Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14621 til 14640 af 20688
-
Medier
ForumindlægHej alle. Jeg har projekt uge hvor jeg har valgt at fremlægge om sociale medier om unges udvikling .. Men jeg skal også lave en produkt ved siden af .. Har i nogle ideér hvad jeg kunne lave? Helst noget kreativt da det jeg mest god til;) Tak på forhånd... -
Terrorisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Terror i fagene Historie og samfundsfag i SRP. Jeg skal finde ud af hvordan disse to fag kan biddrage til mit projekt. I samfundsfag vil jeg gerne diskutere om bekæmpelsen af terror. Her vil jeg inddrage international politik og teorier (realisme og idealisme).... -
Forklaring med tangens
ForumindlægHej jeg har denne opgave i et projekt jeg er i gang med, hvor jeg skal forklarer hvordan tangens kan bruges til at forklarer en sammenhæng. Opgaven lyder sådan: "Den lodrette afstand fra løftepunktet B til vandoverfladen er afhængig af vinklen v. Forklar, hvordan sinus kan benyttes til at be... -
Produkt til projektopgaven?
ForumindlægHej SP. Vi er to piger som søger lidt hjælp til prduktet til selve vores projekt. Vores overemne er ''menneske'' og vores under emne er ''kollektivt had'', og problemforumleringen lyder således: Hvad er det, der gør, at der findes individer i samfundet, som vi k... -
Produkt til Projektopgaven?
ForumindlægHej SP. Vi er to piger som søger lidt hjælp til prduktet til selve vores projekt. Vores overemne er ''menneske'' og vores under emne er ''kollektivt had'', og problemforumleringen lyder således: Hvad er det, der gør, at der findes individer i samfundet, som vi k... -
Mediernes magt
ForumindlægHej alle Mig og en af mine kamerater er ved at lave et projekt i skolen. Vores overemne er "magt", vi har så valgt "mediernes magt" som underemne. Vi er lidt på bar bund, om hvordan vores problemformulering skal være, og hvad vores produkt skulle være. Et forslag til en pro... -
interview spørgsmål hjælp !!
ForumindlægHey derude! jeg har projekt uge og skal lave et interview men er læbet tør for spørgsmål, vi har om aldringprocessen alså fra ung til gammel. de spørgsmål vi ville stille er : ville du ønske ar du var yngre/ældre ? Hvor gammel er du ? Hvad er godt og dårligt ved at være gammel ? Hvad er god... -
Hvilken betydning kan kontanthjælpsreformen have for den danske velfærdsmodel?
ForumindlægHej I derude, Jeg sidder og er kørt helt fast i mit tværfaglige projekt som omhandler den nye kontanthjælpsreform anno 2014. Spørgsmålet jeg gerne vil have hjælp til er selve overskriften på dette indlægget; jeg søgt google tyndt for at finde noget brugbart, men det har ikke givet pote. :/ jeg... -
Hjælp til kreativt produkt
ForumindlægHej alle sammen:-) Jeg har projekt uge i den her uge, og i morgen skal jeg aflevere en rapport og et kreativt produkt. Det eneste jeg magler, er et kreativt produkt og jeg er virkelig blank på det. Mit over emne er "Krise, udvikling og forandring". Jeg har valgt at have om ulandshjælp ... -
Overgangen fra barn til voksen
ForumindlægHej Mennesker, vi er to piger fra niende klasse, som i denne unge har projekt uge, overemnet er overgange, vi har valgt emnet overgangen var barn til voksen. Vi kunne derfor godt tænke os at høre jeres meninng om hvornår man er voksen og om i er bange for at blive voksne :) - derud over har vi l... -
Retning af SRP - 200 kr
ForumindlægJeg har et spørgsmål, hvis du retter min SRP, så får du 200kr, alt sprogligt skal rettes, grammatiken, komma'er punktummer, du må meget gerne rette nogle ord, om til andre ord sådan så det er mere forståeligt, og hvis der er noget der ikke giver mening skal du fortælle så der kan komme en rød... -
Mangler emne
ForumindlægHej. Vi er nu startet på vores projektopgave men jeg kan ikke finde på et emne der intressere mig. Vores overemne er forandring hvilket jeg syntes er et lidt svært emne. Jeg har tænkt på noget forskelligt som bla. ungdommen og dens udvikling gemmen 100 år, menneskeracen og klimaforandring. Men hv... -
Kvinder som sexsymboler
ForumindlægJeg har projekt uge i denne uge og jeg har emnet "Kvinder gennem tiden" Så har jeg valgt at skrive lidt om kvinder som sexsymboler både gennem tiden og nu. altså gennem tiden tænker jeg lidt at Marilyn Monroe er et godt sexsymbol, hvad syntes i? Hvorfor syntes i at hun var et sexsymbo... -
Hjælp til projektopgaven
ForumindlægVi sidder 3 uger før projekterne og har lidt problemer med hvilket produkt vi skal have, vores overemne er udvikling, og vores underemne er telefonen! vi har ikke lagt os fast på om det er hele perioden eller kun en lille bid. Vores ideér til spørgsmål til problemformulering lyder på: Hvor kom ... -
Cirkulær isolering P=U*A*T
ForumindlægJeg er igang med et projekt om Fjernkøling og skal finde ud af hvad watt tabet er i 4.7 km rør. Jeg ve tilgengæld ikke om formlen Watt*Isulations værdi*m2*t virker her. Har in nogle be- eller afkraftninger? http://www.danskfjernvarme.dk/Faneblade/ForskningFANE6/FogU/~/media/FogU%20Konto/2009%20... -
Bioplast - afprøvning
ForumindlægHejsa, Min gruppe og jeg har i et teknologi B projekt fremstillet en omgang bioplast. Vi skal jo teste dette - vi har planlagt at lave en 'styrke-test' af en art, så vi kan teste hvor meget materialet kan holde til. Vi vil også gerne teste bionedbrydeligheden, og altså se hvor længe der ... -
Kan nogen hjælpe mig med denne problem formulering?
ForumindlægHej! Er i en gruppe til et eksamens projekt, og lige nu skal jeg komme med nogle lønsningsforslag til problemstillingen i vores opgave. Lige nu er problem stillingen således: ''Hvorfor har inflationen indflydelse på obligationsrenten? Hvilke konsekvenser har det for et land, der bruger... -
Excel
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive bachelor projekt som maskinmester og i den forbindelse er jeg ved at opstille et regneark til udregning af k-værdier til varme transmissionsberegninger, men jeg kan simpelthen ikke få det til at give det samme som på min lommeregner. Håber der er en som er skarp i mic... -
Luftmodstandens kraft i x- og y-retning
ForumindlægHej studiportalen Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg skal bruge formlen for kraften af luftmodstanden i henholdvis x-og y-retningen. Den resulterende kraft for luftmodstanden (ved høje Reynolds-tal) er givet ved formlen: F_luftmodstand = 1/2*ρ*v^2*A*Cw Men hvis man skal have kraften af... -
evolution udvikling
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp. vi har projekt uge snart og overemnet er Udvikling, jeg har valgt mit underemne som Evolution ( menneskets udvikling) . Jeg har skrevet rigtig meget om det første liv og det fra abe til menneske.. men der er jo også flere teorier end bare det med aberne, så v...
