Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 13841 til 13860 af 24089
-
Tysk kasus
ForumindlægHej! Jeg har en sætning her, "Han havde en god ven", hvordan ved jeg om det skal hedde eine, ein eller noget andet? Altså hvor bruger man nominativ, akkusativ, genitiv og dativ? -
opstilling af model
ForumindlægDEt er meget muligt at der i år kommer nogle spørgsmål hvori vi skal opstille nogle modeller... Er der nogen der har et eksempel på hvordan en model kan se ud? Gerne flere? -
hermeneutiske spiral?
ForumindlægJeg skal op nu her, og jeg er ret sikker på at jeg bliver spurgt om den hermeneutiske spiral, det gør man altid :) Men jeg ved ikke hvordan jeg kan forklarer den? I min synopsis har jeg bare skrevet dette: For at opnå en yderligere tekstforståelse bruges den hermeneutiske spiral, hvor min fors... -
Dansk skriftlig Eksam
ForumindlægHvad er vigtigt ved at skrive en dansk stil? -
Spørgsmål omkring hypoteser
ForumindlægI denne opgave skal I udarbejde nogle hypoteser på baggrund af foreliggende statistikker nedenfor. Bruger I her den deduktive eller induktive metode? Når man forsøger at lave empiriske undersøgelser af samfundsforhold ved at optælle, beregne og/eller udspørge en større del af befolkningens fo... -
AT-eksamen - Hvad skal man?
ForumindlægHalli halløj, Jeg skal op i AT her på mandag, men nu er jeg sådan set blevet lidt i tvivl om hvad det er jeg skal derinde. Vi har ikke rigtig fået nogen guide i hvordan man går til eksamen i AT. Håber at I vil hjælpe. På forhånd, mange tak :) -
Freuds metode - induktiv/deduktiv?
ForumindlægJeg skriver AT om psykoanalysen og er blevet i tvivl om, hvorvidt man kan sige, at Freuds fremgangsmåde er induktiv eller deduktiv. Kan man overhovedet det? Og i så fald - hvilken en af dem bruger han? (Jeg har skrevet om hermeneutik). -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
HJÆLP metode i historie
ForumindlægHej.. Jeg er lidt i tvivl om metoden i historie.. I forbindelse med mit AT er historie jo valgt som humanistisk. Er det så forkert hvis jeg kigger på f.eks. en lov fra 1800 tallet, billede af bygninger og statiskker(tabeller osv) ? -
Hvilken metode bruger jeg?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal redegøre for hvad der sker når en kvinde skal føde. Det jeg gør er at bruge et billede af kvindens kønsorganer, som illustrere det hele, hvor jeg peger på de forskellige organer og forklare. Hvilken metode kaldes dette? Det er iøvrigt biologi på A-niveu. -
Spansk A mundtlig eksamme
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til mundtlig spansk A, jeg er lidt forviret over hvordan det hele vil forgår. Den bliver 2 delt, den ene bliver 24 timers og den anden bliver en ekstemporaltekst som jeg får derover. Der er nogen der siger at selve ekstemporalteksten vil forgår på dansk, men den med 24 ... -
cos(arg(a)) Hvad betyder arg?
ForumindlægHej, er igang med en opgave om vektorer hvor jeg finder vektorernes retningsvinkel, dvs. i enhedscirklen. Og jeg har så fået noget, måske misvisende information. Hvis i tjekker det vedhæftede billede, kan i se hvad der står i min formelsamling, samt hvad min lærer har skrevet. Forskellen er at d... -
Politik og ideologi i opbrud EKSAMEN PLS
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og laver et synopsis ud fra emnet: politik og ideologi i opbrud. Jeg vil bare lige vide om jeg er på den rette vej? og meget meget, gerne nogle ideer til underspørgsmål. Problemformulering: Hvad er baggrunden for, at partierne mister deres traditionelle vælgere, som de... -
HJÆLP! Gammel parti fordelingen på linje!
ForumindlægGodaften (-: Jeg håber der er nogen der er oppe, for jeg har 24 timers forberedelse til samfundsfag B, og jeg skal op i morgen kl. halv 10. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den klassiske/gamle linje hvor partierne er fordelt på? Jeg kan simpelthen ikke finde den, selvom den burde være... -
HF på VUC, optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen Da jeg har søgt ind på HF uden en 10.'ende klasse (gik ud af 9. i 2007, og haft 2 år på STX), skal jeg til en optagelses prøve. Prøven består af en tre-delt faglig test på 1,5 time og en efterfølgende samtale på ca. 15 min. Derudover, mener jeg at jeg i telefonen fik af vi... -
Redegørelse, Historie
ForumindlægHej hvordan laver man en redegørelse i Historie, hvad skal den indeholde, og hvad er det der typisk står i en historisk redegørelse, hvad må der ikke stå, er redegørelsen ligesom en indledning ? Hej nogen mennesker derude der kan give mig en ordenlig forklaring på hvad en hoistorisk redegørelse... -
Forskel på normal og binomialfordeling?
ForumindlægJa, hvad er forskellen på normalfordeling og binomialfordeling? -
Vanitas
ForumindlægHej.. Jeg skal vide en masse om vanitas billeder og historien, men jeg kan ikke finde noget på nettet.. så hvis der er nogen, der har noget må I meget gerne hjælpe! pls help meee.. -
kemi
Forumindlæghvad betyder optisk aktiv i et molekyle? ? ? -
Venus fra willendorf
ForumindlægHej.. jeg sidder lige og læser om hulemalerierne i perioden op til 1400.. hvor jeg er stødt ind i at de også lavede figur.. Der står at Venus fra willendorf er skåret af en oolitisk limsten... men hvad er oolitisk limsten? :S
