Studievalg og videregående studie

Hhx meget med matematik?

28. september 2021 af 1234hjælpmigmedmitproblem
Det er fordi jeg skal i gang med at finde ud af hvad jeg gerne vil efter 9. Jeg vil gerne på hhx efter 9 men jeg er bange for det kun er matematik det hele handler om, da mange af fagene er noget med matematik at gør? Så er der virkelig meget matematik i hhx?

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. september 2021 af Anders521

#0 HHX-uddannelsen udgør mere end blot matematikfaget (eller fag overhovedet), men elementer så som regression og statistik, vil du finde andre fag som samfundsfag og virksomhedøkonomi. Det kan også hænde, at matematik kommer til at spille en rolle i et tværfagligt forløb f.eks. SO-forløbet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. oktober 2021 af Anonym654

Hej,
Jeg går selv i 2.g lige nu, og min oplevelse er, at man i matematik skal følge med i timerne, lave opgaverne osv. for at være sikker på, man er med i det, da de tager det fra bunden af nærmest. Derudover skifter emnerne, så det er ikke det samme hele tiden.

VØ har også matematik med, men det er mere regneark, udregning og analyse af dem, fx. hvordan tallene hænger sammen. IØ er der også udregninger med i forhold til den internationale økonomi, men det er ikke direkte matematik, vil jeg mene.
Udover dette er der også masser af fag, der ikke drejer sig om matematik. F.eks. Ovennævnte med samfundsfag og ellers er der f.eks. Sprog fag, afsætning, informatik og lignende.

Derudover kan der som nævnt ovenover også være noget i SO.

Meget af dybden i de forskellige fag afhænger af, om du har A, B eller C-niveau.

Vh. :)

Skriv et svar til: Hhx meget med matematik?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.