Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14381 til 14400 af 95433
-
Energiforhold ved temperatur - og faseændringer
ForumindlægHej SP Jeg skal til Fysik B eksamen, men tænker på, hvad der kunne være mest relevant at komme ind på, hvis man får et spørgsmål, som relaterer sig til energiforhold ved temperatur - og faseændringer? Er der nogen, der lige kan give nogle hints? Mvh. -
Specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg skal udregne varmemængden, Q = m*c*Δt. Men for kunne det skal jeg udregne c, men dertil skal jeg regne store C, og den skal jeg bruge Q til at regne ud.. Jeg har brug for hjælp, fatter intet af det, ville blive meget glad hvis der er en der kan hjælpe, da jeg skal aflever... -
Food as an identity
ForumindlægFood as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ... -
Beregne tid
Forumindlæg2) Et svømmebassin er 12 m langt, 6 m bredt og 2 m dybt. Det skal opvarmes fra 17 grader celsius til 25 grader celsius med et varmelegeme på 5000 W. Hvor lang tid tager det, når der regnes med en nyttevirkning på 100 %? -
Andengradsligning
ForumindlægHEJ! hva gør man hvis en af konstanterne til udregning af diskriminanten er ukendt? Altså x?? f.eks. x2 - 6x + 8 = 0 -
Tykke streger i carbohydraters strukturformel
ForumindlægHej Jeg har endnu kun haft kemi på C niveau, hvorfor min viden ikke rækker til at forstå den komplette opbygning af mere 'komplekse' molekyler. Jeg søger svar på, hvad de tykke streger på carbohydraters strukturformler angiver?. Som eksempel kan jeg referere til deoxyribose, som netop... -
emneopgave i eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg søger meget hjælp til nogle opgaver, da jeg ikke fatter en meter af dette emne. Jeg har aldrig haft det, da jeg gik i skole og nu kræves der, at jeg skal have c-niveau i matamatik for at færdiggøre min uddannelse indenfor kontor med speciale. Jeg har vedhæftet en fil, hvis der er nogen, ... -
Omformulering
ForumindlægHej Jeg sad, og rettede min engelske stil igennem og kom til at tænke på hvordan man kan omformulere følgende sætning: "She was far away, but he was not in doubt about that it was Norma." så det lyder mere engelsk. Hilsen Mig -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skulle op til kemi mundtlig eksamen i morgen. :-/ Jeg vil høre, om nogle af jer ligger inde med noget super gode noter fra kemi? Er nemlig ikke selv den helt store haj til det, sagt mildt! Har fulgt det på selvstudie... Ville være rigtig behjælpeligt, hvis nogen kan... -
løsning af Differentialligning
ForumindlægJeg sidder med et problem som jeg har set mig blindt på: Jeg skal ved løsning af differentialligningen: dT_L=k*(T_O-T_L)*dt kunne lave en formelmæssig sammenhæng mellem T_L, T_O og t, idet jeg selv må sætte en passende initialbetingelse (som jeg har sat til; til tiden 0 er T_L = 100... -
Skifte til HF - regler for merit ?
ForumindlægJeg går p.t. i 3.g på gymnasiet, og jeg har egentlig klaret mig ganske godt igennem alle årene. Jeg er dog begyndt at overveje at skifte til HF-Enkeltfag (og dermed færdiggøre min ungdomsuddannelse næste skoleår), fordi jeg skeler en del til, at jeg tror det kan give mit gennemsnit et ekstra &q... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHejsa Den 28 marts skal jeg til optagelsesprøve i dansk og engelsk og matematik og fysik. Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende før Tak -
Orbitaler
ForumindlægHej Ved nogen hvorfor den klassiske fysik ikke kunne bruges til at beregne en elektrons placering om et hydrogenatom. På forhånd tak -
maskingevære/rekyl
ForumindlægHej.. er der nogen her der kan fortælle mig noget om newtons 3 lov i maskingeværet? eller bare fysikken i maskingeværet/rekylet -
Hvad er farve?
ForumindlægHejsa :-) Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med et spørgsmål; Det er fordi at jeg har AT(billedkunst og fysik) forløb. Spørgsmålet lyder som følgende; Hvad er farve? -
HJÆLP! fyisk disposition med?????
ForumindlægHej alle, Til fsa afgangsprøven i fysik/kemi, må man så have dispositioner med til alle de emner man kan trække??? -Håber virkelig i kan hjælpe!:-) -
Vand og lambda værdi
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er igang med et SO-projekt, hvori jeg i mit projekt vil undersøge noget angående isolering af en væg, hvori jeg vil benytte mig af vand. Nogen der ved om lambda værdien for vand vil ændrer sig ved temperatur stigning, da jeg desværre intet kan finde på dette. Hvis ja, er d... -
17 år og matematik ikke mig!
ForumindlægHej jeg er 17 år, og går på gymnasium, jeg jeg er ikke den skarpeste ske i skuffen til matematik, jeg har det lige nu på B niveau, det ikke fordi jeg ikke kan klare det, tror godt jeg kan slæbe mig igennem gym med en karakter på 02 - 4.. men ellers ville gerne ha' det sådan jeg ikke skulle s... -
11 eller 13??
ForumindlægHvis man får 11 til eksamen i skr. mat. på B-niveau, og 13 til eksamen på det 1-årige A-niveau, får man så 11 eller 13 'samlet'?/TZa -
Massemidtpunkt - Densitetforskelle i stift legeme
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT i fysik og matematik, og der er en lille ting jeg har undret mig over i mine noter. Jeg er kommet frem til at massemidtpunktet i en cylinder, der ligger i x-aksen massemidtpunkt = (summa m*r)/M r som stedvektor delta(m)=A*delta(x)*p(x) i mine noter står der så sum...
