Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14161 til 14180 af 45451
-
Forventninger til Spansk eksamen
ForumindlægHey.Det står sådan til, at jeg inden længe skal op i min mundtlige spansk eksamen C-niveau, og jeg må indrømme at jeg aldrig har været så nervøs for en eksamen før. Prøveformen er således, at man kan forberede en fremlæggelse hjemmefra - udover det skal man oversætte en ukendt tekst, samt at man ... -
Yahya Hassan - forurettet
ForumindlægHej ! Jeg skal lave en litterær analyse og fortolkning af digtet, forurettet - jeg vil høre om der er nogle, som ligger ind med en analyse omkring dette digt, eller nogen som har nogle gode tips? Det vil virkelig være en god hjælp! -
spørgsmål ang. valg af fag i srp
Forumindlæghej. min studieretning er: Engelsk A Matematik B Samfundsfag B Jeg overvejer at skrive i Engelsk og Samfundsfag. men jeg havde kun samfundsfag i 1.- og 2.g så mit spørgsmål er om jeg alligevel godt kan vælge at skrive i engelsk og samfundsfag, på trods af at jeg ikke har samfundsfag længere. -
Terminsprøver
ForumindlægJeg skal op i engelsk og tysk og dansk skriftlig hvad er vigtigt at kunne. Jeg ved at i tysk er det navneord med stort og bøjning af verber, men er der noget andet? Det samme med engelsk og dansk skriftlig. Hvad kan man komme op i i dansk skriftlig, og hvad betyder de foskellige genrer? Hva... -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
EKSAMEN!!! RET EN TEKST!
ForumindlægHejsa. Jeg skal på mandag op i engelsk, (9. klasse) Og jeg har valgt som overemne , racisme, og som underemne racisme i dansk politik. Jeg har skrevet kort, hvad jeg vil sige.. Og jeg vil bare høre, om ikke der er nogen der vil bruge 5 minutter, på at rette den for grammatiske fejl, jeg er nemli... -
Valgfag??
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går i 2.g på linjen Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal her om meget snart vælge valgfag og vil virkelig gerne have Engelsk på A (Hvor jeg så i alt ville få 5 a-niveau fag). Men har hørt at hvis man opgraderer Engelsk til A, så kan man ikke gange sit gennemsnit... -
Afslag på drømemuddannelse
ForumindlægJeg skriver herinde, da jeg er rigtig bekymret og ked af det. Jeg har søgt ind på en videregående uddannelse, hvilket jeg gjorde i starten af februar, så jeg også kunne blive betragtet i kvote 2. Sidste måned fik jeg afslag på denne uddannelse. Grunden til dette var at jeg ikke havde et gennesmit... -
kort Novelle
ForumindlægHej jeg skal skrive en lille engelsk novelle. bare på en side måske. men jeg skal selv skrive en.. er der måske en som har skrevet et sådan et, eller lignende.... mange tak -
Problemformulering?
ForumindlægHvordan siger man "problemformulering" på engelsk? -
Ordet -,
ForumindlægHvordan siger man udpumpning på engelsk ? -
Oversætte
ForumindlægOværsætte fra dansk til Engelsk -
Historie - Emner
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave om en af de følgende danske modstandsgrupper: BOPA Hvidstensgruppen Churchill-klubben Holger Danske Mit spørgsmål lyder "Hvilket emne er der mest viden om?", da jeg skal skrive 3-5 sider om ét af disse emne. Jeg har selv kigget på alle disse emner, men... -
SRP!!!
ForumindlægHej igen Jeg ville gerne høre om der var nogle der eventuelt ville skrive eller hjælpe mig med at svare på noget af min problemstilling. Den lyder således: Gør rede for forløbet af vikingetogterne mod England og for omfanget af nordisk besættelse i England. Giv en kildekritisk analyse af uddra... -
Fortællertype?!
ForumindlægEn som har læst A Dry White Season og som kan fortælle mig hvilken fortællertype der hersker over historien? x_X -
nordkraft
Forumindlæghey... jeg er igang med min 1g opgave, og vil høre om der ikke hva nogen der kunne hjælpe mig med junkiehunden, har valgt den men den er sQ svært.. ikke godt :( -
Bromatbestemmelse
ForumindlægDer afvejes 75,15 mg stof, som opløses i ca. 50 ml vand. Derpå tilsættes 5 ml 2 M svovlsyre og 1 g kaliumiodid: BrO3– + 6 I– + 6 H+ → 3 I2 + Br– + 3 H2O Derefter titreres den dannede mængde I2 med 21,68 ml 0,1012 M natriumthiosulfatopløsni... -
Gode råd til mundtlig dansk eksamen på A?
ForumindlægHvad kan man støde på af spørgsmål osv? -
Nogle som kan rette spansk :)
Forumindlæghar skrevet en kort billedanalyse og tænkte om der var nogle som kunne påpege de grammatiske fejl:\n\nEl dibujo representa una estación\n\nEn la estación esta muchas personas y a la derecha hay un tren parada, a la izquierda en el dibujo esta un billete. delante de billete esta un y su familia en... -
Havfruens sang - H. Pontoppidan
Forumindlæghej, er der en af jer, der har gennemgået/ har gode notater til novellen "havfruens sang" skrevet af Henrik Pontoppidan?jeg skal måske prøve eksamineres i den, så det ville være lækkert hvis en af jer kunne hjælpe.på forhånd tak.Saba
