Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 14421 til 14440 af 65693
-
Hvor mange point for at bestå?
ForumindlægHej I matematik b stx, skriftlig eksamen, hvor mange point skal man have bare for at bestå eller dumpe? -
Historie eksamen - Det store Boom
ForumindlægHej, Jeg sidder lige pt midt i en 24 timers historie eksamen i 3.g. Jeg har trukket, Det store boom. Velfærdsstaten bliver til og kommer til debat. Jeg har læst mine bilag igennem, men har dog svært ved at se hvor jeg kan bruge noget konkret historie dag jeg syntes de ligger mere op ad en ... -
Synopsis engelsk eksamen
ForumindlægHej alle derude (: ! Jeg går i 9. klasse, og skal snart op til mundtlig engelsk eksamen. Til den mundtlige eksamen, skal man have en synopsis med sig. Jeg har lavet overskrifterne såsom; Why did i choose this topic, who is this person, my opinion about him. så er mit spørgsmål så bare, under... -
Rumgeometri til mundtlig eksamen
ForumindlægHej - Jeg skal til mundtlig eksamen snart, og her har jeg mulighed for at trække et projekt, som hedder 3D-bostaver. Her skulle vi klippe et papir, som skulle ligge på gulvet, men dermed se ud som om, at det stod lodret op i luften. Jeg har vedhæftet et eksempel. Til eksamen fortæller jeg om det... -
Engelsk eksamen - Folkeskolen - Forslag
ForumindlægSom sædvanligt skal niende klasses elever i folkeskolen op til den mundtlige engelsk eksamen- og derfor vil jeg gerne høre, om I har nogle forslag til, hvilket emne jeg kunne vælge at have om, da jeg selv er mere eller mindre blank på det område. Er der nogle bestemte emner som censorer rigtig go... -
AT eksamen metoder
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i AT, og vil virkelig gerne have styr på metoderne. Jeg har om Aztekerrigets undergang med fagene biologi og historie, hvor jeg ser på sygdomme osv. som påvirkede undergangen. Så her er mit spørgsmål: Hvordan anvender jeg den naturvidenskabelige metode uden at have ... -
forskellig eng HN eksamen??
ForumindlægForleden dag snakkede jeg med en veninde om hvordan det var gået hende til eksamen. Det viste sig at det var en hel anden opgave de havde haft. Hun har også engelsk på A-niveau og er sproglig, så det undrede mig at hun ikke havde det samme sæt. Hun undrede sig også over at vores var anderledes. H... -
At trække økonomi til eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg skal til samf eksamen på torsdag, of krydser virkelig fingre for at jeg ikke kommer op i økonomi. Men men.. Hvis uheldet skulle være ude, hvordan kan jeg så forvente at spørgsmålet kommer til at lyde? Og hvad er det så man trækker - kan det godt være en artikel, eller er det noge... -
DIO eksamen - Hjælp mig med 3 spørgsmål
ForumindlægHej folks. Jeg står og skal til DIO eksamen her på torsdag d. 17 december og jeg har nogle sætninger jeg ikke ved hvad betyder i min vejledningen angående eksaminationen: - Begrundelse for de valgte faglige problemstillinger - Redegør for fags særlige kendetegn og bidrag til udfoldelse af proble... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
Ufuldstændig DHO og mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle Sidste måned siden da jeg skrev min DHO regnede jeg lidt forkert på tiden og afleverede derfor en opgave på 10.700 ud af de mindst 12.000 anslag (med mellemrum). Udover at mangle nogle anslag, har jeg heller ikke sekundære kilder med. (dumt. men det var det bedste jeg kunne yde på det t... -
Fysik/Kemi Eksamen
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal snart op til vores fysik/kemi eksamen men jeg forstår ikke helt hvad den der disposition går ud på. Jeg ved ikke hvor lang den skal være, hvad der skal stå, etc. Jeg har fundet nogle forslag her på studieportalen, men jeg ved ikke om det "bare er det". Dem jeg... -
ENGELSK EKSAMEN HJÆLP:O
ForumindlægHej Jeg skal snart til engelsk eksamen, og jeg har lige et spm. ifm. placering af adverbier. I nedenstående sætn. skal adv. seldom placeres: On her birthdays he forgot to bring her flowers (seldom). Men der står i min grammatikbog at småadverbier placeres mellem subjekt og verballed, eller ef... -
Historie eksamen-produkt
ForumindlægHej venner Mig og min veninde kan ikke finde et produkt til vores historie eksamen som skal afleveres i næste uge vi har trukket emnet Danmark i den internationale verden som er vores hovedemne og så har vi EU's oprettelse som underemne og vores problemstilling lyder: hvorfor blev Danmark me... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHey folkens :)) Jeg er i gang med at forberede mig til min dansk mundtlig eksamen, og jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg har trukket ''Det står i avisen/ avisartikel'' Og jeg ved ikke hvad jeg skal vælge som mit prøveoplæg. Så hvis der nogen har en ide om hvad jeg kan vælge,... -
Matematik opgave reduktion
ForumindlægHej derude Sidder her og knokler med en matematik opgave! Er dog gået i stå, og kan ikke rigtig finde ud af den :-(... Man skal reducere de nedstående udtryk, som jeg har vedhæftet. Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe! -
HJÆLP - differentialligning
ForumindlægHej! Jeg har et kæmpe problem med denne opgave i matematik - håber nogle kan hjælpe, er helt på bar bund: Nogle af løsningerne til differentialligningen y'-2y=4x^2-4x har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a)Bestem en lignig for den kurve disse ekstremumspunkter tilhører. -
Matematik C - Koordinater og afstand.
ForumindlægHvis man har to koordinater A (5,2) og B (3,5) hvordan finder man så AB? Hvis man har matematik på C og ikke har lært vektorer og alt det der... -
KEMI A: Skr. eksamen
ForumindlægTja, i morgen er der skr. eksamen i kemi. Har I nogle påmindelser eller gode råd? Jeg håber ikke sættet er som det, vi fik til terminsprøven. Der var mange forklaringsopgaver. Helst ikke så mange af dem. Derudover håber jeg heller ikke vi får en "vis hvilken reaktionsorden reaktionen følger... -
Hvad skal jeg vælge til eksamen
ForumindlægHej. Skal til eksamen på niveau G, men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal fremlægge. Vi skal selv finde en tekst, hvorefter vores lærer laver nogle arbejdsspørgsmål til os. Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle forslag?? Venlig hilsen Katja
