Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14501 til 14520 af 95433
-
valgfag
ForumindlægUdskyld dt her ikke passer til kategorien hvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
studieretning
ForumindlægNæste år skal jeg starte på gym, og vil lige vide hvordan det er at gå på stx. Lige nu står jeg imellem hvad der er bedst at vælge som studieretning: Naturvidenskabelig eller Samfundsvidenskabelig, og vil lige spørger hvad forskellen og fremtidigt kan med disse to hovedretning? -
Udregn elektrisk felt på en partikel
ForumindlægDet her er en relativ let opgave (vedhæftet som billede), som jeg bare ikke kan få til at give det rigtige. Har siddet med den i alt for lang tid nu, så nu smider jeg den herind Jeg skal bestemme størrelsen og retningen af det elektriske felt på "prikken" oppe i højre hjørne. Partikle... -
bohr teori - bølgelængde
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til en opgave, som jeg ikke lige kan regne ud hvordan jeg skal formulere :D spørgsmnålet lyder: "Ved hvilket spring opnås den absorptionslinje med størst bølgelængde: Springet fra niveau 2 til 3 eller springet fra niveau 2 til 6? Forklar det observerede med Bohrs t... -
2. klasses matematik
ForumindlægHej studieportal.Jeg er en elev i 8. klasse, og jeg skal fremlægge i matematik for en 2. klasse. Jeg har lidt svært ved at vælge emne og niveau. Så hvis I har nogle gode forslag er i meget velkomne til at skrive dem.På forhånd tak. -
Valg af emne ?
ForumindlægHej Alle ! Jeg står, og skal til at skriv SSO i Afsætning på a-niveau, men er i tvivl om hvilken Dansk virksomhed jeg skal vælge. Er der nogle der har nogle gode ideer ? Ville virkelig være en hjælp ! Mvh Bent -
Eksamen til Matematik B
ForumindlægSomsagt går jeg på et adgangskursus, hvor jeg har følgende fag. Engelsk C-B , Matematik B-A , Fyisk B og Kemi C Jeg har været op i kemi, men har ik fået karakterene i nu Jeg var op i skriftlige matematik B og fik 00, men jeg har meldt mig til reeksamen. Så mit spørgsmål er, bliver det en svære s... -
Brintspektrum
ForumindlægHej alle Jeg er igang med en fysik rapport som omhandler brintspektrum. Jeg kan bare ikke huske én ting. Når en elektron hopper fra den ene skal til den anden, hvordan var det så at man beregnede bølgelængderne? -
Hexansyre
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive en raport i fysik omkring fedtsyre, men kan ikke huske om hexansyre er en mættet fedtsyre eller en umættet fedtsyre..... Vil i ikke nok hjælpe, den skal nemlig afleveres i morgen. -
HJÆLP!- mængdeberehning
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke opgaverne.. Nednævnte opløsninger anvendes i øvelsen:"Afstemning af redoxreaktion" Beregn for hver af de 3 opløsninger, hvorledes den fremstilles. Beskriv fremstilingen, og noter om der er særlige forholdsregler under fremstillingen B) 100 mL 2M HN03 ud... -
hvor mange eksamen i 3g.?
ForumindlægJeg går i 3g, og vil gerne vide hvor mange eksamener jeg skal opppe i i år. Jeg har indtil været op til to, som kommer til at tælle i eksamenbeviset (geografi og tysk). I år har jeg fagene: mat og fysik på A+. Jeg vil også gerne spørge, og mat skriftlig ikke tæller for to eksamener? Da der er en ... -
Hjælp! hvilke fag er bedst?
ForumindlægHej allesammen. I denne uge skal jeg skrive en NV (naturvidenskabeligt grundforløb) rapport, hvor vi har om klimaforandringer. Jeg har faget biologi og skal vælge et fag mere, men er MEGET i tvivl om jeg skal vælge naturgeografi, fysik eller kemi. Hvad synes i ville være bedst? Vi har haft lidt... -
SOS!!
ForumindlægHej vi har om "Stjernernes livscyklus" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak på forhånd :) -
Forudsætninger for liv - formuleringsspørgsmål
ForumindlægHej vi har om "Forudsætninger for liv (rumvæsner,exoplaneter)" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak p... -
kvote 2 eller 1???
Forumindlæghar et spørgsmål hvis ens snit ligger på 10,2 og man gerne vil ind på medicin studiet, men desværre har dumpet fysik b!! hvad gør man så? har læst at man kan læse faget op igen, men at det skal gøres inden ansøgningsfristen som er omkring marts månede....hvordan skal man kunne nå det, mens man ... -
Gode sætninger og tips
ForumindlægHej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk, muntlig og skriftlig Engelsk, muntlig og skriftiglig Tysk, muntlig og skrift... -
oversætte spansk sætning hjæælp
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at oversætte en spansk sætning. Jeg håbede I kunne hjælpe mig... " I sin selvbiografi har den kendte fysiker Per Green skrevet om barndommen i den lille landsby" Jeg ville høre om man kunne oversætte sætningen direkte fra dansk, eller om der... -
At kunne give en mikroskopisk beskrivelse og en makroskopisk beskrivelse af processen, hvor en ionforbindelse opløses i vand, fx KCl.
Forumindlæghvad sker der når det reagere med vand? ift. makrosopering og mikroskopering -
spektre
Forumindlægud fra de noterede samhørende værdier af ordensnummer og vinklen ud til den tilsvarende plet (både højre og venstre –benyttes gennemsnittet som et mål for den eksperimentelle værdi). Ud fra dettehvordan kan gitterkonstanten findes håber i vil hjælpe -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle jeg sidder fuldstændig fast i min matematik aflevering. Er der eventuelt en rar sjæl der kan komme med en forklaring så jeg kan finde frem til mit resultat? Grafen for en lineær funktion g går gennem punkterne (32,0) og (212,100) Udregn g(0) og g(100)
