Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14461 til 14480 af 38620
-
Den hermeneutiske metode???
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min AT synopsis og skal lave en mediaanalyse af en kort film i faget dansk, men er i tvivl om metoden hedder "Den hermeneutiske metode" ? Håber i vil hjælpe mig På forhånd tak -
Er niveauet højt nok?
ForumindlægHej. Jeg skriver AT med mediefag B og samfundsfag A som fag. I mediefag snakker vi om en film fra 1915, som var revolutionær for sin tid. Filmen skildre de sorte som de onde og de hvide som de gode. Derfor vil vi i samfundsfag snakke om fordomme og sterotyper. Derudover vil vi forklare de voldsom... -
HJÆLP, PLEASE RET MIN STIL!
ForumindlægMeine Zukunftspläne ist ein Sportjournalist zu werden. Ein Sportjournalist sollt Artikeln von Fussball, Handball und alle andere Sport Begebenheiten schreiben. Mein Favorit ist aber Fussball, und ich werde zum Beispiel über VM, EM und OL schreiben. Ich soll drei Jahre im Gymnasium studieren, da... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
Grammatik, 3 korte sætninger
ForumindlægHej, jeg har brug for en smule hjælp til grammatik. Håber i vil hjælpe mig, og samtidig forklare hvad mine fejl er. Tak på forhånd. :-) Det er tre sætninger: I den første sætning skal kvinden stå i genitiv, eller? 1) Manden købte kvinden blomster Der Mann kaufte die Frau Blumen - ... -
basal spørgsmål
Forumindlæghar lige et par spørgsmål til tysk.. - hvordan ved man om et ord er regelmæssig el. uregelmæssig på tysk? - er det korrekt forstået, at hvis et ord er uregelmæssig skal det bøjes stærkt (dvs. man bruger der,die,das osv) og hvis ordet er regelmæssig skal det bøjes svagt (dvs. man bøjer det efter ... -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G's opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
Ordbøger søges
Forumindlæg<p>Hej.</p> <p>Jeg er i år startet på gymnasium, og der er der et krav der hedder, at man selv skaffer sine Gyldendals-ordbøger. Jeg ville høre, om der skulle være nogen der har dansk-tysk og tysk-dansk ordbøger ligg... -
Adjektiver
ForumindlægHej I min opgave står der: Adjektivernes svage bøjning og adjektiver som prædikativer. Oversæt sætningerne til tysk. 1. De kommer fra alle tysksprogede lande. 2. De elsker det rene vand og den friske luft. 1. Sie kommen von "alle tysksprogede" Lande. 2. Sie leben das reine Wasser und di... -
Goethe-digte
ForumindlægHejsa...Jeg skal til examen i tysk og er derfor nu tvunget til at forstå de ting, jeg havde håbet på at kunne slippe for.Det kunne være dejligt, hvis der var nogen der kunne hjælpe mig, exempelvis med en fortolkning, af følgende digte af Goethe: - "Wilkommen und Abschied" - "Promet... -
SSO om WILHELM GUSTLOFF
ForumindlægHey folkens\n\nJeg overvejer stærkt at skrive min SSO i historie. Derfra har jeg indsnævret mig til, at jeg gerne vil arbejde med den skibskatastrofe der overgik det tyske skib Wilhelm Gustloff. Nå, nok om det. \n\nDet korte og det lange er: kender nogen til affæren, og har man da evt kendskab ti... -
Danmarks Besættelse
ForumindlægHej Alle ! -Jeg er godt i gang med at skrive en større opgave i historie, men der er desværre nogen oplysninger jeg ikke helt kan finde, hverken i bøger eller på nettet. Jeg håber nogen af jer kan henvise til nogle gode kilder (Helst internet, da jeg skal aflevere fredag) de to ting er følge... -
Hypotetisk konjuktiv - oversættelse?
ForumindlægHeej (: jeg brug for noget hjælp med disse oversættelse fra dansk til tysk. nogen der har overskud til at hjælpe? og oversætte. . tak.. I går havde jeg tid. Hvis jeg havde tid i dag kom jeg gerne. I går var hun her. Hvis hun var her nu, kunne vi drøfte sagen. De ville komme, hvis de vids... -
Translatør
ForumindlægHej. Jeg har været inde og undersøge noget om hvordan man bliver translatør men kan ikke rigtig finde noget relavant.. Jeg har indtil nu fundet ud af at en "Tolk" er en title man kun kan få ved at tage en bestemt prøve på CPH buisness school. Som koster omkring 10.000. Derudover fandt j... -
Do
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
har mega brug for hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal til tysk eksamen på mandag og jeg er rigtig dårlig til det. er der ikke der vil være rigtig sød og overstætte den her tekst til mig :) håber i kan hjælpe mig. 1. Jeg vil gerne være computerprogrammør fordi jeg synes det lyder spændende og udfordrende. Jeg har altid kunne lidet at... -
Lås denne tråd!
ForumindlægDette er en moderator-test. Hvor lang tid går der, før denne tråd bliver låst? Jeg fatter simpelthen ikke, at denne tråd blev låst: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=557561 Jeg nåede ikke engang at svare på #45, og fortælle, at i studieordningen for musikvidenskab forudsættes ... -
Ville sætte stor pris på hvis i kunne rette første del!!!!
Forumindlægi ville virkelig redde mit liv, hvis i kunne rette første del jeg har lavet i tysk. alså den fra nutid til datid linket under -
Engelsk A ?
ForumindlægHej! Jeg er meget i tvivl om jeg skal vægle engelsk på A-niveau. Hvad indebærer det? Er kravene meget større end på Engelsk B? Er det dumt at vælge, hvis man ikke er specielt stærk mundtlig, men gerne vil blive bedre? Hvis nogen har erfaringer med faget på A-niveau, så skriv gerne! P... -
REKLAMENS FILMSPROG....det haster. Hjælp
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig til at forstå hvad denne her opgaveformulering betyder helt præcis? Lav en analyse af videoen, idet du grundigt beskriver videoens filmsprog. ?Videoen er en reklamekampagne fra Greenpeace...og jeg kommer derfor i tvivl om jeg bare kan bruge en analysemodel som an...
