Dansk

REKLAMENS FILMSPROG....det haster. Hjælp

14. april 2017 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der nogle der vil hjælpe mig til at forstå hvad denne her opgaveformulering betyder helt præcis?

Lav en analyse af videoen, idet du grundigt beskriver videoens filmsprog.

?Videoen er en reklamekampagne fra Greenpeace...og jeg kommer derfor i tvivl om jeg bare kan bruge en analysemodel som analyser filmiske virkemidler, eller det skal være en analysemodel til reklamefilm


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. april 2017 af Smut1

Du kan fint anvende en analysemodel om filmiske virkemidler, så længe det er relevant for det, du analyserer dig frem til.


Svar #2
14. april 2017 af HFNU (Slettet)

Ja jeg tænkte nok man kunne bruge analysemodel om filmiske virkemidler, da det virkelig passer godt ind på den reklame. Jeg skal analyser. 1000 tak for hjælp.

Har du tid til at hjælpe med 1 andet spørgsmål også?.

Jeg ved ikke om du kender Greenpeaces reklamekampagne fra 2014: Everything is not awesome. Det er fordi i de sidste par minutter af reklamen skriver Greenpeace dette:  "SHELL IS POLLOUTING OUR CHILDRENS IMAGINATION". Jeg er godt med på hvad det betyder, men jeg er ikke helt med på hvordan det skal forstås i forhold til miljøforurening og naturødelæggelser i nordpolen.

Kan du evt. hjælpe med det


Skriv et svar til: REKLAMENS FILMSPROG....det haster. Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.