Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 14321 til 14340 af 35989
-
Analyse af En københavner i Jylland
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år og jeg skal op til 9.klasses eksamen om en måned. Jeg har trukket "Essay" i mundtlig dansk, og har valgt at lave en analyse af essayet "En københavner i Jylland". Er der nogle der har læst det, og har nogle gode analysepunkter, som jeg evt. kunne... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Fuld pensum i 2.g - Hvad tæller?
ForumindlægHej allesammen, jeg står i den situation at jeg er i fuld pensum lige pt i 2.g på STX. Da jeg troede jeg havde byttet tid med en af mine venner og ikke dukkede op til den mundlige årsprøve i AT, så har jeg fået -3 i AT. Det er sådan nu at min vice-rektor siger at AT karakteren, altså -3, den tæll... -
Uklarhed omkring pensum
ForumindlægLæste lige et andet indlæg om uklarhed omkring det opgivne pensum, og kom i tanke om en lidt mærkelig oplevelse til en spansk eksamen. Jeg var oppe i spansk i forsøgsmetoden, hvor man af de opgivne tekster udvælger én som man forbereder et oplæg om. Derudover trækkes en ekstemporaltekst og spørgs... -
HJÆLP - Præsentation af eksamensprojekt i billedkunst?
ForumindlægHejsa! Jeg har trukket billedkunst som min første mundtlige eksamen på mit gymnasie... Jeg er dog meget i tvivl om hvordan og hvorledes med denne eksamen, da min lærer faktisk ikke har forklaret særlig meget om det... Jeg ved dog at man kommer ind, trækker et spørgsmål som har noget med pen... -
Årskarakter vs eksamenskarakter HJÆLP!
ForumindlægHej studi. Jeg har været oppe til eksamen i et C-fag, hvor jeg fik en god årskarakter, men fuckede helt op til eksamen. På mit eksamensbevis fremgår det, at eksamenskarakteren har erstattet årskarakteren og trukket mit snit en del ned. Kan det passe at eksamenskarakteren erstatter årskarakteren i... -
Karakter vigtigt? (STX)
ForumindlægHvor vigtige er karakterne på gymnasiet (STX)?? Jeg tænker på standpunktskarakter såvel som årskarakter. standpunktskarakterne udgør årskarakteren, ikke? Har ens årskarakter indflydelse på ens eksamenskarakter? Altså hvis jeg eksempelvis ligger til 10 i kemi og af en eller anden grund får 4 til e... -
Facitlistr til eksamensopgaver!? (kemi)
ForumindlægHej!!Er der nogen af jer derude, der ved om man kan låne/købe/downloade en facitliste til eksamensopgaver i kemi??? - har aldrig selv hørt om eller set en....Skal nemlig op til skr. eksamen, og sidder derfor og laver en masse dejlige kemiopgaver - men det ville da være rart hvis man ku tjekke de ... -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
Hjælp til idrætseksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i idræt/B på mandag. Dertil har jeg nogle spørgsmål: En af de cases, jeg kan trække er en "bevægelsesanalyse af ketcherarmen" i badminton, nogle der har lavet en sådan tidligere? En anden case omhandler idrætsskader. Nogen, der har nogle gode notater? En tredje... -
angående Point of no return i, Kim Fupz novelle, '' læreplads''
ForumindlægHej Folkens(-: Jeg sidder og skal til eksamen her i slutningen af juni, og har valgt novellen Læreplads. Men der er hele 3 steder, jeg mener kunne være point of no return, og jeg er usikker på hvilken en af dem det er(-: Så jeg tænkte på, om i ikke ville svare på, hvor i synes den er i forho... -
ekstrem eksamensangst.
Forumindlægjeg har sindssyg eksamensangst, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. det er som om at jeg bliver helt sort inde i hovedet, og kan slet ikke tænke klart. jeg stammer og fucker selv de nemmeste opgave op. normalt falder jeg 2-3 karakterer til en eksamen - simpelhent kun på grund af nervøsitet. ... -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
karakter:S
ForumindlægHej, Jeg har været op i eksamen i læsning i dansk. På almen tekstforståelse lå jeg over middel; det var også det vigtigste i prøven. Men på sprogkendskab lå jeg under middel; den handlede mest om kendskab til faste vendinger. Jeg synes, jeg har et godt kendskab til faste vendinger....? Men hvad k... -
Supplering?
ForumindlægHej Efter sommerferien begynder jeg i 3.g. Jeg vil gerne studere biokemi (KU), men problemet er at jeg mangler Matematik paa A niveeau og kemi paa b niveau. Kan man godt tag faglig supplering hos fx KVUC, hvis man ikke har afsluttet sin gymnasiel eksamen endnu? -
Hjælp til spanske sætninger
ForumindlægHej alle sammen... Jeg skal til eksamen og har brug for hjælp til nogle spanske sætninger - hvordan siger man følgende på spansk: - Teksten handler om... - Budskabet i teksen er at... - Det betyder... Hvis i har nogle andre ideer til nogle gode vendinger på spansk må i meget gerne skrive dem.. Hå... -
Dansk eksamensoplæg
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til dansk mundtlige eksamen på hhx og skal derfor skrive oplæg til de forskellige perioder vi har været igennem. Kan det virkelig passe at man overhovedet ikke kan finde nogen oplæg på hverken studieportalen eller studienet som inspirationsmateriale? Jeg kunne virkeli... -
skal jeg omregne varmekapaciteten?
ForumindlægJeg har denne opgave der har forvirret mig lidt. jeg er lidt forvirret i opgave 1.b. Tandens specifikke varmekapacitet er givet i . Jeg har omregnet tandens masse fra gram til kg, men så kan jeg vel ikke benytte mig af tandens varmekapacitet. Jeg har også omregnet vandets masse fra gram til kg,... -
Samf C eks.
ForumindlægHej.. jeg skal til mundtlig eksamen i samf. c. Vi har arbejdet med disse emner: 1) Identitet og socialisation 2) Livsstil og Livsformer 3) Ideologier og Politiske partier 4) Demokratiopfattelser 5) Demokrati 6) Det danske politiske system 7) Velfærdsstaten 8) Globalisering Jeg har fint s...
