Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14321 til 14340 af 154034
-
gratis prøver i læsning og retskrivning
ForumindlægHey alle sammen Der skulle ville ikke være nogle, som skulle sidde inde med et link til gratis prøver i skriftlig dansk(-skriftlig fremstilling)? Tak på for hånd :-) -
Problemformulering/indledning respons please
ForumindlægHey. Jeg er lidt i tvivl om jeg behøver at skelle mellem min problemformulering og min indledning i min Dansk historieopgave (egentlig er det vel nogenlunde det samme?) Her er hvad jeg har skrevet og har herfra tænkt mig at gå direkte videre til opgaven. Giv mig noget respons og på forhånd tak: ... -
udregne snit..
ForumindlægHeeey,jeg pleger at udregne snit ved at addere alle karakterene og derefter dele med antallet af karaktere.. men nu har lige fået at vide at idræt og kunsterisk fag kun tæller som en ½ karakterhvordan udregner man så det ??jeg har i alt 16 karaktere.. 2 af disse tæller kun som en halv karakter..?? -
reducer
ForumindlægReducér (2a+2b)/(a^2b+ab^2) -
STANDBY-PLADS DANSK
ForumindlægHej! Jeg overvejer at søge ind på bachelor uddannelsen i Dansk, på AU. Det er jo for sent nu at søge ind på normalvis - men hvis jeg søger ind på en standby plads, kan jeg så starte op til sommer, hvor den normale studieopstart er, også for dem der søgte ind på det tidspunkt der var ansøgnin... -
Hvad synes I jeg skal gøre?
ForumindlægHej! Jeg er en HF-elev, på andet år. Jeg har engelsk på B-niveau, og det skal jeg afslutte både mundtligt og skriftligt til sommer. Men jeg har lidt svaert ved oversættelser og grammatik generalt. Hvad synes jeg skal gøre for at jeg kan blive bedre til engelsk? Jeg prøver at øve mig ved at over... -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
Hvad kræver det at komme ind på Niels Brock??
ForumindlægHej, jeg har lige fået de standpunktkaraltere, som kommer til at være dem vi skal bruge til at søge ind på det vi nu skal, men er ikke helt sikker på om jeg har fået gode nok karaktere, som vil bare høre om det er muligt at komm ind på ibb linjen med mine karaktere. Mine karaktere Dansk: Læs... -
Hvordan står det til i hans tilfælde?
ForumindlægHallo!En ven har bedt mig finde ud af hvordan det står til i hans situation, som er som følger;Han har 7,5 i gennemsnit for hans årskaraktere, og lige 6,6 i gennemsnit for hans eksamenskaraktere. Det er 3.g på Gymnasium.Nu var han så oppe og fik to 5 taller hvilket trækker hans eksamenssnit lidt ... -
2.G historie opgave
Forumindlæghej jeg skal skrive om troja og min lærer har givet mig en simpelt problemformulering der lyder at jeg skal finde alt hvad man har fundet ud af om troja. dette skal jeg finde i skriftlige kilder og arkæologiske fund. hvilket gør at jeg bliver nød til at forklare forskellen på disse to ting og fej... -
Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX
ForumindlægJeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d... -
synapse og Acetylcholinesterase
ForumindlægJeg har en opgave for i biologi, og for overhovedet at kunne forstå den, skal man kunne forstå hvad synapse og acetylcholinesterase er, og det kan jeg simpelt hen ikke. så jeg tænkte på, om der ikke er nogen der i et simpelt og ikke-biologifagligt sprog kan forklare disse to ting. Det ville virk... -
menstruationscyklus
ForumindlægHej!Jeg skal, som så mange andre op i Biologi -C-niveau på 1. år på HTX.Jeg har problemer mht. menstruationscyklussen!Hvis nogen af jer kan henvise til noter, pdf-filer eller lignende, vil jeg blive super glad og taknemmelig.I er selvfølgelig også velkomne til at skrive fornuftige ord i et indlæg... -
SRP - acetylsalicylsyre
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder nu her midt i skriveperioden og ville høre om der ikke er nogle der har nogle fantastiske ting at fortælle mig om acetylsalicylsyre eller bar om smertekemi! Jeg skriver i kemi og biologi! og min hypotese: om hvorvidt det er bedst at benytte eddikesyreanhydrid eller eddi... -
Naturligt behov og behov?
ForumindlægHejsa Jeg har et spørgsmål til min opgave i biologi. Hvad er difinitionen på naturlig behov og naturlig adfærd? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det. I må meget gerne skrive den kilde, som i har det fra. (Hvis I er jeres egen kilde, kan I bare fx skrive Biolog eller lignende). Håber at... -
Tungmetalforurening i søer
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål som nok er ret enkelt, men biologi er bare IKKE mit fag. Hvorfor kan der være forskelle mellem fisk fanget forskellige steder? Der har altså noget at gøre med tungmetaller i fisk, som forurener osv.. Hvordan kommer tungmetaller ud i søer og hvorfor er det kun nogle søer... -
Engelsk stil - grammatik
ForumindlægHej, er da' muligvis nogen klogshoveder, der kan tjekke mit grammatik igennem, har stærkt brug for hjælp, nu hvor denne her stil tæller en del, til mit næste karakterbog, håber at i kan hjælpe med at rette den igennem, nu hvor jeg har gjort mit bedste på at prøve, tak på forhånd. 2.... -
Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ... -
HJÆLP: Forklaring af figur
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder midt i en 24 timers biologi eksamen, og mangler hjælp til forklaring og forståelse af en figur. Figuren vedhæftet som fil og hedder 7.23 - Genmutationer- Jeg forstår ikke hvad det er der sker når baseparrene byttes ud og hvorfor at der ved nogle typer genmutationer... -
Eksamen 2008
ForumindlægHej! Hvis der er nogen herinde der har været oppe i biologi til eksamen i år 2008, må de meget gerne skrive i denne tråd! Er selv i gang med at besvare nogle af spørgsmålene, i form af en aflevering, og har lidt svært ved nogle af dem. Hvis I klarede jer rigtig godt, så er det endnu bedre! ;D Håb...
