Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 14261 til 14280 af 23609
-
Educational systems
ForumindlægPå dansk har man jo forskelllige linjer på gymnasierne f.eks. Fysik/matematik, Biologi/kemi osv. Hvad hedder selve ordet "Linje" på engelsk hvis det skal have samme betydning som den brugt ovenover? -
Vand øvelser til eksamen!
ForumindlægHej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :) -
VEKSELSPÆNDING DISP. HELP!
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med mine fysik disp. til på mandag. jeg er gået i stå ved vekselspænding, er der nogle der har en disp. til den ?? det ville være super dejligt! Tak på forhånd ! :D -
HASTER eksamen i morgen !!! Sæbefremstilling???
ForumindlægHello dudes.. Skal til fysik eksamen i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogle 'opskrifter' på en ganske alm. totalt simpel sæbefremstilling.. nogen der kan hjælpe??? På forhånd tak :-) -
Hvordan ville det have været uden en af fagene?
ForumindlægHej i mit AT forløb havde vi om verdensbilleder herunder Galilei og Aristoteles, og fagene var historie og fysik, jeg sidder nu og laver mit talepapir, men hvordan ville det have været uden en af fagene? -
Induktion
ForumindlægHej :D Skal op i fysik d. 15 juni i 9. klasse og er rimlig lost i induktion. så hvis i har nogle informationer og forsøg please skriv dem :D På forhånd tak :D -
hvad er hældningenskoefficienten??
Forumindlægsidder og skal til fysik eksamen imorgen og magler de sidste om gitterformlen. hvis nogen kan forklare mig den ville det være super, eller så bare en start: hvad betyder hældningenskoefficienten?? På forhånd 1000 tak for hjælpen! (: -
Forelæsning til gymnasiet?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal på STX, efter sommerferien, og jeg ville spørger om det er nødvendigt/godt at lave lidt forlæsning på fx. matematik eller fysik ? Og vil det hjælpe ? Hilsen peter09. -
Definition og anvendelse af recessionshastighed
ForumindlægHej jeg sider og laver en nogle opgaver, og skal definere, forklare og vise hvordan man anvender recessionshastighed indenfor atronomi i fysik og er helt blank. Nogen der kan hjælpe!! :) -
Beregne cirklens radius når man har omkredsen?
ForumindlægHåber der er nogle som kan hjælpe mig med en opgave jeg har fået i fysik der lyder således: Omkredsen af en cirkel er 28 m Beregn cirklens radius. På forhånd tak! -
vindmøller
ForumindlægJeg skal have hjælp til at finde ud af hvor meget energi en vindmølle producer. Derefter skal jeg samligne med verdens samlede energiforbrug. Niveauet er grundforløb i nv-fysik, Gymnasie niveau. -
Hvad vil det sige at neutralisere en syre?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået et spørgsmål i fysik, som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med, for jeg aner ikke hvad jeg skal svare. Hvad vil det sige at neutralisere en syre? På forhånd tak - Maja -
fra 1850-1940 HJÆLP!
Forumindlæghej jeg laver AT om brud og fornyelse i naturvidenskaben. jeg har brug for hjælp til adskillelsen for fysik fra matematik og hvilke betydning har det haft? håber du kan hjælpe på forhånd tak :) -
Silicium
ForumindlægHej har en fysik opgave for hvor jeg skal beskrive et grundstof. Har valgt silicium spørgsmålet er hvad er siliciums egnskaber? Har søgt inde på internet, men forstod ikke rigtigt ... -
Kemi aftenkursus?
ForumindlægHej, hvor kan man tage kemi suplering om aften ? Nogle som kender noget til det ? Har prøvet at søge rundt, men uden held. Kan kun finde matematik og fysik som aftensupplering. -
SRO HJÆLP!
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet omkring kinematisk og differentialregning i fagene fysik eller matematik (større opgaver som SRO, SRP osv.). Eller et bud på en problemformulering der dækker emnet :)) Tak på forhånd -
HASTER PLEASE!
ForumindlægHej, har virkelig brug for hjælp. Jeg er igang med en projektopgave - jeg har en avisartikel som jeg skal "analysere" med fysikkens metoder - men hvad kan man "analysere" ? når der ikke er eksperimenter i artiklen ? heej igen. -
induktion - "inducere" hvad betyder det?
ForumindlægSkal op i fysik i næste uge og forstår virkelig ikke induktion. Hvad betyder det f.eks. at "der induceres en spændingsforskel over spolen"? Hvad betyder det når noget induceres...? osv. tak på forhånd:) -
Transformationssætningen
ForumindlægHej igen :) Har igen brug for lidt hjælp ang. fysik. Jeg vil gerne vide hvad det er man PRÆCIS regner ud når man bruger transformationssætningen. Er det spændingsforskel eller....? Please svar hurtigt, skal op på torsdag :) -
Eksamen fosøg hjælp!
Forumindlægheej alle sammen :) skal op i fysik i mundtlig eksamen, og jeg kan simpelthen ikke finde nogen gode forsøg til elektricitet :( er der ikke nogle af jer der har nogle gode??? på forhånd tusind tak!!
