Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 14381 til 14400 af 153151
-
Forsinket tilmelding til tværfaglig eksamens opgave - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg sidder og er en smule panisk for at jeg har mistet min uddannelse pga en dum situation. Jeg er 1 dag forsent for at tilmelde mig den tværfaglige eksamens opgave på mit HF fjernstudie pga en rejse situation. Jeg har skrevet til administrationen om de kan hjælpe, men får først svar om e... -
funktioner- har jeg lavet opgaven rigtig?
ForumindlægHej :) Jeg har to opgave, som jeg gerne vil vide, om jeg har lavet rigtig. 1. Find dm (definitionmængden) og vm (værdimængden) af f(x) = kvadratrod x-3 Dm = alle reelle Tal over eller = 3 Hvilket af tallene -2,-1,0,1,2 tilhører til værdmængden? 2,1,0 Vm= >0 2. find dm for hver af de t... -
Hvem er god til psykolgi? en lille opgave
ForumindlægDu bedes forholde dig til sangen "Hold den grøn (link)": 1. Hvad viser videoen, og 2. hvad siger teksten? 3. Hvordan kan du forklare det psykologisk (- eller hvis du ikke skriver i psykologi, men i naturvidenskab og samfundsfag, hvor du så bedes anlægge en samfundsfaglig vinkel... -
Fysik a-niveau opgave - Radioaktivitet
ForumindlægAktiviteten af Po210 er ved produktionen af børsten 9,25 MBq. Producenten anbefaler at udskifte børstens indhold af Po210 efter et år. Børstens antistatiske virkning skyldes den ioniserende stråling fra Po210. Det kræver i gennemsnit energien 5,45 aJ at ionisere et luftmolekyle. Hvor mange luft... -
fraktaler
ForumindlægKunne godt tænke mig at høre om der var nogle af jer der havde skrevet en opgave om fraktaler? Kunne godt bruge noget inspiration -
Hjælp til Kemi B opgave 5 spejlbilledisomeri
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig en hel del spørgsmål b handler om,at jeg skal markere det asymmertriske carbon atomer og afgør herudfra antallet af spejlbilledisomeri former af ibuprofen. På forhånd tak Her er et billede af opgaven: -
Opgaver i anvendelse af love og regler for elektricitet
ForumindlægHej er der måske nogen der kan hjælpe mig med at løse opgaven? Tak på forhånd :) Opgaven er vedhæftede -
2 opgaver (mat A)
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med 2 opgaver som jeg ikke helt kan finde ud af..:( Der SKAL være mellemregninger (siger min lærer) opg 1. I et elektrisk kredsløb har du givet strømstyrken I(ampere) som funktion af tiden t (sekunder): I(t) = 3,2 * sin (0,04 * pi *t) +1,2 Du skal bestemme: a) Den største og ... -
Hjælp til min His opgave
ForumindlægHej jeg skal skrive en opgave om Danmar - Industrialisering og arb jeg har de problemstillinger : Men jeg skal lave en kronologiske ordning i min fremlæggelse og er forvirret hvordan min indholdsfortegnelse skal passe til den røde tråd. Industrialisering, Fabrikken og arbejderne • Industr... -
Obligatorisk Selvvalgt Opgave om Robotteknologi
ForumindlægJeg går i 10. klasse og skal derfor lave OSO, som er en obligatorisk selvvalgt opgave med overemnet: Uddannelse Emnet skal altså tage udgangspunkt i min videre uddannelse efter gymnasiet. Da jeg har i tankerne at beskæftige mig med robotteknologi har jeg valgt det. Nu er problemet så, at lærerne... -
3 opgaver (små)
ForumindlægHar haft nogle problemer med følgende opgaver og har her stillet mine forslag op til "det korrekte" svar (: Hvis nogen vil være mig behjælpelig og fortælle , hvilke jeg har lavet korrekt og hvilke er forkerte 1000 tak på forhånd !!! (; 1)Forkort ½log 9v^4 – 3log 1 : e1) ½log 9v^4 – 3... -
Korrekturlæsning, retning af opgaver, undervisning
ForumindlægHej! Mit navn er Stine, jeg er 20 år og nybagt student fra i sommers. Jeg afsluttede gymnasiet med et gennemsnit på 11,5 med studieretningen matematik A, fysik A og kemi B. Kort tid efter jeg blev student, rejste jeg til Kina for at undervise kinesiske børn i engelsk i 3 mdr. Siden jeg kom hjem ... -
Hjælp til forståelse af opgave med produktpolitik
ForumindlægMin opgave lyder: Produktpolitik I (Produktudvikling) Idéudvælgelse, koncepttest, markedstest, markedsanalyse, introduktionskampagne. I relation til selvvalgt produkt. Så skal jeg vel: - Udarbejde en problemstilling og en problemformulering indenfor det tema, som jeg har fået. - Udvæ... -
Hjælp KEMI - kort opgave
ForumindlægHej Alle. Jeg har tre små "opgaver", ved ikke helt om man kan kalde dem til, men jeg kan i hvert fald ikke finde frem til den rigtige løsning... Det er ikke nogen opgaver jeg skal aflevere eller noget i den stil.. Blot nogle små -tænk selv- som læreren aldrig fik gennemgået, og nu irrit... -
Peter Lundin større opgave
ForumindlægHej med jer :) Nu er det sådan at jeg skal skrive en større opgave om Peter Lundin. Jeg har valgt at skrive i danskt A og psykologi A. I den danske del har jeg tænkt mig at analysere Peter Lundins selvbiografi, og i psykologi har jeg tænkt at se efter hans opvækst og hvordan det kan ha påvirket h... -
Acetylsalicylsyre - Større opgave
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg ikke kan komme igang med. Opgaveformuleringen lyder således: * Der ønskes en redegørelse for kemiske reaktioners hastigheder, herunder begrebet reaktionsorden. * Redegør for differentialligninger gennerelt og deres anvendelse i kemiske reaktioners hastighedsud... -
EØ - 1. Obligatoriske opgave
ForumindlægHej Jeg skal lave DEL B i min første obligatoriske opgave i empirisk økonomi. Men har svært ved at forstå den del jeg skal lave..:( Den del jeg skal lave er DEL B. som lyder En virksomhed producerer to varer A og B. Der gælder følgende: Omsætning ÅR 1 (1.000 kr.)... -
Resturant opgaver søger hjææælp!!!
Forumindlægmangler at lave opgaven videre. Her er miin første del, mangler en der har nogle gode ideer for hvad jeg ellers burde gøre redde for :S Resturante buget 1 kunde betaler betaler 200 kr. for en hovedret 20% heraf er moms 160 kr tilbage råvarerne 60 kr Kokkene timeløn 150kr.*8 = 1200- ca. 14 mi... -
Fysik opgave til dæmonen
ForumindlægHey! Jeg har været i tivoli, og da vi kom hjem fik vi nogle efterbehandlingsopgaver. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af dem, håber der er nogen der kan hjælpe! Opgave 1: Når vognen skal gennem et loop med radius r, skal den have fart på. Det får den, når den kører ned af bakke lige i... -
Nogle der vil rette min opgave?
ForumindlægHej, jeg har lavet en fransk opgave der lyder sådan her: Opg. 3: Écris la lettre suivante:</o:p> </o:p>Paul écrit une lettre à son meilleur ami.</o:p> Situation:</o:p> </o:p>Samedi matin, Bruxelles. Paul a trop bu la soirée avant. Il est toujours un peu ...
