Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14221 til 14240 af 23609
-
eksamen-''talepapir''
Forumindlægnogen der har en form for talepapir eller en vejledning til, hvad man kan starte med til en fysik eksamen på B-niveau gym? fx. præsentation , definitioner, regneeksempler og så en perspektivering eller noget. -
Primær- og sekundærspændingen
ForumindlægPrimær- og sekundærspændingen Skal op til fysik eksamen imorgen, og mangler lige det sidste emne "Transformation" Er blevet i tvivl om hvad Primær- og sekundærspændingen og Transformere i serie er. Hvad er primærspænding? Hvad er sekundærspænding? Hvad er Transformere i serie? -
Biologi Spørgsmål vedrørende strålings indvirkning på levende organismer, mere specifikt lys?
ForumindlægSom titlen siger, skal bruge nogle arbejdsspørgsmål til strålings indvirkning på levende organismer, gerne mere specifikt lys. Hvis du har nogle til Fysik/Kemi eller Geografi, så skriv dem også gerne. Mange tak! -
Solcelle?
Forumindlægjeg skal op til mundtlig fysik b- niveau og har et emne der hedder solcellefysik. Nogen derude som sidder inde med noget til dette emne og hvad skal jeg have med under emnet? På forhånd tak. -
Alkohol ? :S
ForumindlægSkal op i fysik på mandag og er i gang med at læse på det. Men opdagede at jeg ingen steder havde noget om hvordan man finder alkoholprocenten i øl. Er der nogen der kan hjælpe mig ? -
tyngde- og gnidningskraft
Forumindlægskal til fysik eksamen om et par dage og mangler to forsøg - måling af tyngdekraft og måling af gnidningskraft .. så tænkte på om der var nogle der havde det liggende det ville hjælpe utroligt meget .. på forhånd tak :) -
Energi :(?
Forumindlægnogen der er så venlige at fortælle mig hvad jeg kan sige til disse forskellige ting ved fysik eksame . energiforbruget i hjemmet, enheder for energi og prisen for energi -
Newtons love
ForumindlægJeg sidder og er igang med eksamensforberedelse i fysik B, og er i tvivl om Newtons love. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare dem og gerne komme med et eksempel? Tak på forhånd :-) -
Atomets vægt
ForumindlægSidder og laver de sidste fysik dispositioner.. Under det periodiske system, vil jeg fortælle hvordan man kan finde atmoets vægt/massefylde/unit . kan bare ikke huske formlen? Nogen der kan? -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Friktionskraft
ForumindlægHej, Nogle der kan fortælle mig, hvad friktionskraft er og hvad man forstår ved viskositet og dens betydning for friktionskraften? - Har næsten kigget alle mine fysik bøger igennem, og kan ikke finde noget om friktionskraft.... -
FORSKELLIGT
ForumindlægNogen der har nogle idéer til gode hjemmesider til at blive bedre til, matematik, tysk, engelsk, fysik, geografi, og biologi? både skriftligt og mundlig? :D -
Resonans i et åbent rør (Haster)
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er igang med med en fysik aflevering, men jeg har simpelthen svært ved første spørgsmål. Spørgsmålet er: Hvis enheden Hertz (Hz) er det samme som s-1, hvad bliver Hz-1 så til? Tak på forhånd! -
Fællesfaglig forløb
ForumindlægVi har fællesfaglig forløb, i fysik og biologi. vores overemne er (radioaktiv stråling) vores underemne er (planter og dyrenes påvirkning af stråling). Nogle gode arbejdsspørgspørgsmål og problemstilling? -
Energi - indre energi på atomart niveau
ForumindlægJeg har 24 timers forbedredelse til mundtlig studentereksamen i fysik: Jeg har trukket: Energi - Beskriv indre energi på atomart niveau Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Det kosmologiske princip?
ForumindlægJeg har trukket til fysik eksamen 24 timers forberedelse. Og jeg skal omtale det kosmologiske princip, jeg har prøvet at læse om det men jeg forstår det ikke, nogen der kan hjælpe? -
gitterligningen, HJÆLP!
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, hvor jeg i indledningen skal forstælle hvad gitterligningen er. men alle mine notater er væk, og jeg kan ikke huske det!! har det nogen som kan hjælpe mig?? -
Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?
ForumindlægHej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt -
Bøger i Mat,
Forumindlægheej alle sammen. ville hører om der er nogen der kan anbefale ekstrabøger til mat, kemi og fysik på gymnasie-niveau (primært 1.g). Altså bøger der kan bruges som supplement til undervisningen,,?
