Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 14321 til 14340 af 153151
-
1.G's opgave!
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive om Jette A. Kaarsbøl's bog "den lukkede bog", i min 1.G's opgave. Jeg ville høre, om nogle af jer ved, hvor jeg muligvis kan finde analyse/fortolkninger af lige netop denne bog?Jeg vil meget gerne have lidt at støtte mig op af, og holde mig til. måsk... -
Let statistik opgave
ForumindlægHejsa, min statistik viden er lidt forældet, så vil høre om nogen kan hjælpe mig med følgende opgave: "Lav en tabel med frekvensfordelingen over data i nedenstående tabel. Frekvensfordelingen skal inkludere måleinterval (real limits), størrelse og midtpunkt for måleintervallerne. Brug 5 måle... -
Matematisk opgave med trapez
ForumindlægOpgaven lyder:I trapez ABCD er siderne AD og BC parallelle, [AD]=4 og [BC]=2. Høden i trapex'et er 3.Fra hjørnerne er de to diagonaler skitseret. Og der hvor de skærer hinanden deles trapez'ets højde i 2. Man får altså to liniestykker, det ene kaldes x det andet y.Opgaven går ud på at man... -
elektrokemi A-niveau opgave
ForumindlægHar lidt problemer med en opgave, håber der er en der kan hjælpe.Jeg har et cellediagram:Cu(s) I Cu2+(aq, 0,020M) II Fe3+(aq) I Pt(sder er en væske mængde på 150 mL i hver halvcelle. Højre halvcelle indeholder en vandig opløsning på 50,0 g FeCl3.6H20 og lidt FeCl2elementets elektromotoriske kraft... -
Større engelsk opgave
ForumindlægHej!Jeg sidder og skal igang med en større engelsk opgave, hvor temaet er "oil".Min problemformulering lyder lidt sådan:The vulnerability of the world's oil market in the future.Er der nogen som har arbejdet med noget lignende før, som kan give lidt tips til at komme igang, og måske... -
pH, enkel opgave, hjælp?!
ForumindlægHej..håber der er en der vil hjælpe med disse 2 opgaver:a)Beregn pH i en opløsning der blandes af 500mL 0,1 M HCL, med 200mL 0,1 M NaOH b) Bestem siden CD, i Trekant BCD, hvor CB= 861,15m og BD = 1730,5m og vinkel B = 48,25grader.Jeg har prøvet mig frem på kryds og tværs, men har svært ved den, d... -
opgave 8o side 123
ForumindlægHej jeg har problemer med opgave 8o i orbit 2. \n\nBetragt formlen for lysets afbøjning i en dobbeltspalte. Under ledelsen af denne formel var det forudsat a afstanden a til skærmen er meget større en spalteafstanden d.\n\nBenyt denne forudsætning til at vise, at formlen kan omskrives til n*bølge... -
hjælp til ret af opgaven med en beløning
Forumindlæghej jeg skriver angående om der er en som vil hjælpe mig med at rette en seminar rapport i marketing. den vil højst være på omkring 15 sider i alt. jeg har brug for at den bliver rettet igenm, og måske også at man kan give feedback osv på den. Inten via jeg sender den, eller hvis man kunne side n... -
Problem med vektorer opgave
ForumindlægJeg sidder her med en opgave fra et eksamen sæt. Jeg får oplyst længden på 2 vektorer a og b, |a|=5 |b|=3Yderligere ved jeg at vinklen Jeg skal nu beregne skalarproduktet. Jeg har selv fiflet lidt med at omskrive formlen for vinkel mellem vektorer, cosv=a*b/|a|*|b|Dog uden succes.Har brug for hjæ... -
OSO opgave hjælp om psykologi !!!!
