Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 13841 til 13860 af 23609
-
Hvad gør en orm?
ForumindlægHej alle! Jeg har et mindre klogt spørgsmål at stille, men jeg kan altså ikke finde ud af, hvordan en orm kommer til et andet sted. Skal bruge det i en rapport. Altså et menneske går. En snegl snegler sig af sted. Hvad gør en orm? -
Differentation skrivemåde
ForumindlægHvis jeg har en funktion, som hedder "funktion", og jeg vil differentiere mht. x, ville det så være korrekt at skrive første afledede som http://www.cl.ly/7S2V Jeg har aldrig rigtig brugt denne nomenklatur, så jeg ville bare lige være sikker inden jeg skrev det ind i en rapport :) -
Oxidationstal - HASTER
ForumindlægHej alle! Sidder lige med redox-reaktionen: Fe + H+ --> Fe2+ + H2 Fe stiger med 2, men hvad med H? I alle rapporter står der, at den skal falde med 1, i min verden har de begge to en ladning på netop én? Nogen der kan forklare dette? -
Biologi rapp. om vandløb – biodiversitet
ForumindlægHej, når man snakker om biodiversitet er der så en skala man bruger til at vise (idk fra 1-10 hvor 1 er truet og 10 er pefekt fx.) Og hvis der er hvor på sådan en skala vil være et sweet spot hvor der ikke er for mange dyr og arter men hellere ikke for få Ps. er til en rapport om en vandløbsund... -
Navngivning og ladning af kemiske stoffer
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive en rapport om indgrebet i kemisk ligevægt, men der er nogle kemiske stoffer, hvis navne og ladninger jeg er ret desorienteret omkring. Så er der nogle, der kender: 1) navnet af 2) ladningen af natriumhydrogensulfit 3) ladningen af sølvnitrat Tak på forhånd -
Friktion vulkaner
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport til NV der handler om pladetektonik, et af spørgsmålene var: Hvilken betydning har friktionskraften for magma- og lavastrømmen? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det i vores tekst eller på google. Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne forklare mig ... -
Universet, sætning
ForumindlægDa Voyager 2 fløj forbi Neptun i 1989, skaffede den, det første nærbillede af Neptun og afslørede, at den er solsystemets mest forblæste planet. I må meget godt svare hurtigst, skal bruge det til en rapport, som skal afleveres i morgen. -
x^2-test
ForumindlægHej Studieportalen :)) Jeg skal op til mundtlig matematik eksamenen , og kan ikke besvare en af spørgsmålene da jeg ikke har afleveret rapporten.... Er der nogen som gider at fortælle mig hvordan man laver en x2-test , på en forståelig måde? I vil gøre mig en meget stor hjælp! :)) PÅ FORHÅND M... -
Haster..... Blodsukker
ForumindlægHej alle derude, jeg er i gang med at lave en rapport, men i teorien står der: Hvilket sammenhæng er der mellem blodsukkerkoncentration og mæthedsfornemmelse samt tarmens fyldning og mæthedsfornemmelse. Er der nogen, der kan hjælpe lidt med at besvare/forklare om det? Forstod ikke den helt, eller... -
Gennemsnit og standardafvigelse?
ForumindlægHej! Jeg er nået til det sidste af min rapport om det skrå kast, men er usikker med hvordan jeg skal besvare dette spørgsmål: Hvad betyder det for mit resultat at jeg har beregnet gennemsnit og standardafvigelse for et forsøg som jeg har gentaget 10 gange??? mvh ludvig -
Blodsukker - mæthedsfornemmelse
ForumindlægHej alle derude, jeg er i gang med at lave en rapport, men i teorien står der: Hvilket sammenhæng er der mellem blodsukkerkoncentration og mæthedsfornemmelse samt tarmens fyldning og mæthedsfornemmelse. Er der nogen, der kan hjælpe lidt med at besvare/forklare om det? Forstod ikke den helt, eller... -
hvad er forklaringen på at der ikke findes primtals trillinger ud over 3,5,7
ForumindlægHej folkens :-D Jeg sidder med en matematik bevisteknik rapport. Og er yderst interreseret i om der findes primtalstrillinger ud over 3,5,7. Hvis svaret er nej - hvad ville forklaringen så være for det? Hilsen gymnasieeleven i nød Svar ubedes HURTIGT -
Mængde beregning
ForumindlægJeg sidder lige nu med et problem i min rapport jeg ikke lige kan besvare det lyder således: -Hvor stor en stofmængde MnO4- er der i denne stofmængde KMnO4? Stofmængden på KMnO4 er på 0,1682 mol og vi bruger 8,4 mL KMnO4, og det er 0,0200 M KMnO4. -
Krise .. Hjælp!!
ForumindlægSidder med en kemi rapport, og vil meget gerne forklare betydningen af Hexan og Heptan? Jeg mener at Oktan-tallet er det der beskriver blandingen mellem Heptan og Oktan - er det rigtigt? Men ved ikke helt betydning af Heptan? Kunne være til meget hjælp. -
Landbrug - mest hensigtsmæssige kornsort
ForumindlægHej alle, jeg er igang med en geografi rapport, og jeg har et spørgsmål der lyder "Hvilke kornsorter er mest hensigtsmæssige til det danske klima? Og hvorfor?" og jeg kan ikke finde svar på dette nogle steder. Så et svar ville gøre mig rigtig glad! -
Vekselstrøm.
ForumindlægHey Folkens. Jeg er igang med, at skrive en rapport om "induktion og vekselstrøm". Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Håber i vil hjælpe. :) Spørgsmålet er: "Kan vekselstrøm anvendes til en elektromagnet? Forklar hvorfor.." -
Beskrive sin-1, cos-1 og tan-1
ForumindlægHej derude ;o) Jeg sidder og kæmper med en matematik rapport som skal omhandle triginomatri. Jeg mangler dog, at forklarer om, cos-1, sin-1 og tan-1. Og jeg er pludselig fuldstændig blank, hvornår bruger man dem og i hvilke sammenhænge kan man bruge dem?? på forhånd tak for hjælpen... -
teori - nyttevirkning
ForumindlægHej, jeg ved at skrive en rapport om et forsøg vi lavede i sidste uge. Jeg skal skrive en teori og skal forklare, had nyttig energi er og hvad det bruges til.. Kan simpelthen ikke finde ud af det, håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd! Hilsen Mathilde -
Polynomier
ForumindlægHej alle sammen.. jeg skal skrive en rapport over emnet plynomier, men har svært ved følgende: En generel definition af et polynomuim , heraf koeffcienter. og antal rødder i polynomier af hørjere grad Håber I kan hjælpe tak! -
Selektion af varmetolerante bakterier
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en rapport om variation og selektion, kan dog ikke lige finde ud af, hvordan det kan være at varmebehandlet bakterier udvikler sig mindre end ikke varmebehandlet bakterier i en petriskål? Nogen der kan hjælpe mig med mit spørgsmål?? MVH
