Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14461 til 14480 af 27496
-
Emne - bar bund
ForumindlægJeg føler mig lidt på bar bund mht. valg af emne til årets AT. Jeg går på naturvidenskabelig linje og overvejer noget indenfor BIO - medicin. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal koble det med.. Idræt kan jeg ikke lige finde nogen relevans til. Det samme gælder dansk, old og religion. Og historie er b... -
læse stil igennem?
Forumindlægnogle der vil læse min stil igennem, er nemlig dårlig til at sætte kommaer. -
et spørgsmål :s?
Forumindlæger det muligt ved blodtab at undvære blodtransfusion og nøjes med tilførsel af fysiologisk saltvand? -
Hjælp, kan ikke vælge fag før svar!
ForumindlægHej folkens, Er virkelig usikker, da der har været en del forviring blandt lærere på skolen. Jeg kan ikke vælge fag inden jeg får svar på dette spærgsmål, så håber virkelig i kan hjælpe. Hvis gennembrudet inden for perioden færst får konserkvenser senerehen, da det i starten lægges på hylden, er ... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
Projektopgave
ForumindlægHey guys Jeg skal snart lave en projektopgave med overemnet: "verden omkring os" Problemet er bare at jeg er helt blank for delemner. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et emne, der er interessant og samtidig "nyt" hvis I kan følge mig, altså noget der ikke allerede er blev... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i AT og tænkte på om nogle af dem der har været oppe har lyst til at dele deres erfaringer og komme med nogle gode råd med hvad man skal og hvad man ikke skal sige? Tror der er mange nervøse mennesker der vil sætte pris på dette. -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Sennepsgas + Sarin - hvad sker der?
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp af en kemiekspert der kan fortælle mig præcis hvad der sker rent kemisk ved indånding/berørning af disse to gasser Sarin og Sennepsgas, jeg ved godt hvad symptomerne er og formlen, men mangler et fyldestgørende svar på hvad der egentlig sker rent kemisk ved det. Bylder... -
Evo
ForumindlægJeg har et meget vigtigt spørgsmål. Hvad var baggrunden for Lamarck og Darwins evolutionsteorier? -
HJÆÆLP! Psykoanalysens opkomst i en historisk sammenhæng
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke finde hoved eller hale i hvordan/hvorfor psykoanalysen opstod? Er der nogle som kan udpensle dette for mig? Jeg ved at Darwin med sine opdagelser ændrede det daværende gudsbillede og i denne sammenhæng erklærede Nietszche at "Gud er død" og menneskene havde derfor... -
Til medicinstuderende og andre kloge hoveder
ForumindlægJeg var på skadestuen her forleden, hvor der var en mand som havde skåret sin finger kraftigt, men der var ikke sket noget med den udover at den skulle sys. Lægen fortalte ham, at hun ikke havde tænkt sig at bedøve ham, for det ville gøre endnu mere ondt, og til det sagde manden (som også var syg... -
Hvor mange minutter skal jeg løbe hvis jeg ... ??
ForumindlægDer er ca. 1000 kJ i et stykke drømmekage. Hvor mange minutter skal du løbe for at forbrænde kagen, hvis du bruger 2820 kJ/time? Hvor langt er det, hvis du løber 10 km/t? En der kan hjælpe mig? på forhånd tak -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Akut lektiehjælp i genetik søges!!!! Århus!
ForumindlægJeg er en pige, der bor i Århus, der søger lektiehjælp i genetik. Jeg læser medicin på universitet, men genetikken volder mig desværre problemer, specielt sandsynlighedsregning. Jeg søger derfor lektiehjælp mod betaling selvfølgelig, vedrørende genetikopgaver 1 gang om ugen måske 2, hvor vi mød... -
AT emne?
ForumindlægHej Er der nogen som har en ide til et emne som er under fagene billedkunst og historie? Overemnet er Fremtiden – visioner og forudsigelser. -
Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHar endnu ikke fundet på et AT emne til, min AT- opgave. Det opgaven fra 2009, jeg endnu ikke fundet et emne, og føler virkelig at jeg er i krise, har svært ved at finde en ''sag'' da jeg ikke finde ud af at kombinere det med et andet fag, hvilket er mit problem.. nogen som vil ... -
Eksamenssæt Fragilt X syndrom
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder med en eksames opgave som hedder Fragilt X syndrom. Jeg er gået helt død i den og ville spørge om nogle måske ville kunne hjælpe med den? Hilsen signe :) -
Eksamen .. Det haster
ForumindlægHeej alle sammen .. Jeg skal op til geografi i morgen .. Ville spørge hvordan det er? Altså er det fra geografi-tjek man løser prøven eller andre websiter??
