Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13961 til 13980 af 40685
-
Hvorfor hadede Hitler og nacister jøder så meget?!
ForumindlægHej er lidt nysgerrig(-: Hvorfor havde Hitler det her store had til jøder? Har det noget med deres religion at gøre? eller var de bare syndebukke under 2VK.. -
Geografieksamen!!
ForumindlægHey! Er der nogen her, der nogensinde har prøvet at være oppe i geografi eller skal op her til sommer? Jeg skal den 10. juni. Hvordan foregår det? Er der nogen, der har nogle tips eller noget til sådan en eksamen? -
Hjælp
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op til engelsk prøve. Mit ordforåd i engelsk har altid været godt men når jeg skal til eksamen og sidder deroppe så forsvinder det. Hvad kan jeg gøre? -
osmose opgave!
ForumindlægHej! Jeg har en bio eksamensopgave, som jeg ikke helt kan svare, opgaven findes på denne hjemmeside: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/bi/STX06BIAVejl2opg1.pdfJeg skal have hjælp til opgave 2 og 4. Det haster meget! Tak.. -
Frivilligarbejde i velfærdstaten.
ForumindlægJeg er igang med min eksame, jeg har virkelig brug for hjælp til at besvare disse spørgsmål. Hvordan kan frivilligarbejde løse velfærdstatsens udfordringer? Hvad er ulempen ved frivilligarbejde? -
Uddannelse
ForumindlægHer efter sommerferien begynder jeg i niende klasse (undskyld jeg skrev syvende i starten, men det var for at få uddybet nogle ting ang. Pythagoras). Derved begynder tankerne, idet jeg skal op til eksamen om et år, og skal til at finde ud af hvad jeg vil. Men hvad er det egentlig jeg vil?- Jeg el... -
Spørgsmål om Overførsel af Karakterer til HF
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er... -
Spørgsmål om overførsel af karekter
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er... -
Hjælper det overhovedet at gå på privatskole?!
ForumindlægHvis adgangskravet til studie X er 9. Der er to pladser tilbage. Elev 1 har 8.5 i gennemsnit han har gået på en anerkendt privatskole (Gymnasium) Elev 2 har 9.5 i gennemsnit han har gået på handelsskole. Hvem får pladsen? Der er generelt strammere krav efter karakter givning på privatskole, + pri... -
Sådan finder du sidste års opgavesæt!
ForumindlægSidste års opgavesæt fra de skriftlige eksaminer på gymnasialt niveau finder du sådan her: Start på Undervisningsministeriets hjemmeside, Undervisningsministeriet, vælg Uddannelse, vælg Gymnasiale uddannelser > Prøver og eksamen vælg Centralt stillede skriftlige opgavesæt, s... -
Problem at tage HF-enkeltfag?
ForumindlægHej. Sagen er den, at jeg går på VUC-enkeltfag, samt har et fag på HF-enkeltfag. Så det er muligt at blive optaget uden helt at opfylde optagelskravende. Derfor vil jeg gerne tage et par stykker mere, kemi, fysik, etc. Men problemet ligger i, at jeg regner med at tage en STX efter VUC, og det h... -
Analyse 0
ForumindlægStuderer matematik og har pt. et fag kaldet analyse 0 med mundtlig eksamen. Ville høre om andre har haft erfaringer med faget og kunne fortælle lidt om hvordan det gik og om den tilhørende eksamen, som jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal forberede mig til. -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
angående AT-prøve
ForumindlægHej. Hvad skal man sige til AT-eksamen og hvad er det mest vigtige i sådan en eksamen? mvh. Katja -
Antal Eksamener og spørgsmål om AT
ForumindlægOkay, jeg har 2 spørgsmål. 1) Jeg ved man skal op i 10 eksamener i alt, men er der et bestem antal fag man skal op i på hvert niveau, f.eks. at man SKAL til mundtlig eksamen i 2 A niveau fag? 2) Er der nogen der ved hvilket niveau en AT eksamen gælder for? Mine lærere ved det nemlig ikke, og de... -
årskarakter
ForumindlægHvis man vælger at udeblive fra samtlige mundtlige eksamener uden en ordentlig grund som sygdom mv., så har man jo ikke afsluttet de enkelte fag, men betyder det så, at ens årskarakter bortfalder, eller kan man beholde dem og tage eksamen næste år. Eller hvis man blot udebliver fra den sidste eks... -
Hvad har i fået i AT?
ForumindlægHej alle er der nogle af jer der har været op i at? jeg var nemlig oppe, hvor det gik rigtig skidt.. så vil bare høre om hvordan det er gået med jer andre? -
Perspektivering til islam, kristendom og jødedom
ForumindlægHey. jeg tænkte på om nogle kunne komme med nogle sammenligninger til de forskkelige religion's ritualer.. Gerne en hel masse :) OG jeg har prøvet at lede forum og notater igennem her inde, men har desværrer ikke kunne finde noget. Men hvis de findes, så må i gerne smide et link.. På forh... -
vend den anden kind til.. hurtig hjælp søges
Forumindlæghej alle sammen jeg er i gang med at besvare spørgsmål til religion og er stødet ind i et spørgsmål som lyder "skriv hvorfor det ikke er muligt for kristne mennesker at efterleve jesus' krav om at man skal vende den anden kind til når man bliver slået" kan ikke rigtig finde på noge... -
Hjælp til at forstå den etiske holdning :(
ForumindlægHej. Jeg har om fosteridagnostik, og en af mine fag er religion. Indefor etik er der 4 holdninger. En af holdninger hedder: Den egoistisk holdning ( Gør mod andre som du ønsker de skal gør mod dig). Når jeg læser hvad det er, synes jeg ikke det lyder egoistik , hvorfor er det egoistisk? Hvis vi...
