Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14641 til 14660 af 25374
-
hvad er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne spørge om det er bedst at man holder analysedelen adskilt fra metodedelen til AT-eksamen. Dvs. først fortælle om de analyser man har foretaget i ca. 3 min, og derefter snakke om metoderne man har anvendt i ca. 5? eller er det bedst at blande det hele sammen, på en måd... -
Oprykning til 2.g?
ForumindlægHej alle. Jeg opretter dette indlæg fordi jeg stadig er i tvivl efter en snak med min studievejleder for et par uger siden, som ikke var særlig god til at svare på mine spørgsmål. Jeg har mildest talt ikke klaret mig godt i 1.g, men det er min egen skyld, og jeg ved det godt. Jeg vil bare... -
Kan ikke komme igang med essay
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay, men kan ikke komme igang. Jeg har søgt rundt på netten for at finde analyser til essayet, men der er bare ikke lige nogen der giver et rigtigt spark til at komme igang. Kan man Starte med et citat eller noget andet smart? Nu er essayes ikke lige min stærke s... -
SRP materiale hvor??
Forumindlægjeg overvejer at skrive srp i engelsk og psykologi. har desværre ikke hørt om nogen der har gjort det og aner ikke hvilke emner det kunne være. og materialet i engelsk eller måske samfundsfag er jo ikke bøger man kan låne det ville vel typisk være artikler eller hvad? det er ihvertfald det jeg a... -
Fortælletyper
ForumindlægHej. Jeg er igang med en bograpport om nordiske krimier (femikrimier) og er pludselig kommet i tvivl om de forskellige fortælletyper. Jeg ved godt hvad 1. 2. og 3. personsfortællere er - problemet er om det er en observerende, alvidende osv.? Er der en som vil uddybe for mig? -
Studietur til Rom
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til Rom i næste uge med min klasse... Glæder mig utrolig meget. Jeg har læst et par steder at stemningen ved "Den spanske trappe" skulle være utrolig. Er dette rigtigt?? Er der evt. nogen som gad give en lille beskrivelse af stemningen?? -
analyse haster
Forumindlæghey jeg har lavet en billedanalyse som jeg skal skrive en indledning og en afslutning hvad skal man skrive for jeg gik bare i gang med billderne unden en indledning og afslutning altså hvad skal man starte med at sige -
American identity
ForumindlægHvis man trækker dette emne, er jeg ikke sikker på at jeg helt forstår hvordan jeg kan drage paralleller. Min lærer var ikke særlig omhyggelig med at gennemgå dette emne, da det var det sidste emne vi havde om i år, så ville lige høre nogle forslag på, om i har nogle hovedtræk fra emnet der ka... -
Den Dialektiske Metode??
ForumindlægHejsa, jeg skal op i old imorgen og er ved at få styr på de sidste ting. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvad den "dialektiske metode" er/går ud på? Jeg ved det var den metode Sokrates anvende når han gik rundt og udspurgte folk i Athens gader, men er der ikke en, som kan forkla... -
1. Verdenskrig
ForumindlægHej Jeg står og skal lave en opgave om 1. verdenskrig, jeg har søgt på nettet og læst i lidt bøger og også fundet en del oplysninger om emnet. Men et spørgsmål jeg har lidt problemer med er: Hvad var Danmarks rolle i 1. verdenskrig? Jeg ved godt at vi var neutrale. Men hvis der er nogle som lig... -
Dramaturgisk Vendepunkt
ForumindlægSidder og skal analysere en film og bliver bedt om at finde det dramaturgiske vendepunkt, hvad er det helt præcist det er? -
Egypten...
Forumindlæghej alle sammen..., Jeg er igang med at lave en opgave om det nye rige i egypten. jeg skal skrive om deres guder og faraoer fra 18 til 20 dynasti. dvs. fra 1550 til 1070 f.kr. kan nogen ik hjælpe mig med det. jge ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde med det. Det må ikke fylde mere end 1 side... -
Stile - Hvordan gør mestrerne det ?
ForumindlægJeg skal snart op til termins prøve og så var det jeg havde et spørgsmål der er meget centralt for mig. Jeg leder efter en indgangsvinkel, en arbejdsmetode og plan, som nogle af jer der skriver virkeligt gode stile bruger Grunden til jeg spørger er at jeg ikke helt ved hvad jeg egentlig skal gø... -
bestem a
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/HF2004-8-1V.pdf Overstående opgave 6. Er jeg kommet meget i tvivl om. Jeg har udregnet parabelbuens højde til 1 m. Er dette rigtigt? Og jeg har udregnet spændvidden til 12 meter. Spændvidden har jeg beregnet ved afstanden mellem (-12;0)... -
Forklaring
ForumindlægJeg er igang med at læse en artiklen fra, og jeg forstår ikke dette afsnit. Er der nogen der vil være sød at forklarer mig hvad det betyder "Fabrikken havde siden mellemkrigstiden forsømt at tilpasse sig udviklingen i detailhandelen i retning af kædesalg og mærkevarer. I et forsøg på at ven... -
Selvvalgt emne
ForumindlægHEEY allesammen!! Da jeg til 9.klasses afgangsprøve skal op i mundtlig engelsk, skal jeg lave et selvvalgt emne, som jeg fortæller om til eksamen. Men jeg er helt lost hvad det angår, ved simpelthen ikke hvad jeg skal have om... Håber I kan komme op med nogle idéer? Knus Artemis :D -
Har jeg bestået HF, 1 år?
ForumindlægHej, jeg går på HF og er igang med mit 1 år, har lige været til nogle af de første eksamener hvor jeg fik henholdsvis 7 i billedkunst (c niveau) 4 i matematik mundtlig (c niveau), og har to eksamener tilbage. Min matematik skriftlig er jeg meget i tvivl om hvordan er gået, da matematik og and... -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
analyse: Angsten af Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Angsten? -
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen?
