Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14361 til 14380 af 22746
  • Ophører på Studieportalen

    Forumindlæg
    For en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing.
  • computerhukomelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak
  • Hvor kan jeg få fysk på C

    Forumindlæg
    Hej jeg skal ha et aftenkursus på fysk c for at komme ind der hvor jeg gerne vil, men jeg kan ikke finde nogen steder på nette, hvor jeg kan få fysik på c i århus er der nogen ved hvor jeg kan finde noget?
  • FSA Astronomi

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen om en uges tid, og jeg har svært ved at lave en disposition til astronomi. Er der eventuelt nogen, der kan hjælpe med det ? Eller nogen, der bare kunne komme med en ide ? please, jeg vil gerne være forberedt på alt. :D Tak.
  • Kastebevægelser

    Forumindlæg
    Hey alle skal op i fysik her imorgen, og skal kunne redegøre for de faktorer der har en betydning for kastebevægelser. jeg er kommet ind på hastighed, vinkel, newtons 2. lov og kinetisk energi indtil videre. Kan I komme på noget som jeg ellers kan komme ind på? Masoz
  • Fremlæggelse om Solen!!!! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen :) Jeg skal fremlægge om Solen på torsdag i næste uge, og vil derfor gerne spørger jer om i kender til nogle formler, eller væsentlige ting, der kan have med Solen at gøre. Bemærk, at fremlæggelsen er i Fysik :)
  • FSA Eksamen

    Forumindlæg
    Hej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (:
  • Hvofor 1/2 i y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er ved at repitere Fysik og kan ikke lige komme på hvofor 1/2 indgår i stedfunktionen for lodret bevægelse y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?
  • Eksamen, hælp!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville høre om der var noget der kendte en god hjemmeside med nogle formler og udledninger til fysik på B-niveau. Evt. hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode notater må de meget gerne sende dem til mig på [email protected]. Håber der er nogen derude som vil hjælpe !
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Heey! Jeg ska snart op til eksamen i fysik.. Jeg har bl.a. fået opgivet emnet Vekselstrøm, derfor ville jeg spørge Jer om I havde nogle idéer til forsøg med vekselstrøm? ;D Knus Artemis
  • præsentation af termisk energi

    Forumindlæg
    Jeg skal til min fysik eksamen lave en mundtlig præsentation af emnet : termisk energi og varme. mit spørgsmål er nu, hvordan gør jeg det bedst muligt. Altså hvad er vigtigt at fortælle og kunne forklare ??
  • 24 timers eksamen (energiformer og energibevarelse)

    Forumindlæg
    Hej, jeg har trukket emnet energiformer og energibevarelse til min 24 timers fysik eksamen. Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: "energiformer og energibevarelse". Nogen der har nogle gode råd til præsentation?(hvad jeg kan komme ind på osv.)
  • 13-tallet

    Forumindlæg
    Tusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :)
  • Nyttevirkning, pære aluminiumsfolie

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med noget fysik, og jeg blev pludselig helt usikker på det, jeg har skrevet. Mit spørgsmål er: Hvad vil der ske med en elpæres nyttevirkning, såfremt pæren indpakkes i aluminiumsfolie? Vil nyttevirkningen blive større eller mindre? Og vigtigst af alt hvorfor?
  • ny reform

    Forumindlæg
    Hej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig?
  • 10.klasse - råd

    Forumindlæg
    Lærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det?
  • Lektie hjælp

    Forumindlæg
    Hej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard
  • Strålingsinduceret mutationer

    Forumindlæg
    Jeg arbejder med science fiktion i SRP og vil gerne bevis eller komme med grunde til hvorfor man ikke kan få superkræfter af radioaktivstråling. Teorien skulle helst være ind for fysik da jeg arbejder med fys/eng.(Hurtigst muligt,tak) Tak på forhånd.
  • Tyngdepunkt

    Forumindlæg
    Hej alle. Vi har fået en "lille" drille opgave af vores fysik lære: http://img467.imageshack.us/img467/1387/drilleopgavegb9.png Jeg kan altså ikke gennemskue hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Nogen der kan give et hint? På forhånd tak :)
  • hjælp kan ikke forstå sammenhængen

    Forumindlæg
    Eksamensspørgsmål: Lyd Frekvenser. Svingningsforhold. Diatonisk og kromatisk skala. Mit spørgsmål: har både læst i min bog og på internettet og kan ikke finde frem til hvad der menes med svingningsforhold og har også brug for at finde sammenhængen med diatonisk og kromatisk skala i fysik.. ...