Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13681 til 13700 af 154034
-
FYSIK
Forumindlæghej jeg har fysik A som studieretningsfag, og skal til eksamen i det til sommer. problemet er at jeg har en rigtig dårlig lærer som ikke rigtig kan lære fra sig, dette siger jeg på grundlag af at klassens gennemsnit i fysik er 4 mens den i de fleste andre fag ligger højere.. jeg vil gerne høre om... -
Forskelligt.
ForumindlægHej.. Nogen som gider at fortælle mig om jeg har regnet disse opgaver rigtig ? :) 1) En funktion er bestemt ved f(x)= x^4+2x^3-11x^2-12x+36 a) Løs ligningen f(x)=0 f ' (x)= 4x3+6x2-22x-12 f(x)=0 SVAR; x= -3 v x= 2 b) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) f ... -
Skraveret Integrale
ForumindlægSom så mange andre der har mulighed for at regne dette års eksamenssæt så søger jeg lidt hjælp til en opgave. Sættet findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/... -
Supplering af specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg er blevet tilbudt en plads på antropologi på KU, men ville egentlig helst ind og læse veterinærmedicin. Det kræver dog Mat B/A og Fysik og Kemi B. Jeg har meldt mig til på VUC, men jeg føler mig sgu en del presset af at jeg skal have de fag, da især matematik ikke er mit stærkeste fag. Klared... -
Metode - Psykologi
ForumindlægHejsa alle jer derude! Jeg krydser virkelig fingre for at der er nogen der gider og kan hjælpe mig! Mit spørgsmål lyder således: Jeg er ved at forberede min AT eksamens fremlæggelse med hovedemnet Katastrofe, hvorunder jeg har valgt at arbejde med fagene Psykologi og Biologi med problemf... -
Undren
ForumindlægHej, Hvad er det helt præcis der menes, når SRP karakteren bliver vægtet med 2? På nuværende tidspunkt står der 9 eksamenskarakterer på mit eksamensbevis og mit nuværende snit er 7,7. (69/9 = 7,7). Det er alle karakterer på c-niveau og bliver derfor vægtet med 1, så min udregning er vist korrekt,... -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej.. jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilke gymnasium der passer bedst til det jeg vil.. Jeg tænkter at jeg i fremtiden vil noget med medicin.. altså så det er noget med matematik, engelsk , fysik kemi osv.. ville det være bedst hvis jeg tog stx, eller htx? og hvis jeg vælger den studie retnin... -
Geo-eksamenssæt?
ForumindlægHeysa, jeg skal op til geografi til eksamen. Jeg har læst alle de indlæg der allerede har været her, men ka ik finde noget svar på, om der er nogle der ved hvor man kan finde nogle eksempler på geografi-eksamenssæt?Takker-Slacz- -
Terminsprøve i Dansk
ForumindlægJeg skal op i 10. klasses terminsprøve i dansk. Er der nogen som har nogle nyttige notater, modeller og lignende? Foreslag og gode råd til hvordan man opnår et godt resultat og gode karakter? På forhånd tak. -
eksamen
Forumindlæggodt være d r et lidt dumt spørgsmål, men r lidt i tvivl..tror I man vil score point t eksamen hvis man perspektivere til en tekst man ikke har læst(ikke er i læsepensum)?? -
Karakterer i Lectio??
ForumindlægEr der nogle der ved hvornår karaktererne bliver skrevet ind i Lectio, så man har en chance for at se hvordan ens gennemsnit ser ud? -
hvad
ForumindlægHvad gør jeg hvis man har et gennemsnit på 8 men skal bruge 8,2? -
Chancen for mat-eksamen?
ForumindlægHej, Jeg afslutter matematik på B her i 2.g. Derudover afslutter jeg 3 C-fag, og 1 andet B-fag. Jeg har altså mulighed for at komme op til 6 forskellige eksamener. Jeg har hørt, at det altid er 2 eller 3 dog. Men er der nogen der har en idé om, hvor stor chancen er for ikke at trække hverken mun... -
lidt i tvivl
ForumindlægFor at bliver optaget på uddannelsen skal du dels have en adgangsgivende eksamen og dels have følgende fag og niveauer, som skal være bestået med min. 2,0 på 7-trins-skalaen (medmindre andet og højere er angivet i skemaet). Det vil sige at man skal have bestået faget ik??? Jeg har bestået dans... -
haster - Vejledning til kemi
ForumindlægJeg har hørt rundt omkring at man kan finde vejledning til de gamle eksamensopgaver på nettet et eller andet sted som fortæller dig hvordan du skal løse de hver enkelte opgaver i de gamle eksamensopgacer? Kan det passe? hvis ja, hvor henne kan man finde såda nogle vejledninger henne? på forhånd ... -
SSO + sidehoved/fod
ForumindlægGodaften, Jeg kom lige i tvivl omkring hvad, min sidehoved og fod skal indholde i min SSO opgave. Jeg benytter mig også af fodnoter. Normalt plejer jeg at gøre således. Hoved: Navn - opgave - dato Fod: Skole - side x af y Ville det også være passende for en SSO? Eller skal hver enkel side und... -
analyse af novelle
ForumindlægNogen der ligger inde med en analyse der har fået to-cifret karakter? Kunne godt bruge en til hælp i eksamen imorgen som insperation! Mvh -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
Opgavesæt
ForumindlægGodaften, Jeg er en 1.g'er, som skal til skr. matematik årsprøve her på fredag. For at forberede mig vil jeg sidde og løse nogle opgaver, som om jeg var til prøven. Altså 1 time uden hjælpemidler og 3 timer med. Men jeg mangler et opgavesæt til dette, så jeg tænkte på om der var nogen der... -
Hvad er en nordisk religion? nogle der kan forklare mig det kort og præcist
Forumindlægplease nogle der kan forklar mig det
