Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 13961 til 13980 af 109300
-
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
Fuga form
ForumindlægFuga formen fra barokken er musik der er delt op i tre afsnit, først eksposition (med temaet), så modulation (hvor der kommer spændstighed) og så den sidste del som min bog kalder "tætføring, d.v.s. en kompositionsteknik, der ikke lader fugatemaet spille helt ud, før næste stemme sætter ind ... -
Jura
ForumindlægHej alle, Hvilke andre steder end KU kan man læse Jura? og hvad er adgangskravet? mvh Mia -
4 sætninger til professoren
ForumindlægJeg skal rette fejlene i nedenstående sætninger og forklare på dansk hvori fejlen består: a) There has never been many of them -->rettes til: There have never been many of them. Fordi de er brugt entalsform hvor der skullevære brugt flertals b) I love nature and being ou... -
Reality-tv og identitetsdannelse
ForumindlægHej :) Jeg er pt igang med min Srp. Jeg skriver om Reality tv og identitets-dannelse. I Psykologi B og Engelsk A Jeg har redegjort for genren reality og for teorier i det senmoderne samfund, der omhandler identiteten og dannelsen af den. Jeg skal nu analysere et afsnit af "Big Brother ... -
Porten til Gymnasiet.
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse og har et snit på 6.0 fra sidste årskarakter i 8. Jeg har lige været op til min matematik færdighedsregning i terminsprøve og klarede mig med et sikkert 7 tal! Jeg har ikke fået de andre endnu. Jeg vil gerne på HTX. Og jeg er meget bange for at jeg får dårlige karakterer i... -
Hvis-ledsætning
ForumindlægHej! Jeg lærer dansk og har for nylig faldet over noget, som jeg gerne vil forstå. Er begge af disse sætninger korrekt? Jeg kunne have lavet kaffe, hvis jeg havde vidst, at du kom. (lad os kalder den "A-formen") Jeg havde lavet kaffe, hvis jeg havde vidst, at du kom. (B-formen) Den... -
Droppet ud af STX
ForumindlægKære Studieportal, Jeg er 19 år og jeg har gået på tre forskellige gymnasier hvor jeg netop er blevet udmeldt fra mit nuværende gymnasium. Jeg droppede ud kort før slutningen af 1.g på gymnasium A og tog derefter mit 1. år færdigt på gymnasium B. Jeg ansøgte og kom ind og læste 2.g på gymna... -
Pige/drengeklasser i gymnasiet
ForumindlægHvordan fordeler kønnene sig i de forskellige studieretninger i gymnasiet? Jeg har i hvert fald ladet mig fortælle, at i f.eks. en sproglig klasse er der mange piger og færre drenge, og i de naturvidenskabelige klasser er der flere drenge, eller 50/50. Hvad er din studieretning, og hvordan er fo... -
Vektorer
Forumindlægom to vektorer a og b gælder: |a|=2 |b|=3 |a+b|=3 Bestem gradtallet for vinklen mellem a og b. skal vel finde prikproduktet; og skal derfor bruge |a-b|*, men ved ikke hvordan jeg finder den? *a·b=0,5(|a|^2+|b|^2-|a-b|^2) -
Tabel over ledighed og BNP-vækst
ForumindlægEr der nogen, der sidder med en tabel over ledigheden i Danmark i % fra 2007 til 2011? Og en tabel over BNP-vækst i % fra 2007 til 2011? Jeg ved ikke om det bare er min SRP-plagede hjerne, der er ved at gå død, men jeg kan simpelthen ikke finde de tabeller. -
Løsning af eksamensopgaver :(
ForumindlægHejsa! Er der nogen der har eller ved hvor jeg kan finde løsningerne til eksamensopgaverne i matematik A htx? Leder efter disse: 30. august 2011 16. december 2011 Mvh Anette -
HJÆLP TIL JOB I SABBATÅR?
ForumindlægHej. Kan du hjælpe mig med at finde et job (i Odense) i mit sabbatår (sommer 2011). Jeg vil gerne arbejde i en børnehave som pædagogmedhjælper. Men kender du en hjemmeside eller lign. Og hvornår skal jeg søge? Jeg vil starte efter sommerferien 2011. -
BNP Deflation
ForumindlægHej SP Kan man sige, at der forekommer deflation, hvis man eksempelvis kigger på en tabel, der viser at BNP i stigende priser fra 2011 er mindre i 2013? BNP 2011 1.791.472 BNP 2013 1.742.369 -
Help
ForumindlægTabellen viser den gennemsnitlige pri s i engelske pund for videnskabelige tidsskrifter i årene 1994-2004. Antal år efter 1994: 0|2|4|6|8|10 Pris:.............|269|314|361|437|500|570| I en model for prisudviklingen antages, at der med god tilnærmelse gælder, at f(x) = b*a^x Hvor x er antal år ... -
Kommaer !!
ForumindlægHej Hvornår sætter man komma på engelsk? Sætter man kun grammatiske kommaer? -
Fremmedliggørelse ??
ForumindlægEr der nogen der tilfældigvis ved, hvordan man siger fremmedliggørelse på engelsk ?? -
anatomy udtalelse
ForumindlægHey (: hvordan udtaler man "anatomy" korrekt på engelsk? -
Post/senmoderne litteratur??!!
ForumindlægEr der nogle som enten ligger inde med nogle notater eller andet godt omkring den postmoderne/ senmoderne litteratur?? Jeg skriver studieretningopgave om identitet i det senmoderne samfund.. og har analyseret novellen, The red line. Nu skal jeg så beskrive den engelske litteratur i det senmodern...
