA-tek... -
Eksamen generelt - Hvordan forbereder i jer bedst? Mentalt såvel som bogligt....
ForumindlægHey.Har nu næsten overstået alle eksamener for i år. Men føler lidt at dette er år (eksamensmæssigt) er gået elendigt (ok ikke elendigt, men langt dårligere end jeg havde foventet) i forhold til både 1.g og især 9. (selvom man ikke kan sammenligne det, ved det godt!) Så tænkte bare, hvordan gør ... -
Goddag
ForumindlægJeg er ny her på studiportalen.dk. Er der nogen eksperter til stede dette handler om Kemi for Kalk. Kun om Kalk :) Er der nogen der ved. Hvordan påvises CO2 og hvad hedder det ?Hvordan påvises Ca++Hvordan påvises CO3--Hvordan kan salt blødgøre vand?Kan I fortælle om kalkbrænding. Både med ord og ... -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
Luftmodstand
ForumindlægJeg har lavet en øvelse der hed: Det skrå kast. \n\nI den forbindelse ville jeg gerne vide hvor stor indvirkning luftmodtanden havde på den kugle vi skød afsted. Jeg har denne formel til beregning af luftmodstanden:\nFw = ½ * cw * A * ro * v^2\nHvor: \nFw (w er sænket skrift) er luftmodstanden\nc... -
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h...
