Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 14741 til 14760 af 20009
  • Hjælpeverber

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med noget tysk, og jeg er pludselig blevet i tvivl om man, når der både er et alm. verbum og et hjælpeverbum, kun skal bøje hjælpeverbet. Er der nogen der ved det og muligvis lige vil komme med et kort eksempel? På forhånd tak.
  • Ideer til SRP?!

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg ville høre, om der var nogle, der havde nogle gode ideer til et emne til SRP. Jeg skal skrive i engelsk, som jeg så kan kombinere med enten Tysk, dansk, historie eller samfundsfag?? På forhånd tak..
  • oversættelser

    Forumindlæg
    Hvem kan hjælpe med oversættelse af følgende: 1. Gennem de sidste år er Tysklands status som førende industristat i Europa ændret. 2. Opel og VW-værkerne i Wolfsburg, der tidligere var kendt som stærke og solide virksomheder, har nu store, økonomiske problemer. 3. Udenlandske bilproducenter som f...
  • Hvordan siger man: “Han siges at have skrevet bogen”?

    Forumindlæg
    Kære Tyskkyndige Hvordan siger man på korrekt tysk: “Han siges at have skrevet bogen”? Er det? 1) Er soll das Buch geschrieben haben? Eller 2) Er sei das Buch geschrieben haben? Mvh Abou
  • Er det rigtig oversat?

    Forumindlæg
    Dansk: Manni skal gå hen og hente en plastikpose med 100.000 DM og aflevere den til sin chef. Tysk: Manni muss eine Plastiktüte mit 100.000 Deutsche Mark abholen und sie zu seinem Chef überbringen.
  • oversættelse

    Forumindlæg
    hej er der nogen som vil hjælpe mig at oversætte dette til tysk: I løbet af filmen ser vi imidlertid, at Heinrich Vogler selv engang har tabt den afgørende kamp om mesterskabet. Venlig Hilsen J.Schou
  • Tal omkring konkurrenceevne

    Forumindlæg
    Hej :) Er igang med at skrive SRP om dansk konkurrenceevne, som jeg skal sammenligne med den tyske gennem de seneste 10-15 år. Problemet er bare det at jeg har svært ved at finde nogle tal om konkurrenceevne. Er der nogen der har en god kilde til overnævnte ? På forhånd tak ! Lars
  • Das Versprechen - Personkarakteristik

    Forumindlæg
    Hej :-) Er der nogle er jer, der har læst eller set Das Versprechen? Hvordan kan man karakterisere Konrad og Sophie? I behøver skam ikke at skrive på tysk, synes bare at jeg mangler lidt, for at få det til at fylde...
  • Oversættelse - HJÆLP jeg er helt hjernedød ;)

    Forumindlæg
    Hej jeg vil meget gerne have hjælp til at oversætte den vedhæftede fil fra dansk til tysk, jeg er lidt på den for den skal afleveres i aften. Der må også gerne ændres i den danske version, det kan sagtens tænkes at det er noget værre lort ;) hehe
  • Oversættelse af Vor den Nixen hilft Dosten und Dorant

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Er der en venlig sjæl der gider at oversætte den her tekst for mig, jeg skal op i tysk mundtlig på A niveau imorgen, på stx, og har svært ved selv at oversætte den. Håber i kan hjælpe mig, det vil være en stor hjælp Link: http://literaturnetz.org/5324
  • Nogle der er friske?

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der er friske til at rette min tyske stil? Meget hurtigt? Jeg har problemer med gramatikken så måske kan I give mig nogle fift? Skriv til mig hvis I vil rette, så sender jeg stilen. På forhånd tak.
  • Damals war es Friedrich "Der pogrom" HASTER!!!!!

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har læst bogen "Damals war es Friedrich" og kort kan fortælle på tysk hvad kapitlet "Der Pogrom" handler om? Det ville være en stor hjælp da jeg lige nu er i gang med at skrive en stor opgave om hele bogen. På forhånd tak!!! :-)
  • Hjælp til oversættelse

    Forumindlæg
    hej. Jeg sidder og oversætter tysk og er løbet ind i en sætning jeg ikke rigtig kan få oversat. "Hat es Ihnen was gemacht?" Jeg ville gætte på at det betød: Er der sket dem noget? (fordi det ligesom passer ind i sammenhængen).
  • hjælp

    Forumindlæg
    Er der nogle som vil hjælpe med mig med at rette en tysk stil. Det tager ikke så lang tid. Hvis du gider at give din e-mail så kan jeg sende den til dig. Håber der er nogle der gider.. Det vil være fantastisk godt hvis der var nogle?
  • Optagelsesprøve sproglige linje.

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til optagelsesprøve og har valgt en sproglige linje. lægger de så ikke vægt på at jeg god til engelsk og tysk ? Og i mundtlig matematik skal man så fortælle hvad man har haft om i 9klasse, på en tavle, Kan det virkelig tag 20 minutter at fortælle om matematik
  • Ejefald

    Forumindlæg
    tysk, når man fx vil sige "drengens mor", siger man "die Mutter des Junges", Men jeg er i tvivl om, hvordan man oversætter det, når det drejer sig om et egenavn, fx "Kims mor" Nogen der kan hjælpe? :)
  • FATTER DET IKKE ??

    Forumindlæg
    hej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :)
  • rettelse senere

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med at skrive tysk som skal afleveres den 20. tænkte på o der var en som havde tid hvis jeg sendte den til jer så i kunne kigge den hurtigt igennem, når det er at jeg er færdig - ps. det er på b niveau
  • hjælp til tyskoversættelse 1 sætning

    Forumindlæg
    Hej jeg har en tysk aflevering for til den 17. Marts og kom lige i tvivl hvordan oversættelsen af det her er: Inden politiet havde fanget tyven, havde han gemt pengene. er der nogen som har et bud, for jeg er helt på herrens mark i den.
  • Ordstilling og korrekte ord

    Forumindlæg
    Jeg skal oversætte denne danske sætning til tysk, men er helt på bar bund, da en bisætning og et par ord driller. Sætningen lyder: Werner går ind på en isbar. Der træffer han en pige, der er på besøg hos en onkel og en tante. I må utrolig gerne hjælpe!