Tysk

Ville sætte stor pris på hvis i kunne rette første del!!!!

15. marts 2018 af hannah9 - Niveau: B-niveau

i ville virkelig redde mit liv, hvis i kunne rette første del jeg har lavet i tysk.

alså den fra nutid til datid 

linket under 

Vedhæftet fil: Svage verber vigtigt.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. marts 2018 af Stygotius

Hvis du gerne vil blive bedre til tysk, skal du selv arbejde med stoffet.

Du kan nok ikke få en lettere opgave end denne.

Hvordan laver man datid af de regelmæssige verber på tysk???  -man føjer -(e)t  til stammen plus naturligvis de rigtige personendelser.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. marts 2018 af Anita0310 (Slettet)

Eller slå dem op i ordbogen - der kan man som regel finde verberne i de forskellige bøjninger

Brugbart svar (0)

Svar #3
16. marts 2018 af Stygotius

Tja, det er jo et meget pædagogisk forslag, -bare at finde de rigtige løsninger hos andre i stedet for selv at finde frem til dem og selv at komme til at beherske stoffet.

I øvrigt er der ikke givet bøjninger af regelmæssige verber i ordbøger. Det er noget man forventes at kunne finde ud af selv. De  uregelmæssie er opført i en liste, som regel bag i bogen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. marts 2018 af Anita0310 (Slettet)

Der blev du lige afsløret som håbløs gammeldags! Hvis man er moderne har man vel adgang til en ordbog på nettet - hvis ikke så kan man altid bruge duden.de - der er verberne konjugeret.

Er du en halv gammel tysklærer der elsker at gøre det surt for andre? Ikke så underligt at de unge ikke vil læse tysk

Brugbart svar (0)

Svar #5
16. marts 2018 af Stygotius

Ja, konjugeret for en. Man skal da  bestemt ikke lave noget selv, er åbenbart din (og visse andres) "arbejds"metode.

Hvis man ikke kan bøje regelmæssige verber eller er villig til at få det lært, hører man nok ikke til i festfabrikken (= gymnnasiet). Der findes trods alle nogle som går i gymnasiet for at lære noget.

Er det gammeldags?


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. marts 2018 af guuoo2

Ja det er gammeldags, desværre


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. marts 2018 af Anita0310 (Slettet)

Jamen hvad skal sige... du er jo håbløs. Jeg er på en videregående uddannelse (og næsten færdig ;-)) og jeg har da klaret mig fint med det. Jeg synes da klart at man skal bruge de hjælpemidler der findes på området.

Brugbart svar (0)

Svar #8
16. marts 2018 af guuoo2

Hjælpemidlers eksistens eliminerer altså al mening med at kunne noget uden hjælpemidler. Det flot...


Svar #9
16. marts 2018 af hannah9

hahahahahahahahahahahahahahahaerfærdighahahahahabettelortehahahahahahahahahahahuarrogantehahahahamennskerhahahahha spurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahadusermigom10år rigereenddigogklogere,  jeg ville havde slette opsalget , man da jeg  er ny her , tage det dens tid!!!!!


Svar #10
16. marts 2018 af hannah9

færdigudanndet , mangel på respekt wooooooooooooooooooowwwww 


Brugbart svar (1)

Svar #11
17. marts 2018 af Stygotius

Anita0310 er vist lidt for umoden og barnlig til at kunne vise sig som en færdiguddannet noget-som helst..

Det er sikkert godt at hun ikke forsøger sig som lægestuderende. Der er konkret viden nok en lidt mere alvorlig sag.

"Hovsa, undskyld men jeg troede altså at det  var blindtarmen jeg lige snuppede. Det må du søreme undskylde, makker."   Det stod der vist ellers i mine snydepapirer.

Måske skulle hun i stedet begynde med at lære lidt om at skrive dansk.


Skriv et svar til: Ville sætte stor pris på hvis i kunne rette første del!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.