Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13921 til 13940 af 23766
-
elektrolyse.
Forumindlæghejsa :D sidder her og skal lave elektrolyse af kobberchlorid, kan ikke lige finde ud af hvordan man gør :I evt. nogle kloge hoveder, der kunne hjælpe mig? skal bruge reaktionsskema, hvad sker der ved + og - polen?? håber der er nogle der kan hjælpe, skal aflevere rapporten i morgen :D -
Impuls
ForumindlægHEj jeg er igang med en fyskik rapport om impulsen.. hvordan finde man vogn 1 og vogn 2 hastigheder efter stødet.. For når man skal regne impuls ud, skal man bruger vogn 1 og vogn 2 hastigheder før stødet... -
Musik/lyd
ForumindlægJeg har en rapport om den svingende streng. Jeg kender frekvenserne og længdens af strengen, men hvordan finder jeg bølgelængden? fx. for 1.partialtone har jeg frekvensen 32Hz og længden af strengen, som er 101,9 cm. Men hvordan finder jeg bølgelængden? -
Methan
ForumindlægHej er der nogen der har lavet et forsøg med Fremstilling af methan, og kan forklarer mig hvad man kan tage med i rapporten, fordi jeg står helt på barbund..? Jeg har virkelig megetbrug for hjælp.. Så hvis I bare har nogen sider jeg kan gå ind på eller bare et eller andet..? På forhånd tak -
Danskerne i Verden
ForumindlægHej derude, Jeg er igang med en samf. rapport (danskerne i verden) og i en af opgaverne lyder spørgsmålet "hvilke konsekvenser har det haft for vælgeradfærden at gå fra at være et industrisamfund til et informationssamfund i Danmark" Vil da lige hører om der var nogen bud på den... På f... -
Ekstraktion - forklaring?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal skrive kort i min rapport om hvad ekstraktion er. Jeg har læst om en eliminationsreaktion, hvor man fraspalter et mindre molekyle fra et organisk stof under dannelse af en dobbeltbinding(tripelbinding) - er det det samme evt? Ellers ved jeg ikke hvad ekstraktion er? -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive en rapport om blodtypebestemmelse, og er nu nået dertil hvor jeg skal finde fejlkilder der kunne opstå i forsøget? Jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal svare her? Vi udførte forsøget ved hjælp af eldonkort. Mvh Katie -
det haster
Forumindlægjeg har lavet en rapport om karakteristik og effektkurve for et solcellepanel, hvor jeg sku lave 3 grafer over (I,Py), (U0, Ri) og (U/V) og det eneste jeg mangler nu er at bestemme U0 og Ri er der nogen der kan hjælpe??? -
HJÆLP., Energi (vindkraft, solceller)
ForumindlægJeg har fået en rapport for om energi. og jeg håbede at der var nogen som kunne hjælpe mig, med Vindkraft Og solceller(solkraft) bl.a. hvordan (vindkraft & solceller) fungere? hvad det er? og hvad der er godt ved at bruge det (fordele)? håber i kan hjælpe mig for ellers er jeg fortabt.. Tak... -
Sonnergaard vs. engelsk?
ForumindlægHej.. jeg stå og skal ha valgt værker til min srp-rapport og vil meget gerne skrive om jan sonnergards Radiator! er der nogen der har gode forslag til nogle engelske NOVELLER som kan kobles med noveller fra radiator? -
Spalteåbning
ForumindlægHej derude. (: sidder lige og skriver en rapport i biologi. jeg har desværre glemt min biologibog på skolen, så har lidt svært ved at finde et svar på dette: Forklar hvorfor spalteåbninger åbner i lys og lukker i mørke nogen der kan hjælpe? :) -
Afstemning af reaktionsskema
Forumindlægheej, jeg sidder IGEN med kemi reaktionsskema, jeg har nogle stoffer der skal afstemmes i en rapport, men jeg er ikke helt med hvordan man gør, altså hvad princippet er, er de rnogen der kan forklare med ord hvordan man gør, det er til imorgen. Eks. NaSo4 + KNO3 ? -
bjerrumdiagram
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med hvordan man tegner et bjerrrumdiagram? Jeg har en rapport om buffere og her har jeg vedhæftet min graftegning, men jeg vil bare lave den om til et bjerrumdiagram. Jeg ved ikke hvordan jeg skal regne ud en tabel over sammenhængen mellem syrebrøken og ph inden ... -
SAmmenhæng
ForumindlægHeeeeeej :) Jeg har en rapport, hvor jeg skal finde sammenhængen mellem tryk og temperatur ud fra nogle målinger. Skal jeg bare finde sammenhængen for den graf jeg får ud af de målte tal? Dvs. bruge Excel til at finde ligningen, som så er sammenhængen? -
Blodtype hjælp
ForumindlægHej allesammnen. Jeg har brug for noget hjælp til en blodtype rapport. jeg skal ud fra mine forældres blodtype komme med en hypotese om hvilken blodtype jeg tror jeg selv har. Begge mine forældre er B-. Kan jeg så ikke kun være B-? Tak på forhånd. -
Densitet
ForumindlægHej alle. Sidder lidt fast. Jeg skal beregne laster til en statik-rapport. Og ville hører om nogen kendte densiteterne på TTS-bjælker og vaffel-plader. Jeg kan slet ikke finde noget om det. Håber i kan hjælpe. På forhånd, tak :) -
Haster
ForumindlægHey :) Jeg er i gang med at skrive en kemi rapport om forbrænding af mg (magnesium). Efter forbrændingen breder der sig en luft af ammoniak. Er der nogen, der ved, hvad det kan skyldes? Med venlig hilsen Mia -
hvad gør jeg
Forumindlægaf en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen er givet ved: log(H) =0,277 + 0,922 * log(S) Hvordan bestemmer man husradonkoncentrationen som funktion af stueradonkoncentrationen og hvordan bestemmer man hvor mange procen... -
Iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej...jeg håber der er nogle der kan hjælpe, jeg sidder med en rapport der hedder Iodtal for et fedtstof. Jeg har en reaktion der hedder: BrO3- + 5Br- + 6H+ -> 3Br2 + 3H2O og nu skal jeg regne ud hvad min startmængde Br2 er... Hvordan gør jeg det?? -
Det matematiske pendul
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport om det matematiske pendul. Der gælder at T = k * L^0,5 Den teoretiske værdi af konstanten k er k = 2π / √g - hvorfor er den det??
