Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14561 til 14580 af 25374
  • 2. årsopgave

    Forumindlæg
    Heisa..Jeg skal have valgt emne til 2. årsopgave inden i morgen.. Vi må skrive om alt inden 1914. Jeg har valgt at jeg godt kunne tænke mig noget om det gamle grækenland. Men der er så mange muligheder inde for det emne. Nogen der har idéer til et godt emne, med fyld.. eller bare et godt og spænd...
  • Gamle æreboger

    Forumindlæg
    Jeg er interesseret i at fidne nogle gale lærebøger i niveauet 7. klasse De skal være rimelig gamle, måske fra før 1960.Jeg vil undersøge om niveauet virkelig var højere dengang, som alle går rundt og siger.Jeg har søgt på bibliotek.dk, men selvom jeg indstiller søgningen til at være bøger fra fø...
  • Nægtelser

    Forumindlæg
    Jeg håber der er nogen der kan forklare mig disse nægtelser. Ser I, vi har fået stillet til opgave at indsætte de manglende nægtelser. Jeg har kun stiftet bekendtskab med; pas, plus og jamais. I opgaven er der følgende også; aucun/que/rien/personne/ni. < Dem har jeg ikke stiftet bekendtskab ...
  • Opgave om 11 september

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal lave den indivuelle opgave i engelsk på HHX, 2 år og har overvejet at skrive om 11 september. Men i dette tilfælde, hvad skal jeg så have med i min opgave? Det er jo et ret stort emne.Håber på lidt hjælp :)Hilsen Louise
  • Haster...Hjælp...

    Forumindlæg
    Hvad var grundne til at man byggede muren i Berlin? Og hvorfor rev man den ned igen?
  • Er det mugligt ?

    Forumindlæg
    Dansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt?
  • TALEMÅDER

    Forumindlæg
    HEY..kunne godt tænke mig at høre, hvad i kender af talemåder på englesk...ALtså dem, som man også sagtens kan få med i en stil ( HVIS DER ER SAMMENHÆNG)..Så bare smid alt dem, som i kender ..
  • Mobning

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen som ved om mobning er lige så udbredt i USA som her hjemme?
  • integrering

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg skal integrere denne funktion1/(e^(2x)-1)og få1/2ln(e^(2x)-1)-xJeg ved godt hvor 1/2 kommer fra, nemlig fra S e^(kx) dx = 1/k*e^(kx)og at S 1/x dx = ln|x|, og at -x nok kommer fra S -1 dx = -xMen jeg kan altså ikke helt finde ud af, at lave mellemregninerne.. Nogen der kan hjælpe?
  • Hvad betyder...

    Forumindlæg
    Hej...Jeg vil gerne spørge, om hvad betyder ordet plot og hvilken sammenhænge har det med spændingsmomenter ?? Takker på forhånd
  • bedst til perspektivering?

    Forumindlæg
    Er ved at lave en skriftlig opgave om Stalin. Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvem i synes ville være mest relevant til en perspektivering? Pol Pot eller Hitler?
  • AT mundtlig årsprøve

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!!
  • Standpunktskarakter..

    Forumindlæg
    HVor vigtee er standpunktskaraterne? Jeg har omsider formået at få rigtig gode standpunktskarakter, men de forrige er rimelig dårlige, hvad sker der med de dårlige? Er de dårlige hermed udratteret? Altså er det kun de gode standpunktskarakter jeg står med nu som e rgældende? Jeg går lidt og er ba...
  • jødedom

    Forumindlæg
    hvornår opstod Jødedommen?Hvem opfandt jødedommen og hvor ?
  • Htx eksamen

    Forumindlæg
    Hej går på Htx 3 årgang nu, og skal til eksamen her til maj. Er begyndt lidt at tænke over hvilke fag jeg skal op i. Ved at jeg skal op i 11 eksamner i alt på 3 år. Har hørt at man skal havde et vist antal skrftlige og mundltlige eksamner. Er der nogen der ved noget om det?
  • Ytringsfrihed??

    Forumindlæg
    Hej jeg har en eksamens opgave om ytringsfrihed. Kender I til nogle episoder i ENGELSKTALENDE lande, hvor ytringsfrihed har ført til en masse uroligheder? Tak på forhånd.
  • jeg er blank...

    Forumindlæg
    jeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er...
  • Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød

    Forumindlæg
    Jeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ?
  • Digt

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder her og er gået helt i stå,, så ville høre om i ikke kunnne hjælpe mig igang med at skrive et digt??? Ved i hvad der karakterisere et digt!??på forhåndt tak :)
  • Bog fra 60'erne

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om en bog el. lign. fra 60'erne eller deromkring.Problemet er bare at jeg ikke gider læse noget kedeligt ligesom alle de andre.Det må meget gerne være f.eks. stødende eller med meget sort humor.Den må helst heller ikke være for lang, håber at nogen kan hjælpe :)