Eksamensforberedelse

Forberedelse til termins

21. november 2017 af redandpink

Heej! Jeg går i 8. og skal snart til at have terminsprøver, det er første gang jeg skal have det og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har ca 2-3 uger til at forberede mig. Jeg er ret dårlig til matematik, får normalt 7,4,02 i karakter i det. I dansk har jeg både stærke og svage sider, får normalt 10 i skriftlig dansk, 7 men dog altid tæt på 10 :(  i retskrivning, 7-4 i læsning. Har i nogle tips til hvordan jeg kan blive bedre til læseprøve? Og andre tips til de andre fag? :D 
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. november 2017 af fosfor

Læs en bog


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. november 2017 af signecr

du kan gå ind på gyldendal webprøver og tage nogle øveprøver som giver dig en direkte karakter 


Brugbart svar (1)

Svar #3
25. november 2017 af Weeke (Slettet)

Til matematikken vil jeg kigge igennem en formelsamling og repetere de svage sider. Derudover til færdighed, så hav styr på gange, division, plus og minus. Derudover areal af fx trekant og firkanter, sansynlighed, algebra, ligninger og funktioner. Det var lige dem, som jeg kunne komme i tanke om. Og det meste kan man øve inde på emat.dk
Skriftlig dansk: Prøv og kigge dine gamle stile tilbage med din læreres feedback, og lav en tjekliste over, hvad du skal huske på. Derudover vil jeg anbefale, at have styr på de forskellige genre.

Skriv et svar til: Forberedelse til termins

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.