Engelsk

ENGELSK EKSAMEN HJÆLP:O

17. maj 2014 af ejejejej (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg skal snart til engelsk eksamen, og jeg har lige et spm. ifm. placering af adverbier.

I nedenstående sætn. skal adv. seldom placeres:

On her birthdays he forgot to bring her flowers (seldom).

Men der står i min grammatikbog at småadverbier placeres mellem subjekt og verballed, eller efter 1. hjælpeverbum. 

Synes selv seldom skal placeres mellem he og forgot, men der er jo også "to bring"; hvilken funktion har den i sætningen? skal det fungere som hovedverbum? Og i så fald, så skal seldom placeres efter forgot ifølge reglen, men det lyder bare forkert..

Er der nogle der kan hjælpe mig med denne sætning og disse forvirrende regler for placeringen?

taak


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2014 af LaPii (Slettet)

Det korrekte er som du ganske rigtigt siger det "he seldom forgot" He er subjektet og forgot er verballed, så din grammatikbog har sådan set stadig ret. Et hjælpeverbum er - på dansk - f.eks. har i jeg har spist - altså et andet verbum der underbygger handlingen, og da "to bring" altså ikke har den funktion, skal seldom være mellem he og forgot. Desuden er to bring i infinitiv og det er der nok også nogle regler om som jeg lykkeligt har glemt. 


Svar #2
18. maj 2014 af ejejejej (Slettet)

okay, tak


Skriv et svar til: ENGELSK EKSAMEN HJÆLP:O

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.