Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14781 til 14800 af 25374
-
Gode ord og fraser at øve på til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal op til min mundtlige tysk-eksamen på torsdag, og jeg føler mig virkelig på bar bund. Jeg har planer om at memorere min præsentation, og genfortælle den tyske tekst på bedst mulig vis, men samtalen til slut skræmmer mig. Da jeg ikke er specielt god til at formulere sætninger frit. (... -
K- Rettigheder
ForumindlægHvis man taler om kvinder, kvinderettigheder osv. og man er helt tilbage i 1800- starten af 1900. Hvordan kan det så være at udviklingen gik ret så langsom, atlså med hensyn til kvinder og de rettigheder de gik op gennem årene? . Hvordan kan det være at kvinder først kom sent ud på arbejdsmark... -
gode råd til afgangsprøven?
Forumindlæghej. Jeg går i øjeblikket i 9.klasse hvilket jo så betyder at jeg skal til "eksamen" her i juni. Derfor søger jeg nogle gode råd til hvordan man bedst muligt forbereder sig både til det mundlige og det skriftlige... Nogle der har nogle gode teknikker og andre gode råd? Vile også gerne ... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
STX eller HHX
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal gå på HHX eller STX. Efter en af de to udanelser skal jeg til at tage Cand Oecon udanelsen. Hvad skal jeg vælge? -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
Retning af opgave plss help!
ForumindlægHeeej Alle søde mennesker der ude:D Jeg leder efter en person som er rigtig god til engelsk og gerne vil rette min opgave. Den skal rettes stave, grammatik m.m. Hele opgaven skal rettes. Er der nogen søde mennesker der vil, må de meget gerne hjælpe :D På forhånd Taak :D -
Problemformulering hjælp ?
ForumindlægEr denne problemformulering uddybet og er spørgsmålene rigtige med hensyn til rækkefølge ? Problemformulering Jeg har valgt dette emne, da jeg finder det interessant, hvordan Den Franske Revolution udviklede et land og hvilke årsager/konsekvenser Revolutionen skabte. 1. Redegør for hvilke års... -
3 linjers grammatik.
ForumindlægJuli wollte gern auf ferie reisen. Sie ¨beslutzen mit das erste auto zu reisen. Es ist eine alte tradition für ihn. Sie treffen die hauptperson wie sie liebt. Er färht zu Istanbul weil er mussen eine Machen zu treffen. btw, tak :) -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan man udregner sit snit? Fagene vægter jo forskelligt, og årskaraktererne mindre end eksamenskaraktererne.. forstår det ikke lige.. -
Skjult fortæller eller åben fortæller??
ForumindlægHej :-) Sidder lige og er i igang med en analyse men kom lige i tvivl om noget.. Altså hvis man ved hvem fortælleren/forfatteren er, men at teksten ikke bliver skrevet i "jeg-form" er det så en åben fortæller eller en skjult fortæller?? God weekend -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A... -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
Den franske revolution
ForumindlægJeg sidder og skriver dansk/historieopgave om Robespierre. Men jeg forstår ikke, hvad konventet var? Jeg har slået det op, og der stod, det var en forfatning. Men i bøgerne beskrives det nærmere som en regering. Hjælp? -
glas
Forumindlæghej, hvordan er glasset blevet frestillet,hvem og hvornår...?? -
Folkeviser
ForumindlægEr der nogen, der ligger inde med specielle kendetegn, til hvad folkeviser er? -
valg af emne til AT 2010
ForumindlægHjælp mig! Jeg har brug for nogle idéer til dette års AT-eksamen. Jeg vil gerne lave noget humanistisk indenfor humanisme og samfundsvidenskab- altså IKKE noget naturvidenskabeligt. Men hvilket videnskabeligt gennembrud kan jeg så vælge? Jeg er frisk på at høre nogle gode emner. MVH Mig. -
Litteratur
ForumindlægHej alle! Er lige pludselig kommet i tvivl over det med noter. Jeg har lavet det et utal af gange men lige nu klipper den bare :) Hvad i alverden er forskellen på at have fodnoter og litteraturliste? Jeg skal til og lave en opgave og forestiller mig at jeg skal have begge. Men for mig vil... -
differentialkonventionen aka f-mærke
ForumindlægJeg har nogle funktioner, som er voksende. Jeg skal vise ved hjælp af f-mærke at de er det. Så vidt jeg ved, skal f-mærke være positivt for at funktion kan være voksende. Men når jeg differentiere funktionerne på min lommeregner, giver de noget negativt. Håber nogen kan hitte rede på det. 1) F(... -
Magtens tredeling
ForumindlægNogle der kort og grundigt, kan fortælle om magtens tredeling. Det ville være en kæmpe hjælp.
