Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14181 til 14200 af 22746
-
Vibration, teoretisk
ForumindlægHejsa.Er der nogle kloge folk, der kan fortælle mig, hvorfor det at enhver kvadratisk form (se for eksempel http://mathworld.wolfram.com/QuadraticForm.html) kan diagonaliseres, er vigtigt indenfor vibrationsteori i fysik? -
Titrering
ForumindlægHvis man skal titrere en syre, hvordan bærer man sig så ad? blander man bare syren og basen? Hvor og til hvad bruger man tirering, er det bare for at neutralisere eller hva? Er der en som kan forklare dette billede: http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/kemi_gif/titrering_pH_figur.gif På forhånd... -
Fremstilling af syre
ForumindlægJeg har tjekket i Forum og på google, men jeg har ikke kunnet finde nogen enkel/9.klasses forstående forklaring på, hvordan man egntlig fremstiller syre. Jeg har eksamen i fysik/kemipå tirsdag, så a håber der er nogen der kan hjælpe mig inden... -
Elektrolyse af natriumhydroxid
ForumindlægJeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help?? -
Base forsøg
ForumindlægHej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem?? -
Hjælp!!! Skal være inden torsdag aften
ForumindlægER der ikke nogen der er gode til fysik, som kan hjælpe mig med opgave 02 i Orbit 2 side 122. Håber på, at der er nogen der har bogen, men opgaven er lidt svær at forklare uden tegningen. -
Ang. frekvens!!
ForumindlægHej jeg har et sprøgsmål som hedder: Hvordan kan du bestemme frekvensen af en stemmegaffel med en klemme på, hvis ikke vi havde et halvåbent rør? - jeg har prøvet, men kan ikke svare på det selv og har virkelig brug for hjælp da jeg afslutter fysik i år. På forhånd tak :) -
SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!
ForumindlægHej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!! -
Videnskab og ansvar
ForumindlægJeg skal skrive synops under emnet videnskab og ansvar. Fagene er fysik og engelsk. Vores "underemne" er atombomben og Hiroshima. Hvilken problemformulering kunne jeg opstille ? Nogle ideer? -
Fysikemner til SSO
ForumindlægHejEr der nogen der kender nogle spændende emner som man kan skrive SSO om i fysik?Og hvortil der også er nogle interessante forsøg.Det må gerne være nogle emner som der ikke er vildt mange der har skrevet om før.Mvh. Maria -
Haster - SRO om gasser og tryk
ForumindlægKan i venligst hjælpe mig med indledningen til min SRO opgave i fysik/kemi. Jeg skal skrive om gasser og tryk og har svært ved at komme i gang med min indledning. Jeg skal forsøge at gøre det interessant og belyse hvorfor det er interessant :-) Det er en haster -
Watt og Jules
ForumindlægHej alle sammen har virkelig meget brug for hjælp, er ved at lave en fysik aflevering og der er lige en opgave jeg bare ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe opgaven lyder sålede: En tredje computer optager 235 W. Hvor lang tid er den om at bruge 50.000 J? -
Eksamensopgave - Fordampning og smelte.
ForumindlægHej. Tænkte på om der sad nogle fysikgenier som ville kigge min eksamensopgave igennem før jeg afl.? Er ikke selv en geni til fysik, og vil så nødig afl. noget fuld af fejl og misforståelser. På forhånd mange tak! Teresa. -
Kredsløb og stikkontakt
ForumindlægJeg har et spm. vedr. fysik jeg har svært ved at finde svar på: Hvad bruges kontakt til og hvad kan den gøre ved et kredsløb? (Fx. Hvis man har bygget et kredsløb op med en strømforsyning og stikkontakt, hvordan påvirker stikkontakten så kredsløbet?) -
Ækvator
ForumindlægSpørgsmål i fysik, jeg simpelthen ikke kan finde ud af: To byer ligger på ækvator med en afstand på 350 km. a) beregn de to byeres forskel i længdegrad b) Ca. hvor lang tid går der mellem solens opgang i de to byer? -
Kommunikationsforsøg
ForumindlægMin AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :) -
Facitliste til Orbit 2
ForumindlægHey dér...\n\nNu tænkte jeg lige om der tilfældigvis er nogle, der ved hvor jeg kan finde en elektronisk facitliste til fysik bogen Orbit 2. Jeg kender www.systime.dk, men man skal vist bruge et login. - Kan det være korrekt? -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
metode?
ForumindlægHej, Jeg er idiot, hvad og hvor meget skal man sige om metoder? Jeg har værket 'A Space Odyssey' og skal snakke om noget fysik bagefter. Hvorfor er metoder så vigtigt og hvor stor vægt bliver der lagt på, at man snakker om det? -
Konstante energitilførsel
ForumindlægHej jeg sidder med nogle fysik spørgsmål! - og jeg forstår ikke helt hvader menes, kan nogle måske forklare mig det. - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen når ca. 100 °C? - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen er over 100°C?
