Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13561 til 13580 af 152758
-
Hvad skal du skrive om i din 3. årsopgave?
Forumindlægheysa.. Jeg kan godt lige starte med at lægge ud og fortælle. Jeg har tænkt mig at skrive i Kemi, da jeg tror at dette ville være det mest spændende fag at bruge min skriveuge på. har dog været i tvivl da jeg ikke rigtigt ved om det eret let fag at skrive i og score en ordentlig karakter i, og hv... -
hvad er en svag og stærk syre?
ForumindlægDet her er nok et temmelig let spørgsmål i forhold til alle andre spørgsmål i dette forum, men altså. Jeg skal til den her skriftlige prøve i dag, og sidder og læser mine noter i kemi. Jeg har på et tidspunkt skrevet følgende:Stærk syre: Hcl -> H^+ + Cl^-Svag syre: CH3COOH ->/Hvordan kan ma... -
"Metode og teori"
ForumindlægEr der ikke nogen der vil hjælpe mig med dette afsnit? Vores lærer har skrevet at vi bla. skal have • en indledning med opgaveformulering og problemstillinger, metode og teori samt afgrænsning af materiale og argumenteret disposition. med i opgaven.. Indledning med opgaveformulering og problem... -
SOS!!
ForumindlægHej vi har om "Stjernernes livscyklus" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak på forhånd :) -
Hjælp til NF-EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 15. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er FØDEVARE. Mvh. Christina -
Masse kemiopgaver
ForumindlægJeg skal til årsprøve i kemi og har derfor lavet en masse opgaver, for at på den måde at forberede mig til den. Jeg er dog stødt i nogle problemer med nogle få opgaver. Man behøver ikke at hjælpe med alle, hvis bare man kan en af dem må man gerne skrive. Håber I kan hjælpe mig :)Det er disse jeg ... -
Energiomsætning? -VIGTIGT.
ForumindlægHej guys. :) Landet ligger sådan her: Jeg skal til fysik/kemi afgangsprøve i morgen, og jeg er ved at lave de sidste forberedelser nu. Så er det jo at jeg finder ud af, at jeg har mulighed for at trække energiomsætning, men jeg fatter hat af det. Altså jeg ved jo fodt hvad det handler om så... -
1.skal en syrerest opfattes som en base? 2.og er org. forbindelser enten syre eller base?
Forumindlæg1) på wiki skriver de: En syrerest eller syrerestion er den negativt ladede ion der bliver tilbage når man fjerner H+-ionen fra en syre. dvs. Cl- (Kloridion) er for eksempel syreresten fra saltsyre. eller NO3- (Nitration) fra salpetersyre. Så er det vel blevet til den korresponderende... -
Biologi B eller fysik B?
ForumindlægSå er tiden kommet til snart at vælge et naturvidenskabeligt fag på b-niv. til 3.g jeg ved bare ikke, om det skal være biologi B eller fysik B. for at være helt ærlig har jeg ikke den STORE interesse i nogen af fagene, så jeg tager mere udgangspunkt i hvilket fag der evt. vil være mest nyttigt. h... -
Fejl i testen i cellelære
ForumindlægKære Studieportalen I jeres test i cellelære, angiver testen selv et ukorrekt svar som korrekt. Det drejer sig om spørgsmål 13, som lyder; hvordan bevæger vand sig ved osmose? Testen angiver svarmulighed 13.1 som den korrekte, hvilket er forkert. Denne svarmulighed hævder, at vand ved osmose ... -
oxidationstal
Forumindlægnitrogens oxidationstal i HNO2 (altså O er ikke fri) nogen der kan svare på det? hvad Ns (OT) er? -
exoterm reaktion
ForumindlægHej :D har lidt problemer med følgende opgave: Det oplyses at når en iltmaske falder ned, aktiveres en termisk omdannelse af natriumchlorat, hvorved der dannes dioxygen efter reakktionsskemaet: 2NaClO_3 (s) --> 2NaCl (s) + 2O_2 (g) 1) vis at reaktionen er en exoterm reaktion. hvordan gør j... -
Hvilket computer-program til matematik og fysik?
ForumindlægHej, Jeg kan se, at mange af jer valgte at bruge computeren her til eksamen. Hvilket program bruger I? Og hvilket program blev brugt i foelgende opgave? Isaer, hvis I kigger paa opgave 9 og 10. *Det er ikke min aflevering, og jeg tager ikke credits for det* -
Får man kvitering fra AU??
ForumindlægHey.. Jeg blev student her til sommer, og har lige søgt nogle videregående uddannelser på AU, SDU, AAU og Kbh uni. Jeg har fået bekræftelser på, at de har modtaget min ansøgning på SDU og AAU, men jeg har ikke modtaget noget fra de andre.. Får man ikke kvitteringer fra AU og Kbh’s uni, når de mod... -
Lektiehjælp matematik hhx
ForumindlægHej Jeg går på gymnasiet (hhx) på 2. år og søger en dygtig mandlig studerende til lektiehjælp i matematik 3-4 timer ugentlig - god timeløn. MVH C. -
3.g Fjollebillede
ForumindlægVed godt at dette egentlig ikke har noget med lektiehjælp at gøre, men håber alligevel det er ok at søge hjælp her - Ved jo at der er mange studerende herinde. Vi skal have taget 3.g fjollebillede på onsdag, og jeg vil høre om der er nogle herinde som har en god ide til et tema eller andet sjovt... -
Beregn stofmængde á forbrugt permanganat :/
ForumindlægNogen der ved hvilken formel jeg skal bruge til det? Og hvad jeg skal bruge i tal for at få resultatet (altså hvad bogstaverne står for)? Ville hjælpe meget, ved ikke hvilken. Tak på forhånd :) -
rigtig?
ForumindlægDa jeg lige skal kunne lære min nye lommeregner: TI-89, bedre at kende har jeg prøvet at regne dette stykke ud: 380 * 10^-9 = 3,8E-7 dvs. rsulultatet er: 0,00000004 eller? -
Hvis ikke - hvad gør jeg så?
ForumindlægHej, Jeg har tænkt på, at jeg gerne vil studere medicin her efter 3.g. Jeg regner dog ikke med at få det krævede snit, men hvad gør jeg så? Findes der andre måder at komme ind på? Altså kan jeg tage nogle "kurser" for at forbedre mit snit - eller kan jeg måske gøre andre ting? Håber... -
CNO-proces
ForumindlægHvad ligger der i en proton-proton proces og en CNO-proces? Hvad betyder det?
