Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14441 til 14460 af 22746
-
Forsøg med raketter
ForumindlægHej Jeg arbejder i skolen med rum forskning, jeg har bestemt jeg vil lave en raket til mit musisk-udtryk er der nogle der kender et forsøg med raketter det skal helst være med ild som fremdrift jeg har en fysik lære til hjælp. kan nogle hjælpe mig? -
Diagram
ForumindlægHej. Jeg skal lave et diagram, ud fra nogle tal som jeg har udført et forsøg af i fysik. Kan bare ikke finde ud af at lave det på computeren. Talne er vist på det vedhæftede papir. Der er også et diagram, men det er forkert det jeg har lavet. Er der nogen der kan hjælpe mig med at la... -
Luftmodstand som funktion af farten
ForumindlægHej alle. Er i øjeblikket midt i en studieretningsopgave i matematik og fysik. Som en del af opgaven skal vi opstille en matematisk model for hvordan luftmodstanden på et legeme afhænger af legemets fart. Jeg må indrømme jeg er fuldstændig fortabt :/ Nogen der kan hjælpe? Mvh Cecilie. -
Bevægelse og Kræfter
ForumindlægJeg har et fysik sæt, jeg ikke rigtig kan komme igang med. De to opgaver som det handler om, har jeg smidt op på peecee.dk Jeg ville være glad for et par fif eller lign. hjælp :) På forhånd tak! http://peecee.dk/upload/view/103097 -
Hjælp til faktaspørgsmål
ForumindlægVi har AT-uge, og vores overemne er krop, identiet og idealer - samfundsfag, idræt og fysik. Vi har valgt at have om reality i forhold til medierne, og vi mangler 15 faktaspørgsmål. Nogle ideer? -
Indhyldningskurve
ForumindlægHej Et lille spørgsmål til fysikeren: Hvad betyder ordet "indhyldningskurve" og hvad har det med resonansfrekvens at gøre? Jeg håber, at der nogle der kan forklare mig det. På forhånd tak og fortsat god aften! /Sonu -
Hej
ForumindlægJeg skal lave en fysik B experiment. Jeg må selv vælge hvilken emne og hvilket experiment. Den skal også fremmlæges i klassen. Jeg vil gerne ha en gode og nemt emne. Så hvis i har en gode og nemt experiment? -
Manglende emne
Forumindlæghej... Jeg skal til at skrive en synopsis i AT Jeg syntes bare ikke jeg kan finde et ordenligt emne Skal skrive om Videnskab og ansvar i et naturvidenskabeligt fag og en humanistisk.. har fagene: Kemi, Fysik og: Dansk, Historie nogle der har nogle kreative og gode ideer? -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Noter,
ForumindlægHeeej, er du nogen, der har notater til magnetisme, elektromagnetisme, induktion og transformation, som I vil dele med mig? Der er tale om Fysik/kemi, niveau 9.klasse (må meget gerne være lidt over, hvis det er noget, jeg vil kunne forstå). Håber på respons. (: På forhånd tak -
reaktionsskema
Forumindlæghvordan opskriver man et reaktionsskema i fysik ? f.eks. hvis en radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137 og det er beta aktivt. herved dannes Ba-137 i en exiteret tilstand, som vi betegner som Ba* - 137. Halveringstidenfor Cs-137 er 30 år. -
Nyttevirkning
ForumindlægHej alle derude. Jeg har svært ved, at komme i gang med fysik opgaven , som er vedhæftet om nyttevirkning. Der bliver ikke givet ændre oplysninger og der er, ikke andre opgaver, som leder hen til denne. Hvis nogen kunne hjælpe, skal I/du have tak på forhånd. -
snorbølger lambda?
Forumindlægjeg har lavet et fysik forsøg der hedder snorbølger. 1knude f /hz = 59,51 1/f /s = 0,032 lambda = ... ? hvordan regner jeg lambda ud? jeg har en formel der hedder lambda = v * 1/f, men jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af v? -
AT emne
ForumindlægHej, Jeg har valgt fagene Fysik Historie Mit emne er Røntgenstråling. Jeg vil lige hvordan jeg kan få røntgenstråling viklet ind i historie? Fordele og ulemper? Skal fx se på om kraftsygdommen stiger i perioden? takka på forhånd :) -
Konklusion på transformation & distribuering
ForumindlægJeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak!