ForumindlægJeg har brug for svar på dette enkelte spørgsmål, som er det eneste jeg mangler at svare på i min OSO opgave for, at den passer til min problemformulering. Skal fremlægge i morgen, så det ville være rart med hjælp. Hvordan har psykologien været i det 19. århundrede og hvordan ser psykologien ud... -
Problemer med kinetik-opgave
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i kinetik!det drejer sig spaltning af 2 NH3 til N2 + 3 H2hvor udtrykket for dannelse af H2 erdpH2/dt = kog starttryk af NH3 er po (p-nul)jeg skal så bestemme pH2 som funktion af tiden.......Det går rimelig godt ti len start, emn jeg ender med et under... -
SRP opgave ideer med Matematik
ForumindlægHey, jeg går i 2.G og har en studieretning som er kom/it A Design B og kulturforståelse C, og som valgfag vælger jeg at trække Matematik op på A. Næste år i 3g skal jeg igang med at skrive SRP opgave, men jeg tænker allerede nu over hvad for nogle emner jeg kan skrive om hvor at Matematik indgår.... -
Hjælp!! Opgave om scandic food
ForumindlægJeg har fået en opgave om scandic food. Spørgsmålene er: Spørgsmål 8 Med udgangspunkt i vedlagte artikler bedes du besvare følgende spørgsmål: 1. Redegør for Scandic Foods eksportmotiver og eksportberedskab. 2. Analyser hvilke forhold Scandic Foods omverden, der påvirker virksomhe-dens udvikling.... -
Obligatorisk selvvalgt opgave - Fitness
ForumindlægJeg går i 10. klasse og har i øjeblikket min obligatoriske selvvalgte opgave. Jeg har valgt emnet fitness/wellness og er i fasen, hvor jeg indsamler data som kan udforme min problemformulering. Jeg ville spørge, om der er nogen som har nogle input til problemstillinger etc.? Jeg har vaglt at foku... -
Hjælp til noget Kemi opgaver ønskes
ForumindlægHej!! Har brug for lidt hjælp til disse 2 opgaver, kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre. Opg.1 Hvor meget zink kan reagere med 200 mL 4,0 M saltsyre? hvad er volumenet af den udviklede dihydrogen? ___________________________________________________________ Opg. 2 Hvis man blander 10,... -
Mærkelig opgave! - Regression
ForumindlægOpgave: På et eksperimentielt bestemt datasæt udføres der kvadratisk regression (f(x) = ax^2 + bx + c). Det ses så, at R^2 = 1 for datasættet, men at a, b oc c alle har små afvigelser fra den teoretisk udregnede værdi. Hvad fortæller det om forsøget, hvis a er mindre end den teoretiske værdi b er... -
Hjælp til at forstå opgave
ForumindlægJeg søger idéer til hvad jeg kan komme ind på i min opgave: Der ønskes en diskussion af, hvilke konsekvenser kampen mod terror har haft for amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik Jeg har foriden analyseret skiftet i den amerikanske udenrigspoltik efter George Bush kom til magten, men jeg for... -
Hvordan skal jeg starte på denne opgave?
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte at jeg lige vil prøve og høre om der er nogen som har en god ide til hvordan man starter sådan en NV (naturvidenskabelig grundforløbs) rapport. Jeg har valgt at skrive i fysik og naturgegrafi. Vi har i høj grad haft om solceller og deres måde at virke på. Jeg h... -
Opstilling af opgave - Margen
ForumindlægHej. Når man skal sætte sin opgave fint op her til sidst... så er jeg lidt i tvivl om hvordan det er bedst, og hvilke "regler" der gælder... Har overvejet at lave det sådan, at der er indryk i margen i venstre side... Men hvordan er det nu med det? Er det ved nyt afsnit, og ny linie... -
OSO-opgave om børnelæge
ForumindlægHAR BRUG FOR HJÆLP Hej.. Jeg skal faktisk skrive en OSO-opgave om børnelæge (pædiater), men mangler visse oplysninger om emnet som jeg ikke helt kan finde på nettet. Det er en obligatorisk selvvalgte emne som man skal fremlægge i 10.klasse. Her er de oplysninger/spørgsmål som jeg mangler svar p...
