Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 14681 til 14700 af 32822
-
differentialregning?
ForumindlægHey:) -> Hvad er differentialregning? (nogen som har en kort beskrivelse;)) -> Praktiske eksempler på, hvad diff.regning kan bruges til? Er der ik nogen som kender nogle gode sider hvor man kan få konkret hjælp til det man har brug for.. har søgt og søgt.. synes bare det er nogle ubrugel... -
Tycho Brahe
ForumindlægHEJ er det her rigtig jeg har skrevet han fandt ud AF 1. lov kepler banen har en elipse med solen i det ene brændpunkt sener fandt han ud ad at de andre planters baner er ellipser omkrin solen 2 lov mellem solen og en planet har samme arealer i lige tidsrum 3 lov ? han har lavet e... -
Karaktergennemsnit af ny skala på ny HF reform
ForumindlægHej... Er der nogen der kan give mig et link til hvor jeg kan regne mit gennemsnit ud? Jeg går på HF efter den nye reform og har fået karakter fra den nye skala. Og er der nogen der kan forklare mig hvorfor gennemsnittet bliver regnet forskelligt ud på de forskellige ungdomsudannelser? (fx ht... -
Beregn afstand
Forumindlæg1. Hvordan beregner man afstanden fra San Juan til Hamilton? 2. hvad finder man sidelængden på et kvadrat med arealet 44 000 km2 håber i vil komme med nogle nyttige svar -
1g færdig, nu 2g.
ForumindlægJeg er blevet færdig med 1g, nu skal jeg igang med 2g. Men hvad lære vi om i 2g? Jeg har det på A. Ville li læse lidt foran, og hvis jeg havde 'emnerne' ville det være perfekt. Hvad er pensum i 2g mat? x) -
STX
ForumindlægHej Jeg er snart færdig med 10 klasse og jeg skal snart valg en videregående uddannelse og jeg er sikker på at jeg gerne ville være bygningsingeniør og jeg ville gerne gå på STX. Nogle der kan fortælle mig hvilken linje jeg skal tage ? :) -
To streger under resultat
ForumindlægHej Jeg har et resultat som jeg gerne vil sætte to streger under, men i stedet for at skrive stregerne under det hele, bliver tælleren overstreget. Jeg har skrevet følgende: \\uuline{$\frac{R_{4}}{R_{3}}$ $<$ 4} Det er lige som om brøken er for høj. Er der nogen måde hvorpå man kan nedrykke ... -
har virkelig brug for hjælp. en lille opgave :)
Forumindlægi den retviklede trekantABC er D fodpunket på AB af højden fra den rette vinkel C. Desuden oplyses, at AC=15, AD=9 og BC=20. Tegn trekanten og beregn længden af højden CD samt trekantens areal. hvordan regner jeg det ud? på forhånd tak ;) -
Er der noget som helst man kan gøre hvis specifikke adgangskrav ikke er opfyldt?
ForumindlægHej. Hvis man f.eks. gerne vil søge ind et sted der kræver et gennemsnit på 7 i Mat A og hvis man så ender med at få et gennemsnit på 6,5, er der så noget som helst man kan gøre ved det eller kommer du aldrig nogensinde til at kunne komme ind? Jeg er meget bange for, at jeg måske ikke får et hø... -
Funktionsforskrift
ForumindlægFind en funktionsforskrift for farten af byrden som funktion af tiden t. Er det en vektorfunktion jeg skal opstille, eller en funktion? I så fald hvorn skal det gøres? Givet Hastighedsvektor. r'(t)=(0,8*5sin(0,5*t) (5cos(0,5*t) ) Den er differentieret. -
Mac VS Window
ForumindlægHej venner. Jeg vil gerne købe en ny bæbar computer, og ved ikke om det skal være en mac eller en window? Jeg har indtil videre kun brugt windows, og kunne godt tænke mig at bruge mac, men ved ikke om jeg kommer til at få nogen problemer med dette på uddannelsen! Jeg går nemlig på sygeplejerskeud... -
Cirkelafsnit skal finde radius
ForumindlægJeg skal udregne et cirkelafsnittet, hvor jeg kun får givet en vinkel som er på 60 grader. Jeg benytter mig af formlen T= r^2(pi*v/360 - sin(v)/2) men jeg ved ikke hvad radius af cirklen, og når jeg isolere r^2 ved jeg ikke hvad T er??? -
Reduktion
Forumindlægx(6-x)+^2+(6-x)^2 12x-2x^2+x^2+(6-x)(6-x) 12x-2x^2+x^2... Jeg går altså i stå her.. Vil i ik hjælpe? -
Opgave til i morgen- integralregning!
ForumindlægFigueren viser en skitse af grafen for funktionen f bestemt ved: f(x) = 6x*0,4^x For ethvert positivt tal t har punktmængden Mt = (x,y)| 0 < x < t v 0 < y < f(x) (større end og lig med!) et areal At. Beregn A2 Bestem t, så At = 6,95 Jeg kender sådan set godt metoden, men jeg... -
Statistik
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave, kan dog ikke lige komme på løsningen. Kan jeg få et hint :-) http://prntscr.com/f3z5nb -
Hjææælp mig.
Forumindlægj) Fortolk korrellationskoefficienten og forklar hvorfor korrellationskoefficien-ten ikke er 1 eller -1. j) Giv eksempler på anvendelse af lineære funktioner indenfor virksomhedsøkonomi eller indenfor afsætning. -
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe.... -
Vektorprodukt i 4D
ForumindlægHåber at der er nogle der måske har arbejdet med det her. Jeg vil prøve at udlede definitionen for vektorproduktet (krydsproduktet, som vi kender det fra de normale 3 rumlige dimensioner) i 4 dimensioner (!!), R4. Nu har jeg siddet og tænkt over det i et godt stykke tid, og for mig lader det ik... -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
Årskarakter
ForumindlægHej Alle sammen jeg er lige blevet færdig med 1.g på htx. Jeg kom så op i en mundtlig årsprøve som jeg har fået en dårlig karakater i. Tæller årsprøven med i gennemsnitet, for karakteren står nemlig inde på min elevplan? skal jeg tælle den med når jeg beregner gennemsnittet eller? :/ ...
