Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14261 til 14280 af 22746
-
HJÆLP: Potentiel energi + mekanisk energi
ForumindlægØver lige fysik opgaver, men er gået lidt i stå ved den her (opgaven vedhæftet). Formlen for potential energi er: Epot = mgh, men vi kender ikke m her, hvordan løser man helt præcis den her opgave (a). Der må gerne komme med hints til (b) også. -
Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter
ForumindlægHej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen. -
Haster!!!!!
Forumindlæghej :) Nu skal jeg til fysik eksamen i morgen, og så er jeg gået i stå ved energibevarelse? er der nogen som kan fortælle mig kort og godt hvad der menes med energibevarelse, for jeg kan ikke finde nogle notater om det, og der står ikke i min bog! Så ville virkelig være en stor hjælp ! -
Halveringstid
ForumindlægHi guys.. Jeg er igang med en fysik aflevering, og skal finde halveringstiden for Ba-137*. Jeg har målt en masse henfald, lavet graf og fået en funktion af henfaldene. Men jeg skal nu finde halveringstiden. Er der nogen der kan hjælpe? - Houmann -
Acceleration ud fra (t,v graf)
ForumindlægHej, Jeg er ikke så stærk til fysik og har brug for hjælp til en beregnings opgave. Hvordan udregner jeg accelerationen for en bevægelse, hvis jeg har værdierne for t og v, selve (t,v)-grafen, samt kender den grafs forskrift ud fra regression? -
Matematik på A niveau
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10. -
Påvisning af chlor
ForumindlægHar fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :) -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægKan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ?? -
Det skrå kast / lodret kast
ForumindlægHej folk Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave i fysik, er der måske nogle der kan hjælpe mig? Redegør for banekurven i det tilfælde, hvor starthastigheden er parallel med tyngdekraften, samt det tilfælde den ikke er. Jeg er med på at det et skråt kast og et lodret, men hvordan skal m... -
Angiv en passende enhed
ForumindlægHej, har en fysik opgave som jeg virkelig mangler hjælp til. Håber virkelig I vil svare!! Angiv: (find ellers en passende enhed) - massen af en dråbe vand - længden af en myre - tykkelsen af en side i en fysikbog - Jordens omkreds - Den gennemsnitlige fart for en fodgænger Vpigen -
Fjederkraft
ForumindlægHej.Nogen, der kan hjælpe med spg. b i opg. 4, side 12, i bogen "Eksamensopgaver i fysik, 1994-1997"?Der er knyttet en illustration til, så jeg kan desværre ikke vise opg. her :-(Håber på hjælp!/martinrv -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
valg af område!
Forumindlægjeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!! -
Brugt bog købes!
ForumindlægNy Prisma 9, fysik og kemi af Bo Damgaard Købes brugt. Er der en der sidder inde med et eksemplar, så vil jeg gerne købe det, hvis den altså ikke er for gammel eller slidt.' Hilsen Marlene -
FysikABbogen 1
ForumindlægHej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :) -
tabelværdi for laserlysets bølgelængde
ForumindlægHej alle 'fysikere'... :) I skulle vel ikke kende tabelværdien for laserlysets bølgelængde?? jeg har kigget på nettet, men ét sted siger noget og et andet sted noget andet..... mvh caroline -
Hvilken sammenhæng er der her
ForumindlægI fysik har vi en formel der hedder : P = U*I Hvis spændingsforskellen(U) fordobles, så bliver strømstyrken(I) også fordoblet. Hvis strømstyrken(I) er 0,5A, og spændingsforskellen(U) fordobles fra 1V til 2V, så bliver strømstyrken(I) 1A. Hvilken type sammenhæng er der mellem U og I? er der ik... -
Energibevarelse
ForumindlægHej alle Jeg sidder med noget fysik omkring energibevarelse til imorgen. Der står at der ikke samlet er noget energiforbrug ved energiomdannelser, men at der er et forbrug af en energiform og tilsvarende en forøgelse af en anden energiform. Er der nogen der har et eksempel på det? På forhån... -
Strømme og spændinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal finde strømme og spænding har vedhæft fil Skal jeg bruge Ohms lov U= R*I og I=U/R eller skal jeg bruge Kirchoffs anden lov for lukket kreds Mvh mig -
Rumrejse 2001
ForumindlægJeg har fysik på B-niveu. Jeg ville bare gerne vide om i kunne hjælpe mig med at finde nogle emner jeg kunne skrive om angående emnet rumrejse. Det må meget, meget gerne have relevans med filmen rumrejse 2001, hvis i har set den.
