Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13621 til 13640 af 38620
-
Like a compass needle that points north, a man's accusing finger always finds a woman. Always
Forumindlæg"Like a compass needle that points north, a man's accusing finger always finds a woman. Always" jeg skal analysere og diskutere dette Citat fra Bogen "under en strålende so"l på engelsk "A thousand splendid suns" i del af min SRP, nogle der vil give en hjælpende ... -
Teori og metode i sprogfag
ForumindlægHejsa Jeg har i min AT-synopsis arbejdet med et skønlittærert værk, men er i tvivl om hvilke metoder og teorier, jeg kan hive frem til fremlæggelsen. Er godt klar over, at analyse og folktolkning er vigtigt, samt hermeneutikken også er ret central. I mit arbejde med bogen, har jeg lavet en meget... -
SSO diskussion om frihed?
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
Hjææælp, hvilke metoder har jeg brugt?
ForumindlægHej! et lille opråb om hjælp her :-) Jeg er helt vildt forvirret omrking metode så håber i kan hjælpe. Jeg skriver ligenu AT om spiseforstyrrelser i psykologi og dansk - jeg har analyseret en blog hvor jeg har redegjort for David Riesman i min redegørelse for at kunne bruge ham i min diskussion... -
Metasprog srp
ForumindlægHvor meget betyder metasprog i srp? Jeg var presset på tegn, så jeg slettede noget af mit metasprog i opgaven - er det noget, der har betydning? Det vil sige at jeg ikke redegør for hvad jeg kommer ind på i afsnittet, men bare går direkte til analysen. -
Hvad betyder tolkning
ForumindlægSidderog forbereder mig til en dansk eksamen i morgen og kom pludselig i tvivl, hvad betyder og hvad er forskellen på en tolkning og en analyse? Sarah -
DHO
ForumindlægHej jeg skal skrive DHO og er lidt i tvivl omkring primær litteratur og sekundær Primær litteratur er hvilken bog jeg vil analysere og sekundær litteratur er hvad så? -
Hvad betyder denne sætning?
ForumindlægDu kan sagtens bruge teori om identitet, så længe at du formår at bruge det praktisk i analyse af din empiri. Hvad mener min lærer præcist? -
JBS - Konsument eller producent?
ForumindlægHej alle. Sidder med SRP, men jeg er i tvivl om dette. Når jeg skal analysere købsadfærden for undertøj af JBS, er det så på konsument eller producentmarkedet??? Hjælp hurtigt! -
Tvivl om Romantikken
ForumindlægJeg har lavet en analyse af H.C.Andersens eventyr "den standhaftige Tinsoldat" og skal tilsidst perspektivere til en af genrene i romantikkens periode 1830 - 1870.. Det er enten universalromantik, Nationalromantik, Biedermeier eller Romantisme. Jeg ved ikke helt hvilket et af dem der ka... -
Studieretning
ForumindlægHej, jeg er blevet en MEGET forvirret pige. Jeg går i 9. klasse lige nu og selvfølgelig skal man tage stilling til hvad man skal efter folkeskolen. Jeg har beslutten en 10. klasse på et gymnasie, senere vil jeg på gymnasiet da det er et krav (skal læse til jura). MEN, selvfølgelig bl... -
hjælp mig!
ForumindlægHej jeg skal fremlægge i tysk! og jeg skal kunne sige hvorfor jeg har valgt dette emne på tysk. men jeg har ingen ide om hvad jeg skal få sagt så er der nogen som er sød og kan hjælpe mig med hvad jeg kan sige det var noget jeg trak det er ikke noget jeg selv har valgt. jeg trak Meine Pläne un... -
Ap latin - ap prøven
Forumindlæghej alle sammen jeg vil gerne lige få styr på nogle ting inden ap prøven på mandag :) mit spørgsmål er om man godt kan lave en syntaktisk analyse af en latins sætning ud fra den danske oversættelse ? :) eks: . Filia Rhea Silvia duos filios creat - Datteren Rhea Silvia får to sønner. (også l... -
Litterær artikel
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel altså analysere og fortolke på digtet 'Hun ser godt ud' af Vita Andersen. Jeg forstår nogenlunde, hvad jeg skal, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der ville være en god idé at inddrage i en digtanalyse i dansk i 1.g på A-niveau? Kan I give mig nogle gode... -
AT Metode
ForumindlægHej ! Er der nogen der lige kan hjælpe mig et øjeblik.. Har tidligere hjulpet så mange inde på studieportalen, men har aldrig fået rigtig igen, men vil igen prøve mig ad for sidste gang... Jeg går i 3.g og er igang med at forberede min AT synopsis, og noget der irritere mig meget er metode afsn... -
SSO
ForumindlægHej søde folkDer er lige noget jeg ikke fatte, når man skal lave analyse og fortolkning af sprog og stil i en roman omfatter det så også analyse og fortolkning i det hel taget.Altså miljø sted osv.På forhånd tak:) -
Sophus Clausen
ForumindlægHej...\nJeg ville høre om der ikke var nogle herinde som har analyseret et af Sophus Clausens digte?\n\n- Cecilia -
bøger til analysekurser på matematik-økonomi KU
ForumindlægHej derude Er der nogen som kunne fortælle mig hvilke bøger der er pensum til analyse 0, 1 og 2 på matematik-økonomi uddannelsen på KU? mvh -
Rette én sætning
ForumindlægHej Jeg skal i min tysk-aflevering skrive "De er forelskede i hinanden", og har oversat det til "Sie sind in einander verlieben". Men jeg synes det lyder en smule underligt - er der en bedre måde at skrive det på? :) -
Din Pizza er Italiensk...
ForumindlægHvordan er det den lyder den der remse om racisme? Kan kun huske Din kristus er jøde. Din bil er Japansk. Din pizza er Italiensk. Din kartoffel er Tysk. Din vin er Chiliensk. Dit demokrati er Græsk. Men er den ikke meget længere?
