Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14461 til 14480 af 45451
  • English Essay rettelse

    Forumindlæg
    Vil lige høre om der er en eller anden, som vil kikke mit engelske essay igennem. Selve indholdet er ikke så vigtigt, der skal bare kikkes på mit gramma.Jeg vil helst, at du har engelsk på B og er sproglig eller har engelsk på A (her er linie ligegyldig).
  • [...]

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en aflevering for i engelsk, hvor jeg skal oversætte et stykke fra dansk til engelsk. I den danske tekst står der: "...og sårede tre. [...]". Men hvad betyder [...]? Jeg mener der findes et engelsk udtryk for det? Håber nogen kan hjælpe!?
  • Hitler-Stalin-pagten

    Forumindlæg
    Hvorfor samarbejdede Hitler og Stalin i form af Hitler-Stalin-pagten, når de var politiske modstandere og befandt sig i hver sin ende af den politiske skala?
  • Asienstudier - Japan

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har som mange andre færdiggjort min HTX, og vil nu drage videre til et universitet, så snart jeg er færdig med at arbejde som lærervikar i mit sabbatår. Spørgsmålet er dog: Er det muligt at uddanne sig som lærer i eventuelt engelsk (senere hen matematik) i Japan med denne bachelor...
  • Metode i historie

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at læse op til AT eksamen i historie og psykologi. Men jeg er kommet i tvivl om, hvilken metode jeg bruger indenfor historie. Jeg har med historie svaret på problemstillingen "Hvilke økonomiske og samfundsmæssige konsekvenser har angrebene bl.a. haft på USA?", hvor ...
  • Psykologi - liv.dk

    Forumindlæg
    Jeg behøver hjælp! Er der nogle herinde, som i Psykologi har analyseret: Hvorfor ryger Nille? Vi har desværre noget på vores skole som hedder netskole og det skal afleveres fredag ellers giver det 2 lektioners fravær. Please hjælp mig?På forhånd tak... Nize
  • sso

    Forumindlæg
    Når nu der i min problemformulering kun står at der ønskes en analyse og fortolkning af den bog jeg har læst så afskærer det mig vel ikke fra at redegøre for genren, forfatteren ligesom i en indledning eller gør det?Vil det være en god ide at skrive et lille resume af bogen i sin opgave?
  • Stemningen og følelserne omkring " I Danmark er jeg født" af H. C Andersen

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i gang med at analysere lidt omkring " I Danmark er jeg født" af H. C Andersen. Og tænkte på, hvad for en stemning der er i den og hvilken følelser den bringer frem. Håbefulde hilsner herfra!
  • Er der folk der har set kortfilmen - der er en yndig mand?

    Forumindlæg
    jeg skal analysere kortfilmen, der er en yndig mand. er der noget i tænker der skal lægges ekstra vægt på i forhold til denne kortfilm? opgaveformuleringen vil gerne have at jeg lægger fokus på genre, virkemidler og tema.
  • "Fra Thailand til Thy"

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til og analysere dokumentarenfilmen "fra Thailand til Thy" Jeg har lagt mærke til, at der i dokumemtaren klippes meget. Kan dette betyde noget specielt? Skal se nærmere på lyd og billeder. Nogle der kan hjælpe lidt.?
  • Selektion og generel viden

    Forumindlæg
    Hej Min gruppe og jeg skal fremlægge om en monogen sygdom. Vi har så valgt Huntington sygdom, men vi er lidt i tvivl om den naturlige selektion/unaturlige selektion der foregår. Derudover også hvordan man analyserer på om man bærer sygdommen. Håber nogle kan hjælpe. På forhånd tak.
  • Søren Ulrik Thomsens Liv og digte (haster).

    Forumindlæg
    Hej allesammen... Dansk eksamen meget snart, hvor jeg har trukket Søren Ulrik Thomsen. Ville høre om der er nogle som måske har en analyse af hans digt fra "City Slang" - "Afsked", eller noget andet omkring Søren Ulrik Thomsen. -Tak på forhånd :)
  • danskanalyse af politiske taler.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal lave mit studieretningsprojekt. I min problemformulering skal jeg bl.a. lave en sproglig og indholdsmæssig analyse af politiske taler - jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal gennemgå det. Er der muligvis nogen der har en analysemodel liggende til analyse af taler?
  • Dansk stil

    Forumindlæg
    Hey, har fået til opgave at lave en analyse af Pinches Welners "Jette".Opgaven lyder:I din analyse SKAL følgende elementer indgå:-indledning-personkarakteristik-Miljøkarakteristik-AfslutningSå kommer mit spørgsmål, hvad indeholder en indledning og en afslutning?
  • En københavner i Jylland

    Forumindlæg
    Hey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd
  • Dokumentaren 'Muhammedkrisen under huden'

    Forumindlæg
    Jeg skal til og analysere Muhammedkrisen under huden (dokumentaranalyse), men har lidt problemer med hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogle som har lavet sådan en analyse. Jeg skal ind på og se hvordan dokumentaren fremstiller naser og akkari. Håber der er nogle der vil hjælpe :-)
  • Historieopgave - korstogenes start

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive historieopgave om korstogenes start og er blevet i tvivl om, hvordan en analyse skal se ud. Altså skal man skrive: en mener det, en anden mener det, eller skal man skrive som i redegørelsen bare mere uddybende og forklare hvad korstogene kan skyldes? Og så: Hvordan ...
  • Hvad har du om? :)

    Forumindlæg
    Hej.. Nu er det snart SRP tid igen..... Hvad siger i til at vi evt. diskutere og snakker om hinandens emner? :) Nogle der evt. har samme emne som jeg? Kunne være smadder hyggeligt at diskutere om det samme og være behjælpelige :) Jeg har valgt at skrive i engelsk og historie.. Jeg overvejer at ha...
  • oversættelse

    Forumindlæg
    Nogen, der kan se om den engelske tekst er rigtig. English is one of the most spoken languages in the world. Many books are only written in English, for instance if you go to university you have to read books written in English. If you are together with English-speaking individuals you might ...
  • Johnny Bear

    Forumindlæg
    hej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:)