Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14381 til 14400 af 22746
  • Off-akse

    Forumindlæg
    Hej - jeg er godt igang med SRP omkring optik og linser. Er stødt på et begreb som jeg ikke rigtig kan finde en definition af. Begrebet er "off-akse"? Har spurgt nogle fysik lærer, men de ved det ikke rigtig.. Så søger hjælp her.
  • Opgaveark til "Den hoppende bold"?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har mistet mit opgaveark til det fysik forsøg som hedder "den hoppende bold" og tænkte der måske er en som ligger inde med den? Altså ikke hele opgaven, bare arket hvor der står hvad man skal lave - på forhånd tak
  • Saltjagt

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er er ved at løse en opgave i fysik, er der nogen, som ved hvordan man kan udføre et forsøg, som viser at der er salte i stofferne: Druesukker, Kaliumnitrat, Naftalin, Magnesiumsulfat, Kobbersulfat, Sukker og Calcium? Ved ikke om der er en overordnet måde, man kan gøre det de...
  • raketforsøg?

    Forumindlæg
    hej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak
  • Beregn afvigelse

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Jeg er i gang med en fysik-aflevering og har lige lavet en lineær regression over nogle data (målinger). Der står så, at jeg skal beregne afvigelse i % fra den teoretiske værdi, men kan ikke finde nogen formel? Nogle, der kan hjælpe mig? :-)
  • Lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg skal fremlægge om lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter i fysik. Jeg ville høre, om der var nogen af jer, der har en ide om hvad jeg kunne fremlægge. Håber virkelig I kan hjælpe mig, for jeg er forvirret. på forhånd tak :)
  • inertimoment

    Forumindlæg
    hej.. Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene matematik og fysik og emnet er inertimomenter..derfor vil jeg høre om nogle kender gode bøger eller sider om emnet eller nogen har noget liggende om emnet da dette ville hjælpe mig en hel del.. På forhånd tak
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet

    Forumindlæg
    Jeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik.
  • Disposition om jordens skatte

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave en disposition om jordens skatte i fysik. Jeg er ret blank på det område, så jeg tænkte, om der var nogle personer her inde, som lå inde med nogle dispositioner om det emne, som jeg lige kunne kigge på og få lidt inspiration (: Tak på forhånd! :D
  • transformation! hjælp haster!!

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige i 9.klasse som har brug for en forklaring på hvad en transformer er, og det haster utrolig meget (er til imorgen.) jeg er ikke så god til fysik, så ikke noget med mærkelige ord osv. vel? og helst en forklaring der kommer ind på det hele, eller det meste. på forhånd tak :-)
  • Hjælpelærer i matematik søges

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg er en 2.g med en naturvidenskabelig linje, som søger en hjælpelære som kan hjælpe mig i matematik, hvilket jeg har på A og Fysik på B. Det vil ikke skade hvis personen også havde noget viden omkring bioteknologi, hvilket jeg også har på A . På forhånd tak :-)
  • Lektiehjælper søges

    Forumindlæg
    Jeg er en pige der går i 2.g på gymnasiet og har brug for lektiehjælp til bla tysk, engelsk og fysik. Jeg bor i Københavns området. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en lektiehjælper?
  • lektie-hjælp

    Forumindlæg
    hej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !!
  • hjæælp er helt blank D:

    Forumindlæg
    Hej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank.
  • hjælp. bølgelængde og frekvens

    Forumindlæg
    hej. er lost i fysik. en tegning vis fortætninger og fortyndinger i en lydbølge, som er 2,40 m. a) hvad er bølgelængden? b) hvad er lydens frekvens? i Ekkodalen på bornholm kastes lyden tilbage fra en klippevæg, der rejser sig lodret 50m borte. a)hvor meget er ekkoet forsinket?
  • Udregn tyngdekraften.

    Forumindlæg
    Hej, er i gang med en opgave til fysik, men har svært med denne her: En kasse som vejer 23 kg står på gulvet. a: Indtegn tyngdekraften Ft fra denn kasse på figuren som en pil hvor du angiver retningen b: Udregn størrelsen af tyngdekraften på kassen
  • Afstand fra Jorden/Solen til en given planet.

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har fået stillet en opgave til rådighed i fysik, den lyder som følger: Prøv at foreslå en metode til at måle afstanden fra solen/jorden til de forskellige planeter. Det eneste jeg lige selv kunne komme i tanke om, var noget geometri eller evt. trigonemetri?
  • def. af varmeenergi! haster. skal bruges om ½ time.

    Forumindlæg
    hej, vi har en 1 times skriftlig prøve i fysik. Jeg har trukket mekanisk energi og varme. Har I nogle forslag til hvad jeg skal skrive omkring varme? Evt. en definition på varmeenergi måske? på forhånd tusind tak!
  • mekanisk energi for et pendul

    Forumindlæg
    Hej folkens Er der muligvis en som har lavet et forsøg med mekanisk energi for et pendul i fysik. Jeg går i 2g htx. Har lidt brug for hjælp og vil være dejligt hvis der er en som har lavet den som kan hjælpe mig med mine spørgsmål som jeg har til denne opgave