Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13901 til 13920 af 23765
-
hjælp til blodtype
Forumindlæghej, trænger lidt hjælp ang. blodtype. jeg skal skrive en rapport om blodtypebestemmelse. hva menes med: gør rede for den fysiologiske baggrund for blodtyperne? og gør rede for den genetiske baggrund for blodtyperne? hvad er forskellen mellem disse to? -
Ekstraktion - forklaring?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal skrive kort i min rapport om hvad ekstraktion er. Jeg har læst om en eliminationsreaktion, hvor man fraspalter et mindre molekyle fra et organisk stof under dannelse af en dobbeltbinding(tripelbinding) - er det det samme evt? Ellers ved jeg ikke hvad ekstraktion er? -
det haster
Forumindlægjeg har lavet en rapport om karakteristik og effektkurve for et solcellepanel, hvor jeg sku lave 3 grafer over (I,Py), (U0, Ri) og (U/V) og det eneste jeg mangler nu er at bestemme U0 og Ri er der nogen der kan hjælpe??? -
HJÆLP., Energi (vindkraft, solceller)
ForumindlægJeg har fået en rapport for om energi. og jeg håbede at der var nogen som kunne hjælpe mig, med Vindkraft Og solceller(solkraft) bl.a. hvordan (vindkraft & solceller) fungere? hvad det er? og hvad der er godt ved at bruge det (fordele)? håber i kan hjælpe mig for ellers er jeg fortabt.. Tak... -
Tilpasning og Naturlig selektion
ForumindlægHejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak. -
Bæredygtighed i DK
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive en rapport om bæredygtigt byggeri. Nogen der kan hjælpe med at finde oplysninger om, hvorvidt regeringen hjælper til bæredygitighed. Om de giver støtte/tilskud? Jeg takker på forhånd ! -
Blodtype hjælp
ForumindlægHej allesammnen. Jeg har brug for noget hjælp til en blodtype rapport. jeg skal ud fra mine forældres blodtype komme med en hypotese om hvilken blodtype jeg tror jeg selv har. Begge mine forældre er B-. Kan jeg så ikke kun være B-? Tak på forhånd. -
Kulturlandskaber
ForumindlægHej alle:) Er der nogle der ved, at man i et afsnit om kulturlandskaber i en ng-rapport, kan skrive, om at der er kommet flere storcentre og nye bebyggelser i udkanter af byer, for at lokke folk til...? (eller har det intet med kulturlandskab at gøre?) -
kompensationspunkt
ForumindlægHey Sidder med en rapport og er stødt på ordet kompensationpunkt som beskrives at være det tidspunkt hvor fotosyntesen er lig med algers respiration. Spørgsmålet er så, er kompensationstidspunktet så det tidspunkt hvor solen er så stærk eller svag at der er lige meget fotosyntese som respiratio... -
hvad gør jeg
Forumindlægaf en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen er givet ved: log(H) =0,277 + 0,922 * log(S) Hvordan bestemmer man husradonkoncentrationen som funktion af stueradonkoncentrationen og hvordan bestemmer man hvor mange procen... -
Nedbrydning af dødt plantemateriale
ForumindlægJeg skal til at skrive rapport om 'Nedbrydningen af dødt plantemateriale', men synes jeg mangler baggrundsviden herom. Kender i nogle sider, hvor jeg kan læse lidt herom? -
Vands fordampningsvarme
ForumindlægHej er der ikke nogen som har en rapport eller aflevering som de gider låne mig, ang. vands fordampningsvarme og alle de tilsvarende formler dertil. Jeg forstår f.eks. ikke hvilken rolle Y=a*x+b spiller? og heller ikke hvordan jeg skal lave min graf ? -
Iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej...jeg håber der er nogle der kan hjælpe, jeg sidder med en rapport der hedder Iodtal for et fedtstof. Jeg har en reaktion der hedder: BrO3- + 5Br- + 6H+ -> 3Br2 + 3H2O og nu skal jeg regne ud hvad min startmængde Br2 er... Hvordan gør jeg det?? -
Potentiometrisk titrering af phosphorsyre i cola
ForumindlægHey alle Skal lave en rapport om Potentiometrisk titrering af phosphorsyre i cola, men har rigtig svært ved den. Nogle der evt. har lavet den og vil være så venlig at sende den, så jeg nogen lunde kan se hvordan den skal laves.. mvh. den hjælpeløse -
fældning/nitrat
Forumindlæghej. jeg skal forklare hvorfor "nitrat ikke kan påvises ved fældning", og var selvfølgelig syg den dag det blev forklaret. det er til en rapport, og kan ikke rigtig komme videre uden. Håber der er en der er lidt smartere end mig. hehe:P -
Blodsukker og kartoffelchips
ForumindlægHej (: I forbindelse med en biologi rapport om blodsukker har jeg udregnet GI. En af forsøgspersonerne indtog 153 g kartoffelchips og jeg regnede GI ud til at være 48,89 - altså lavt. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvorfor det mulgivis er lavt? -
Er dette korrekt forstået?
ForumindlægEr dette korrekt forstået? Ville fyre noget hø af i min rapport. "En kemisk ligevægt udgør en dynamisk ligevægt, alt efter som den ikke er statisk. " kan man overhovedet skrive det? :-S -
Det matematiske pendul
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport om det matematiske pendul. Der gælder at T = k * L^0,5 Den teoretiske værdi af konstanten k er k = 2π / √g - hvorfor er den det?? -
h+-ioner i bevægelse
Forumindlæghej derude. jeg er i gang med en rapport med h+-ioner. i en elektrisk strøm kan få h+-ioner til at bevæge sig til -, som vi alle godt ved, men er der nogen teoretisk måde at skrive det på? nogen der kan hjælpe? /trine -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej folkens, jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg skal skrive en rapport om blodtyper, og jeg skal blandt andet skrive om hvilken blodtype mine forældre kunne have haft, når min blodtyper er A rhesus negativ. Er der nogen der er lidt skarpe til det? Det ville være en stor hjælp! På forhånd tak :))
