Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14241 til 14260 af 95433
-
GSK på andenprioritet
ForumindlægHej Jeg vil søge ind på statskundskab (adgangskvotient på 10,9 sidste år), som jeg regner med faktisk at have snittet til, da mit snit er på 11,5. Som 2. prioritet vil jeg søge filosofi. 2. prioriteten bliver nok ikke nødvendig, men hvis nu der sker et eller andet helt voldsomt, skal jeg br... -
Vækstformler
ForumindlægHeej (: Jeg skal til mundtligt matematik eksamen snart og jeg har et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på; 6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag... -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
DNA
ForumindlægHEJ JEG HAR LIGE ET SPØRGSMÅL om HVORDAN dna STYRER cellens funktioner Gøre overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellen funktioner Håber der er nogen der kan hjælpe!! -
elektroner neutroner og protoner
Forumindlæghej jeg sidder fast med et lille opgave der bliver fortalt at jeg skal finde hvor mange elektroner, neutroner og protoner der findes i mg. jeg fandt ude af at der findes 12 elektroner ude fra periodesystemet, men jeg kan ikke finde de andre. er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan man kan... -
titrering af havvand
ForumindlægHejsa Jeg har en aflevering for til idag. Min aflevering handler om titrering af havvand, jeg skal kun skrive en teoridel til den. Men jeg har intet information om emnet (ingen for min klasse har information om emnet) Jeg ved ikke, hvordan jeg skal starte op på det, og derfor ville jeg være meg... -
Monotoniforhold?
ForumindlægHej er det her rigtigt det jeg har fundet ved den her graf? og hvad er monotiniforhold og ekstremum? Vm(f) = ]-1, 15] Dm(f) = ]-2, 7] Opgave: https://imgur.com/a/jYncaKO -
STX
ForumindlægHej alle jer :-) Jeg vil spørge jer, ved i om at man kan komme ind på STX hvis alle lærere'ne siger at man er egnet, undtagen Matematik læreren ? -
Forklaring af opgaver
ForumindlægHej jeg har nu prøved at lave den her opgave i flere timer og ved ikke helt hvordan de skal laves. Hvis der er nogen her der kan hjælpe med de forskellige vil det betyde meget. En forklaring eller få løsninger vil være en kæmpe hjælp. Tak på forhånd og opgaven er vedhæftede -
AKUT BRUG FOR HJÆLP TIL RAPPORT!
Forumindlægi forbindelse med sport indtages sukker og saltholdige drikke. forklar hvorfor opløsningen ikke må være for koncentreret. -
Melodik og harmonik
ForumindlægJeg sidder her og skal forberede mig til eksamen i musik. Jeg er lidt i tvivl om hvad satan melodik og harmonik er? Nogle der ka hjælpe jeg har numrene "Nirvana - Lithium" og "Soundgarden - Black Hole Sun" -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej Hvordan forbereder I jer bedst muligt til jeres dansk eksamen? Kom endelig med gode råd, fif osv. På forhånd mange tak. -
Redox reaktion af kobber og salpetersyre
Forumindlæg8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-) -
elektromagnetisk stråling
ForumindlægElektronen kan springe ned til grundtilstanden i flere trin. Undersøg om der er andre spring der vil give bølgelængder i det synlige spektrum, hvis dette er tilfældet hvilke farver svarer de til? Det er for oxygen E4= -1,825 * 10^-18 J E3=-1,866 * 10^-18 J E2=-1,993 * 10^-18 J jeg har r... -
rettelse af opgave til eksamen
ForumindlægHejsa Er der en der vil have mulgihed for at rette min eksamenopgave igennem, se om der skal inddrages noget mere eller om der er noget der skal fjernes? Den skal fremlægges på mandag og er mega bange for at den er forkert eller noget. Vil rigtig gerne blive læge så det kræver en stabil karakt... -
Nerveceller, hvordan fungerer de?
ForumindlægNerveceller sender besked med elektriske impulser. Elektriske signaler mellem to nerveceller sker vha. transmitterstoffer f.eks. serotonin og dopamin. De elektriske impulser løber med stor stor fart igennem nervecellerne. Alle nerveceller har udløbere. Udløbere/synapser er de steder, hvor der er ... -
Opgaver i astrofysik
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering i astrofysik for til på mandag, men har jeg simpelthen så svært ved at lave afleveringen. Det ville være dejligt hvis jeg kunne få svar samt udregningerne til nogle af opgaverne!! -
Matematik hjælp? Vigtigt!
ForumindlægJeg er lige startet i 1.g og jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive bedre til matematik. I folkeskolen havde jeg det rigtig svært med især matematik, da jeg aldrig forstod min lærers pædagogik og hendes måde at undervise på. Derudover har hun aldrig udvist den største interesse i at hjælpe mig ... -
Hhx meget med matematik?
ForumindlægDet er fordi jeg skal i gang med at finde ud af hvad jeg gerne vil efter 9. Jeg vil gerne på hhx efter 9 men jeg er bange for det kun er matematik det hele handler om, da mange af fagene er noget med matematik at gør? Så er der virkelig meget matematik i hhx? -
Brydningsindeks
ForumindlægKan omgivelser påvirke svaret som bliver ens brydningsindeks ud fra at lyse på noget akryl?
