Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 14221 til 14240 af 42938
-
Tidsrejser
ForumindlægImorgen skal jeg op og forsvare min synopsis med emnet tidsrejser. Men jeg kommer jo let omkring så mange forskellige ting heri.. Hvad vil være mest relevant til den mundtlige fremlæggelse at fremhæve? Burde jeg ikke vælge ét aspekt ud og fortælle om, som: Ormehuller, relativitetsteorierne eller ... -
Læseferien!
ForumindlægSå er læseferien gået i gang og jeg er i en stor dilemma. Jeg skal op i fire højniveua mundtlige fag og ved ikke hvordan man skal overskue at læse det hele igennem.Håber nogle kan give mig nogle gode råd, skal jeg kun læse, eller også lave dispositioner, eller få styr i notaterne? -
Analyse af digte
ForumindlægHej, Jeg er så heldig at jeg skal op i mundtlig engelsk her på tirsdag, 3.g B. Det slår mig nu at jeg er rimeligt lost, når det gælder om at bestemme et digts rytme; Derfor spørger jeg jer kloge hoveder om I har nogle råd herom. Christian -
synopsis
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvad man skal skrive i sine underspørgsmål? Om jeg skal lægge mere vægt på metoderne eller generelt om det historiske/viden. fx skal jeg redegør for hvordan Darwin kom frem t arternes udvikling; hvad skal j så præcis komme ind på? Metode? Eller mere hvad HAN gjorde og her... -
Forskel på fysik c og fysik b?
ForumindlægJeg skal til at rykke op i 3. g nu her efter sommerferien, og jeg har opgraderet fysik c til fysik b. Jeg ville bare høre, om der var nogen, der havde nogle personlige erfaringer mht. sværhedsgraden, eksamen osv.? -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau
ForumindlægSagen er den, at jeg i sin tid gik på gymnasiet, men stoppede i 2.g. og fuldførte derfor ikke studiet. Jeg skal til at tage enkeltfag, men jeg ved ikke om jeg fx kan bruge mit bevis fra 1.g, hvor jeg var til eksamen i engelsk - når jeg nu egentligt læste det på a niveau. Har jeg så et bevis for ... -
Problemformulering Mdnt. His A
ForumindlægHej folks Jeg sidder igang med min 24 - timers mundtlig Historie Eksamen. Jeg har trukket det emne vi havde der hedder 'Menneskerettigheder' som indebærer oplysningstiden, hvor vi er gået fra at fremme demokratiet til det senmoderne samfund, hvor vi stadig ønsker at fremme det, men inds... -
Hvad er klokken?
ForumindlægHej! Hvordan beregner jeg klokken i de forskellige byer i verden, hvis klokken f.eks. er 12.00 i København? Håber i kan hjælpe, da jeg skal til geo eksamen i morgen og hvem ved måske dukker dette spørgsmål op (: På forhånd tak -
Spørgsmål omkring det sociale netværk
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg står og skal til at sammensætte en eksamens opgave i statistik, så jeg ville lige høre jer om i ikke lige vil svare ærligt på disse 2 spørgsmål :-) http://www.surveymonkey.com/s/WKWQLBC Tak på forhånd :-) Mvh. Mikkel -
Regler for karaktergivning og manglende opgaver?
ForumindlægEr der nogen, der ved om der er nogen regler for om en lærer må trække ned i standpunktskaraktererne pga manglende afleveringer? Jeg er gået en karakter ned i skriftlig engelsk, fordi jeg mangler at aflevere to opgaver. Det er ikke noget stort problem, men jeg kunne godt tænke mig at vide om der... -
Valgfag
ForumindlægHvilket valgfag vil I anbefale? Jeg har studieretningen (HHX naturligvis) global studies; International Økonomi A - Afsætning A - Kulturforståelse B Jeg kan vælge imellem valgfagene: Psykologi C, Idræt C, Filosofi C, Markedskommunikation C, Design, IT C, Tysk C, Matematik B, Samfundsfag B, Spa... -
Skal der meget til for at bestå...
ForumindlægMin sidste eksamen er old og jeg har fulgt skidt med i løbet af året + har trods hårdt arbejde langt fra kunnet nå gennem pensum. Nogen der ved om det er svært at bestå / hvor meget der skal til for... at nå op omkring 5? Oven i hatten er jeg skidt til mundtlige eksaminer så... *piv piv* -
eksponenttialfunktionen
ForumindlægHej. har fået stillet opgaven til mundtlig eksamen. givet eksponenttialfunktion f(x)=a^x vis vha 3 trinsreglen at differentialkvotienten kan skrives som f`(x)=a^x*f`(0) jeg kan sipelthen ikke se hvordan jeg skal gribe det an a^x differentieret bliver jo a^x*ln(a) -
Ikke grupperede observationer
ForumindlægHej har fået et eksamensspørgsmål i mundtlig matematik C der hedder: Fortæl om ikke grupperede observationer. Da jeg har lidt svært ved at se mig ud af det i min matematik bog har jeg søgt alle steder. Så min bøn til jer er: Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal sige til eksamen ( Og ) ... -
hvad kalder man skriveformen?
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig dansk eksamen i en novelle kaldet "Det vi har mistet" af Sarah Engell. Hele novellen er skrevet som en fortælling, hvor fortælleren skriver til lillebroren. Der står fx "Jeg går ned til forstævnen, hvor du venter på mig". Hvad kalder man den skrivefo... -
Er jeg bestået? Hjælp
ForumindlægHej Alle. Jeg skal søge ind på videregående uddannelse her til sommer og er derfor i tvivl om jeg har bestået fysik. Jeg har haft fysik A og der kræves fysik B.... Hvis det har noget betydning. Derudover fik jeg 00 til eksamen men 4 i skriftlig årskarakter og 02 i mundtlig. Er det eksamenskarakt... -
Analyse af En københavner i Jylland
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år og jeg skal op til 9.klasses eksamen om en måned. Jeg har trukket "Essay" i mundtlig dansk, og har valgt at lave en analyse af essayet "En københavner i Jylland". Er der nogle der har læst det, og har nogle gode analysepunkter, som jeg evt. kunne... -
Spørgsmpl mht. karakter - Faget Tysk
ForumindlægJeg regner med at skulel hæve tysk fra B til A, men hvad sker der lige med de karakter jeg har fået hidtil? Ligger nemlig på 12 i skriftlig såvel som mundtlig! Hvis de "døer" ud, så vil jeg da hellere afslutte faget nu hvor jeg har et godt resultat... Tak på forhånd. -
Kortfilm - valgaften
ForumindlægHej, jeg skal aflevere min synopse i mundtlig dansk i morgen, jeg har trukket kortfilm, og har valg filmen valgaften. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvilken del af filmen jeg vil bruge som angivelse af oplæsningsafsnit, nogen som har en ide?? håber i kan hjælpe.
