Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14221 til 14240 af 25374
-
The dress - HJÆLP
ForumindlægHej folkens Nogle der lige vil rette min engelsk stil , den er på 850 ord. Det kunne være et stort hjælp.. It happens not for every family to have a good communication which is very important for the relationship between the family members. This bad relationship could be a part to destroy a fami... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Poverty/fattigdom outline
ForumindlægHej Jeg skal lave en outline til den mundtlige prøve i engelsk, og jeg har valgt emnet poverty, som betyder fattigdom. Jeg skal have tre kilder med, som jeg inddrager i min outline. Jeg mangler bare ideer til, hvad jeg kan snakke om. Jeg har tænkt på at snakke om det første af de 17 verdensmål, ... -
The Aboriginal peoples- hjælp
ForumindlægHej, om ikke så længe skal jeg op i mundtlig eksamen i Engelsk. Jeg har valgt emnet "The Aboriginal peoples". Jeg vil helst fortælle de relevante eller vigtigste ting om den kultur gruppe, men er dog lidt i tvivl om hvilke ting der er relevante eller vigtig at fortælle om til den mundtl... -
Hvad er magnetisme
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogen der lige vil hjælpe mig med at uddybe hvad elektromagnetisme er. Det er til en fysik rapport, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive. -
Rumfang
ForumindlægFor kaffedåser med en bestemt højde kan rumfanget V, målt i cm3, beregnes ved hjælp af formlen V=37,5*r2 hvor r er dåsens radius, målt i cm. En dåse med denne højde har en radius på 4,0 cm. a) bestem rumfanget af denne dåse. Er helt blank! Hjælp søges :-) -
Hjælp til dansk novelle!
ForumindlægVi har fået en novelle, der hedder Forladt, for i dansk, og jeg har ingen inspiration overhovedet.. Der er et billed som vi skal skrive ud fra.. billedet er fra en strand, og der ligger en dukke på en sten Vi skal så skrive ud fra titlen og vi SKAL have dukken med på en eller anden måde -På forhå... -
videnskab
Forumindlæghvad er forskellem fra samfundsidenskab og heumanvidenskab? -
Kulturfagpakken - eksamen
ForumindlægHej Hvordan foregår eksamen i kultorfagpakken på HF? Er det en 24-timers eksamen eller? -
Ku Klux Klan = ?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er ved at nå til mit sidste, vurderende spørgsmål - som lyder således: Vurder i hvor høj grad Ku Klux Klans terror kan sammenlignes med den religiøse terror, der i dag begås i andre religions navn.. Har fået skrev lidt om Al-queda, men kan ikke finde nok stof til at underbyg... -
salicylsyre + fedt
ForumindlægHej. Jeg skriver AT om acetylsalicylsyre, acetylsyre og teknologiske landvindinger mellem 1851 og 1914. Jeg har netop fundet på den engelske wikipedia, at: "Acetylsyre nedbryder fedtstoffer." Hvilket er glimrende, for jeg mangler noget konkret for hvorfor acetylsyre er farligt.. mit s... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
1. Verdenskrig
ForumindlægMan siger, at mordet af Franz Ferdinand hans gemalinde udløste 1. Verdenskrig.. men hvorfor det?? kan nogen uddybe det for mig?:-) -
tager for lidt tid?
Forumindlæghej jeg skal op i fs10 dansk på tirsdag, og jeg har forbedret mig. teksten jeg har valgt og snakke om er Muldskud, men det tager kun 6min? og jeg føler da jeg er kommet ind på det hele? Titel forfatter år litteratur genre synsvinkel resume personsbeskrivelse tema miljø sproget symboler fortolknin... -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
hjælp! brug for studievejledning!
Forumindlæghej med jer. jeg går på stx. Håber i kan hjælpe mig med noget som jeg er meget i tvivl om. Jeg har spekuleret over noget. Jeg fik afsluttet naturgeografi på C niveau her i 2.g på et 7-tal årskarakter, men hvis jeg nu fortsætter med naturgeografi næste år på B niveau og får 10, kommer både min års... -
korstogene
ForumindlægHej ... kort spørgsmål. Hvorfor opstod korstogene og hvordan er de blevet opfattet Tak på forhånd -
Hvordan "arbejder" videnskaben sammen med troen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-årsprøve i morgen (I biologi og religion), og skal besvare spørgsmålet: "Hvordan "arbejder" videnskaben sammen med troen?". Jeg skal komme ind på, hvorfor skabelsesberetningen og evolutionsteorien ikke kan besvare spørgsmålet om livets oprindelse a... -
stil
Forumindlæghej vil nogle ikke hjælpe mig med at rette min stil
