Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 14341 til 14360 af 60468
-
Historie eksamen om den kolde krig. HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal til historie eksamen i morgen, men er fuldstændig lost. Mit tema er "Den Kolde Krig" og min materialesamling indeholder: Jaltaaftalen 11. februar 1945 fra "Kilder til den nye verden" George Kennan om Sovjetunionens politik, 22. februar 1946 fra "Kilder til ... -
IT- Eksamen Brug for hjælp
ForumindlægTil min mundtlige ekamen I IT er jeg stødt ind i et problem. Jeg har opdaget at jeg har lavet en stor brøler. Desværre opdager jeg fejlen for sent, så lærer og censor har modtaget mit projekt og produkt (database). Jeg har anvendt en systemudviklingsmodel, som ikke kan bruges til at oprette en da... -
Biologi eksamen skriftlig - spørgsmål
ForumindlægJep, så er det snart tid til biologi skriftlig :) Jeg sad lige og kiggede nogle eksempler igennem, og faldt over noget, jeg aldrig helt har forstået.. Nemlig navngivning af enzymer + beskrivelse af processer. Hvordan kan man helt konkret sige, hvilke enzymer det er tale om? Ved godt at der grupp... -
Hjælp til Fysik C eksamen (Energi)
ForumindlægHej studieportalen Jeg er lige pt. igang med min 24 timers forberedelse til min fysik eksamen. Det skal siges at jeg på ingen måde er god til fysik, og da det heller ikke er et fag der videre interesserer mig, er det ikke noget jeg ser frem til. Dog var jeg så heldig at trække Energi, som trods ... -
Opgaver til kemi A skriftlig eksamen?
ForumindlægHej Jeg vil gerne regne på nogle kemi A opgaver fra tidligere eksamenssæt. Er der en, der lige sidder med PDF-filer af eksamenssættene fra det sidste par år? Hvis i også har en vejledende besvarelse/facit vil det være fantastisk :) På forhånd tak. -
MatB eksamen! Htx, opgave 2
ForumindlægHej jeg er færdig med opgave 1 nu, og kan virkelig ikke få noget lavet i det her vejr. Hvad med jer? Nogle der har lavet noget i opgave 2? -
Engelsk mundtligt: Blacks, whites and racism
ForumindlægHej med jer derude. Jeg skal op i engelsk mundtlig, da det er obligatorisk for 9.klasser. Jeg har valgt overemnet blacks, whites and racism. Jeg er kørt rimelig død for underemner og ville derfor spørge jer derude om råd. Har I nogle ideer til nogle underemner? Det må meget gerne være nogle ... -
Ca. 1 sides rettelse bedes Engelsk
ForumindlægHejj.. Jeg vil virkelig gerne have nogen til at tjekke mit engelsk efter, der burde ikke være de vildeste fejl, har været og rettet den extra grundigt igennem, og en af mine venner har også set på det (: - Det fylder alt i alt ca. 1 side, uden 1,5 linieafstand, og billeder. Min opgave kan findes... -
Eksamen - Hvor mange point/procent skal man have for at bestå?
ForumindlægOverskriften siger det hele! (Eksamen - Hvor mange point/procent skal man have for at bestå?) Det ville være lækkert hvis nogen kender bedømmelserne, f.eks. noget der minder om det her; -3 0-15 00 - 15 -30 02 - 30 -45 4 - 45 -65 7 - 65 -85 10 - 85 -95 12 - 95-100 ... -
Gode ideer til tværfaglig synopsis eksamen?
ForumindlægDen 29.maj skal jeg op og forsvare min synopsis eksamen(HF). Eftersom det er et nyt tiltag fra regeringens side, at man skal til synopsis eksamen er jeg lidt (meget) i tvivl om hvordan man griber det an?? Jeg har skrevet i samfundsfag/historie og emnet er: Cubansk demokrati? Med fokus på "de... -
SRP: Historie og Engelsk - Terrorisme, 9/11
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er så heldig at skulle skrive SRP i fagene Historie og Engelsk, og har nu igår fået udleveret min problemformulering. Emnet er terrorisme, med 9/11 som det centrale. Først og fremmest skal det siges, at dette IKKE er et topic der forsøger at få jer til at lave min opgave. S... -
Engelsk stil. Er der en der er sød at hjælpe?
ForumindlægHej Jeg er tvivl om nogle sætninger på engelsk, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal skrive dem, så jeg håber at nogen af jer kan hjælpe :) Her er de: 1. Hun hopper hen på vejen og tager en dyb indånding med udstrakte arme: She (jumps? Jeg ved ikke hvilket ord jeg skal bruge her.) to th... -
Spørgsmål til fysik-eksamen
ForumindlægHejjjj:)) Jeg har fået mine eksamens-spørgsmål i fysik. Jeg har lyst et par af dem, hvor vi har ca. ni emener, hvor der tilhører 14 spørgsmål/opgaver, og nogle af dem har jeg svaret på, men jeg har dog stadigvæk et par, som jeg ikke kan finde ud af + forstå - da jeg ikke er så god til fysik + h... -
Fossile brændsler - eksamen.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har trukket NG (på B-niveau) og et af spørgsmålene til min NG eksamen på B-niveau er: De fossile brændsler er vores vigtigste energikilde på jorden, selvom de er begrænsede og giver alvorlige miljømæssige gener. Men hvordan er de dannet, hvor finder vi dem, hvor meget ... -
Eksame opgaver, August 1997
Forumindlæg2I- + 2Fe3+ -> I2 + 3FE2+\n\ner det rigtig afstemt?\n\n-----------------------\nBromidioner oxideres ikke af jern(III)ioner.\nOpløsningen koges, indtil der ikke kommer mere violette dampe. Der tilsættes nu svovlsur opløsning af KMnO4 og bromidionerne oxideres efter følgende reaktionskema:\n... -
Kigge min engelsk stil igennem?? :/
ForumindlægHejsa folkens, har en engelsk stil der skal afleveres. Engelsk er ikke min stærke side, så vil være super glad hvis nogen kunne kigge den igennem. Den er kun på 2 sider.. -
Fransk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa! Er der nogle, som kan give mig guldkorn til, hvordan jeg bedst forbereder mig til mundtlig fransk? Er det nødvendigt at læse hele pensum, når det er en 24-timers eksamen? Jeg er lidt på bar bund.. Håber, der er nogle der kan hjælpe! -
engelsk b 2009 august HF uden hjælpemidler
Forumindlæghej er der nogen der sidder med denne opgave? engelsk b 2009 august HF uden hjælpemidler -
Vudering af Engelsk stil, 9 klasse niveau
ForumindlægHej :) Kunne godt tænke mig at høre jeres mening om min engelsk stil :) Evt. karakter - Ris&Ros - kritik? http://peecee.dk/?id=73429 -Esben N -
Mat eksamen hhx
ForumindlægNogle der har været op til skriftlig mat på hhx og evt. fortælle lidt hvad den handler om? Jeg er ikke stærk i mat, men skal heldigvis også afslutte i år.
