Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14721 til 14740 af 22746
-
Månens faser
ForumindlægHej alle sammen. Sidder og er i gang med fysik eksamen(24 timers) og kan virkelig ikke finde ud af det med månens faser. http://astronomi.blogg.se/2009/january/manens-faser.html Her et bilede , men hvorfor er der 2 måner?? Nogle som kan forklare og give lidt hjælp? / På forhånd tak - An... -
effektiv længde?
ForumindlægHej jeg står og ska til mundtlig fysik eksamen imorgen hvor jeg har fået et spørgsmål om bølger i rør. Her skal jeg blandt andet fortælle om effektiv længde? Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvad effektiv længde er? på forhånd tak :) -
bøger til bioanalytikker
Forumindlæghej, jeg skal læse til bioanalytikker, og har bruge for følgende bøger: Datbog fysik og kemi ISBN: 9788787229616 Menneskets anatomi og fysiologi ISBN: 9788712042983 Laboratoriesikkerhed ISBN: 9788757126990 Lyngbyes Laboratoriemedicin ... -
Beregning til erstatningsmodstand og ellære hælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har siddet fast i en fysik opgave der er vedhæftet. Håber der nogle der kan fortælle mig hvilken formel der skal bruges, og hvorfor? og hvordan jeg løser opgaven. Tak på forhånd, se b.la. vedhæftet. -
Afvigelse..
ForumindlægHvordan er det lige man beregner det igen? Vi har om densitet i fysik og jeg skal skrive afvigelserne på vores resultater i forhold til de forventede.. Og endda i procent. Men hvordan regner man det ud? Hvis vi nu siger at jeg har fået 7,78713 men det forventede var 7,87.. Hvad gør man... -
Mekanik HJÆLP
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B . Jeg har svært ved at løse noget af spørgsmålene: 1. Eksempel af sammenhæng mellem sted, hastighed og acceleration. 2. Definer bevægelseslove i et homogent tyngdefelt. Håber i kan hjælp Tak på forhånd :) -
Forsøg til emnet Energi
ForumindlægHej folkens :) Jeg vil bare lige høre, om nogen af jer kender et godt, og nemt fysik forsøg på 8kl. Niveau? Jeg tænker ikke nogen speciel slags energi. Mvh Andreas -
Idealgasligningen - absolutte nulpunkt
ForumindlægHej! Jeg er kørt fast i noget fysik, og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.... Jeg har beregnet det absolutte nulpunkt for tryk og temperatur, og har nu en graf med målinger af tryk og luft. Kan jeg beregne nulpunktet af det, og hvis ja, hvordan gør jeg så? TAK -
Hjælp emne.
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg skal skrive en SRP om Fysik A og Historie A, jeg ville lige hører, om der er nogle kloge hoveder inde her på studieportalen, som kan give mig nogle emner til min SRP opg. På forhånd tak. -
Nernsts ligning
ForumindlægHej Jeg bikser med vedhæftede; kan ikke forstå, hvordor wordmat ikke vil samarbejde. Mon nogen vil tjekke min beregning, det kan sagtens være, jeg har lavet en fejl. Giv gerne forklaringer, da fysik på dette niveau er nyt. På forhånd tak -
Nv eksamen
ForumindlægHvad skal nv eksamen indholde? Jeg har trukket naturgeografi og fysik. - har derfor valgt st snakke om drivhuseffekten. Er dog ikke helt indforstået med hvilke konkrete ting jeg skal snakke om. Så hvis nogen kunne lave en slags liste? -
Stjernen Aldebaran
Forumindlæghej alle jeg skal aflverer fysik om 1 time og sidder fast i en opgave er der nogle der kan hjælpe mig 2. Beregn afstanden til Aldebaran. Angiv resultatet ba°de i meter og i lysa°r. tak på forhånd -
Hjælp!!!
ForumindlægJeg står og skal afleverer 2 x 15 spørgsmål til den 28/1 - og er helt på bar bund, så her kommer du ind i billedet. Hvad skal du ha' for at lave disse 30 spørgsmål? Det er fysik 0-B Alt hjælp tages imod med kyshånd -
Emissions- og absorptionsspektre
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive en SRO (Studieretningsopgave) i fysik og matematik. Mit emne er emissions- og absorptionsspektre. Jeg har svært ved at skrive en abstract, håber virkelig at der er nogen der ude, som kan hjælpe mig. Tak på forhånd. -
Udledning af acceleration
ForumindlægJeg skal bruge hjælp til fysik aflevering :) Vis at ved brug af Newtons 2. Lov at acceleration a er givet ved: a=m/m+M*g ? På forhånd tak :) -
Afvigelse
ForumindlægHej, jeg skal lave en afvigelse i fysik, men den bliver minus så ved ikke hvad jeg skal konkludere målt værdi - tabelværdi / tabelværdi * 100% 1,437 - 1,6 / 1,6 * 100 = -10,1875 Hvad kan jeg skrive ud fra dette, nogen som kan hjælpe mig ??? -
Er jeg helt gal på den?
ForumindlægJa det er mit spørgsmål.. Fysik er ikke min stærkeste side så jeg føler mig pænt usikker på, om det jeg har lavet er helt hen i vejret.. Opgaven er vedhæftet.. Jeg håber at en venlig sjæl kan hjælpe mig.. -
Problemstilling
Forumindlæg(Fysik kemi, biologi og geopgrafi) Hej Vi er i gang med at lave en præsentation i science om udledning af stoffer/CO2 (Klimaet) Derfra har vi valgt emnet dyr og skal skrive en god problemstilling til det. -
Lydbølger overtryk og undertryk
ForumindlægHej allesammen! Jeg har om lydbølger i fysik, men ved desværre ikke hvad der menes med overtryk og undertryk i en bølge. Jeg har også et andet spørgsmål: I formlerne f = 1/s og Hz = 1/s, hvad betyder 1 tallet så? Tak på forhånd -
Mangler noter til dette år
ForumindlægHej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected] Tak for hjælpen
