Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 14521 til 14540 af 33873
-
Statistik og nspire
ForumindlægHej jeg sidder med opgave 10 i den vedhæftede fil. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal håndtere den? Der er fire felter hvor jeg normalt er vant til 2. Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg løser denne opgave på nspire (mht. forventede, chi^2-test osv)? -
Determinant metoden
ForumindlægHvis jeg skal løse ligingsystemet for 2 ligninger og at det(a,b) giver 0 må vektorerne være paralelle. Men så behøver jeg ikke at regne videre, men hvordan argumentere jeg for det? -
Diplomingeniør i integreret design
ForumindlægHej folkens :) Hvorfor er det ikke mere populært at være diplomingeniør?? Alle bliver optaget på integreret design, men sys det lyder som et fedt studie! Har man bedre muligheder med en civil ingeniør i design fra DTU eller hvad? - Anders -
ANSØGNING TIL KVOTE 2
ForumindlægJeg søger ind på medicinstudiet, og der skal jeg ikke lave en ''motiverende ansøgning'', dog skal jeg vedlægge dokumentation for at jeg kommer til at opfylde de specifikke fagniveaukrav. Nogen der ved, hvad dettte skal betyde? -
Hjælp..
ForumindlægJeg har en svær opgave, som jeg ikke kan løse. Hvis i vil prøve, så skriv til min mail og jeg vil præsentere den for jer. mange hilsner den fortvivlede. -
Problemregning!
ForumindlægJeg har efter adskillige forsøg ikke kunne fastlægge en struktur i mine afleveringsopgaver, og er derfor desperat efter noget hjælp, gode råd osv. Min lærer vil have mig til at "forklare" mine udregninger før hun kan give mig 13!? HVordan skal jeg dog gøre det? Selv de simple opgave... -
Karakter
ForumindlægEr der nogen der ved hvad karakterkrav er til en optagelsesprøve på HTX. Jeg skal nemlig på optagelses prøve, og jeg vil gerne vide hvad den laveste karakter er for at komme ind på HTX :) -
Beregning af vinkler?
ForumindlægHvordan beregner jeg vinklerne i to trekanter? Jeg har disse oplysninger til rådighed: 1. trekant: a = 72,7 cm b = 42 cm c = 84 cm 2. Trekant a1 = 8,99 b1 = 15,6 c1 = 18 - Hvordan beregner jeg alle vinklerne i disse to trekanter? -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHeeej... er der nogen af jer, der ved hvilken bog man skal låne, hvis man skal ind og have fat i 'Det babylonske talsystem' og måden man regnede på under babylons tid? PS: specifikt om talsystemmet? -
hypotetisk deduktiv
ForumindlægHvad er "hypotetisk deduktiv" metode i fysik samenhæng? Tak på forhånd -
Stående bølger i paprør med variabel frekvens
ForumindlægJeg har en rapport i fysik som jeg skal have lavet, men jeg kan ikke finde noget teori om stående bølger i paprør med variabel frekvens. Jeg vil blive virkelig glad hvis der var nogle som kunne hjæple mig!! :) -
Find centrum og radius i cirkel
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med en matematikaflevering, da jeg ligger med kyssesyge så jeg har altså ikke været der da vi lærte det. Jeg har forsøgt at google mig frem til det, og jeg har set nogen videoer, men jeg er altså mest bare blevet lidt rundforvirret, så håber der måske er nog... -
Diskutere?
ForumindlægNår man skal diskutere i historie er det så i datid man gør det og er det ikke det samme som en redegørelse? -
Hjææælp!
ForumindlægHvordan kan det være at jeg ikke kan downloade opgaver? Billedet går helt i stå lige så snart jeg trykker "hent opgave".. Normalt har jeg ellers aldrig problemer med at downloade andre ting.. -
diff. ligning
Forumindlæghar ligning y' =-y + 1 og så skal jeg løse f(0) = 1 og g(0) = 0. begge er løsninger til diff ligning. Den fuldstændige løsning skulle gerne vøre c * e^(ax) - b/a.. så vil jeg sige at f(0) = c*e^(-1*0)-1/-1, men så får jeg c til 0, det kan da ikke passe? :S -
komplekse tal
Forumindlæghej har en opgave der lyder bestem samtlige komplekse tal z, der opfylder z^2+(1+i)z+i=0 løser man det bare på samme måde som almindelig andengrads eller hvad, og tager forbehold for d kan være negativt men når man ganger parentesen ud fås z^2+z+iz+i=0 og hvad er så hvad håber nogen kan hjælpe... -
sekantens hældning
Forumindlæger sekant hældningen det samme som tangentens hældning? -
parentesregning
ForumindlægHvordan regner man dette ud: (x-3)^2 -
Noetherian ringe
ForumindlægHej. Jeg sidder og kan ikke finde en difinition på hvad der er en venste noetherian ring er og hvad en højre noetherian ring er. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med hvad forskellen på de to er og hvad der er. Og på forhånd også tak :) -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k...
