Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14101 til 14120 af 45451
-
Apartheid
ForumindlægNogle der vil være søde at, forklare mig baggrunden for Apartheid. Altså hvorfor det lige var de sorte det gik udover osv. bare ganske kort :-) Tak Laura -
Medialogi optagelse
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde medialogi inde på optagelse.dk - Ved I hvad dette kan skyldes? På forhånd rigtig mange tak : ) -
Hvad er foregrounding
ForumindlægKære Studiepotalen jeg har bruge for hjælp med spørgsmålet nedenfor tak på forhånd. Hvad er foregrounding? – og hvordan kan man som skribent foregrounde en tekst? -
Emnevalg til EP (HF)
ForumindlægJeg går på HF, andet år. Vi skal skrive en eksamensopgave (EP), jeg har valgt at skrive i Engelsk og Mediefag. Hvilken film/emne kunne jeg tage? Overvejer lidt Pearl Harbor, ved bare ikke i hvilken sammenhæng jeg kunne få Engelsk ind over det. Går ikke udfra at det vil tælle, hvis jeg skriver min... -
Kort tekst - rettelser? Børnemordere
ForumindlægHej Jeg har oversat en tekst fra Chili (marts i år) til engelsk, der handler om børnemordere. Det ville være rart med et tjeck før jeg afleverer :) På dansk: Alder: Begge ti år. Offer: En toårig dreng. Drabet: Jon og Robert havde brugt det meste af dagen den 12. februar 1993 på at rende rundt ... -
American psycho
ForumindlægHej :) jeg skal til at skrive SRP om American psycho i fagene engelsk og psykologi. Mit spørgsmål er om der er nogle der har kommentar til forfatterens valg af hovedpersonens efternavn Bateman?? hvorfor dette efternavn? Håber i kan hjælpe :) -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
Fight club Er da ikke overfladisk ?
ForumindlægVi kom til at snakke om Fight Club på et forum for nylig. Jeg sagde at jeg synes Fight Club var en genial bog. At den også tager fat på dybere, eksistentielle problemer i menneskets tilværelse. Og at Tyler og the narrator er interessante personer at undersøge, fordi de repræsenterer nogle af de... -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
Afleveringsdato
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle hvordan man siger afleveringsdato på engelsk? -
flammefarver
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en rapport om spektroskopi og jeg vil gerne perspektivere til flammefarver idet det også har noget med spektrallinjer at gøre. Men er der nogen der kan forklare mig præcist, hvordan flammefarver opstår og hvorfor? -
Perspektivering
ForumindlægHej jeg skal perspektivere to tekster, og har lidt svært ved det., og håber nogen kan hjælpe. Jeg skal perspektivere en novelle ved navn Frøkenen til et eventyr som hedder historie om en moder. -
Hvilken metode er dokumentarer??
ForumindlægHej alle! Skal som mange andre til AT eksamen i morgen. Når man bruger en dokumentar (dokumentaren går ud på, at det er et eksperiment hvor man samler en flok udlændinge, og sætter dem sammen med en flok racister...eksperimentet går så ud på, om de kan nedbryde deres fordomme overfor hinanden)...... -
Massekommunikation / eksamen!
ForumindlægHej.Jeg skal op til dansk eksamen imorgen.Jeg er dog i tvivl om, hvad jeg skal gøre, hvis jeg trækker noget omkring massekommunikation.Hvordan foregår det? Trækker man en artikel og hvordan skal man gribe det an?Håber i kan hjælpe ;) -
Billedstil
ForumindlægHej... Er der nogen som ved hvad det vil sige at skrive en billedstil? Knus Artemis -
Målgruppeanalyse
ForumindlægHvordan udarbejder man en målgruppeanalyse? -
billedanalyse
ForumindlægHej alle Er der nogen der ved hvilken metode man bruger, når man laver en billedanalyse? På forhånd tak! -
Vurdering af konflikten
ForumindlægJeg er ved at lave en større opgave i historie på C-niveau. Jeg har om den kolde krig, og skal nu lave en vurdering af konflikten.. nogle herinde som har et bud på hvordan filan jeg lige gør det? .. Håber på hurtig hjælp da den skal være færdig søndag aften senest kl 20:30 -
SRP Virksomhedsanalyse:
ForumindlægHey jeg ville høre om der var nogen der viste hvad en "virksomhedsanalyse" skal indeholde?? På Forhånd Tak... mvh.. Tobias -
SBU'er
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ved at lave en opgave om Daloon. Og der har jeg fået til opgave at skrive om SBU'erne. (hele denne opgave er taget fra en Erhverscase fra 9. januar 2006) De SBU'er som jeg har fundet er: Forårsruller Traditionelle Middagsretter Asiatiske Middagsretter Andre Etn...
