Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 14441 til 14460 af 33697
-
Studieretning-inspiration
ForumindlægJeg går i 2g og er netop igang med at skrive min studieretningsopgave. Jeg skriver i mat-fysik og håbede på om jeg måtte se en opgave for at få noget inspiration til hvordan opgaven skal bygges op, hvad den skal indeholde etc. Håber jeg får svar hurtigst muligt. Den skal afleveres på mandag kl 12. -
Kost !! DET HASTER
ForumindlægHey folkens! Jeg er i gang med en kostanalyse og mangler kun ET spørgsmål, så ville gerne spørge jer, derude hvordan jeg beregner mit sukkerindtag i % af al maden ? (Jeg har selvfølgelig resultaterne af maden i g ) -
Projektion at vektoren
ForumindlægJeg kan ikke skrive bevis for den formel, er der nogen gerne vil hjælpe med den opgave, på forhånd tak -
Absorptionskoefficent
ForumindlægHej, hvordan kan man udfra fra en graf (m. linæer sammnhæng) med mg/L på xaksen og absorptionen (A) på y-aksen vise, at farvestoffets molare absorptionskoefficientet kan bestemmes udfra grafens hældningskoefficient? -
Interval
ForumindlægHvad er intervalet mellem 108,61 og 111,39 ??? -
Chi-i-anden test
ForumindlægHej! Har aldrig lavet en chi-i-anden test før, men har fået en sådan opgave på mit nye gymnasium For at teste virningen af en ny type vaccine mode allergi har man udtaget 600 personer. De 600 personer fik åpå tilfældig måde en af tre doser af vaccinen. Personerne blev delt i 3 grupper efter hvor... -
Frividen - en regnefejl?
ForumindlægHar hun ikke lavet en regnefejl ved at lade 12-10+2 = 4 ? -
Tal og ligninger
ForumindlægHeeej ;D Jeg kan ikke helt finde frem til hvad jeg skal eller hvordan man gør i den her opgave, jeg er nemlig ikke så god til det med at opstille en ligning. Har dog prøvet at få hjælp hos min familie, håber der er nogen der kan hjælpe. a) Peter tænker på et tal, som vi kalder x. Han ganger tal... -
oversættelse
ForumindlægHej. er det nogen der kan oversæt det here. Så skal passet laves om - igen. EU er langt fremme med planerne om at ændre passet, men denne gang er det ikke farven på omslaget, der bliver revolutioneret. Snart skal passet indeholde biometriske oplysninger - for eksempel fingeraftryk, electronisk s... -
Kemi på A nivo
ForumindlægHvordan er det? overvejer at vælge det, har i øjeblikket: Fysik B og Kemi B Skal vælge et af dem, som skal opgraderes. Jeg er lidt i tvivl. Er ret god til kemi, een af de bedste i klassen (hehe.) Overvejer derfor kraftigt at vælge kemi på a. Men dem jeg har snakket med har sagt, at det skulle ... -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
Problemregninger
ForumindlægHej allesammen. Jeg fik et link fra en her fra studieportalen, hvor man kunne øve sig på nogle problemregningsopgaver, hjemmesiden hedder www.gabor.dk, det virker og det hele, men der er intet facit til opgaverne? Nogle der måske ved hvor man kan finde dem eller? Tak på forhånd :-) -
Diskret og kontinuert funktion som forklaring af SIR model
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP og mangler hjælp... Jeg har om pest og har vedhæftet nogle bilag. Bilag 1 viser de reelle antal døde kumulerede, bilag 2 viser SIR modellen og bilag 3 er også min SIR model, blot hvor det ikke fungerer så godt. Min model benytter rimelig store tidsintervaller, og mi... -
årsprøve udenhjælpemidler
Forumindlæghej alle sidder her og vil øve lidt på årsprøven uden hjælpe midler, men ved ikke rigtig hvad man kan komme op i er der nogen der har nogle overordnet emner som de kunne nævne?. på forhånd tak -
Akkumuleret saldo??
ForumindlægNu har jeg igen ikke hørt efter i timen, så derfor har jeg brug for din hjælp. Jeg skal i excel lave et regneark over et budget, det er ikke det der er problemet. Der står så at jeg skal udregne den akkumuleret saldo. Men hvad betyder det? Hjææælp... //Ninna -
Tvivl ang. adgangsgivende eksamen!
ForumindlægEr det rigtigt forstået at en adgangsgivende eksamen er f.eks. en afsluttet 2 årig HF, selvom om jeg på dette eksamensbevis mangler Fysik B og mat A. De to manglende fag har jeg taget som henholdsvis enkelfag og GSK supplering. Grunden til spørgsmålet kommer af, at jeg for at kunne komme ind ... -
Basis hjælp til reaktionsligninger
ForumindlægJeg er virkelig en bøf til kemi (for at sige det lige ud), og jeg kan SLET (!!!) ikke finde ud af reaktionsligninger. Jeg har simpelthen ikke forstået hvordan man gør, og min lærer siger bare "det kommer", men nej, det gør det ikke, haha. :) Jeg forstår absolut INTET af det (ikk... -
hjælp
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=ln(x)-5x^2 . a) Bestem f'(x). Jeg er ved at øve mig til i morgen uden hjælpemidler, og stødte på denne opgave, nogle der kan hjælpe? Kan ikk rigtigt huske hvordan man gør.. -
Dumpe Årsprøve
ForumindlægHey Er der nogen der ved hvad, der sker, hvis man dumper en enkelt Årsprøve? Skal til Årsprøve i et fag i år, som jeg har meget svært ved - og som der derfor er en grum risiko for, at jeg dumper - og vil gerne vide om der egentlig overhovedet er nogen konsekvens, når det kun er 1 fag? :) -
potensuvikling
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan man beviser en potensfunktion? og hvordan man beviser en eksponentiel funktion? tak på forhånd:)
