Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14841 til 14860 af 36004
  • I hvilken af disse elektronkonfigurationer er der flest valenselektroner?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til disse opgaver. Opgave 1 I hvilken af disse elektronkonfigurationer er der flest valenselektroner? [Kr]5s^2 4d^10 5p^3 [Xe]6s^2 4f^14 5d^10 6p^2 [Ar]4s^2 3d^3 [Ne]3s^2 3p^4 [Ne]3s^2 3p^1 Opgave 2: Antallet af orbitaler med kvantetallen...
  • Love og litteraturliste

    Forumindlæg
    Godmorgen :-) Jeg sidder og retter min opgave igennem, inden jeg endeligt skal aflevere den i morgen torsdag. Jeg har dog lidt svært ved at hitte ud af, hvordan jeg skal angive mine historiske kilder i min litteraturliste. Det drejer som om nogen forfatningsændringer fra den amerikanske forfat...
  • Forklaring på denne opgave.

    Forumindlæg
    Har en opgave der nævner begrænset og ubegrænset punktmængde. Tilsvarende åbnet og lukket. Hvad er betydningen af disse? evt hvad selve emnet hedder på engelsk, har nemlig ikke kunne finde noget. Se opgave på: Svaret på opgaven er givet til at være C. Hvorfor? https://ibb.co/LhynNmJ
  • Ikke-lineær svingning

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg er igang med min perspektivering til SRP, og har tænkt mig at perspektivere til ikke-harmoniske svingninger.Har derfor lige et par spørgsmål: 1) Er ikke-linearitet det samme som kaos? hvis nej, hvad er forskellen? 2) Kan man få en helt almindelig fjeder-lod-system til at svinge ikk...
  • Guldhornene

    Forumindlæg
    Hey folkens.. Er der nogen af jer derude, som har resumé ud fra hver strofe om Guldhornene af Adam Oenschläger? Det vil være en STOR hjælp !
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Løs følgende ligning ved beregning: –x + 12,5 = 4x Hjaelp, hvordan goer man det ved beregning??
  • y' = ky

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har fået til opgave at gøre rede for differentialligningen y' = ky. Jeg tænker at jeg selvfølgelig skal komme ind på beviset af den fuldstændige løsning. Hvad synes i ellers man bør sige? Jeg kan nemlig ikke helt gennemskue, hvad man ellers skulle komme ind på
  • usikkerhedsanalyse

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad en usikkerhedsanalyse er, og hvis fx usikkerhedsanalysen er 30, hvad skal jeg så med det tal?
  • artikel jul

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive en artikel om kulissen af jul, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal starte den ud. jeg skal skrive om kulissen af jul for "ikke danskere" hvordan de ser og oplever julen iforhold til danskere jeg er helt blank og håber virkelig at i kan hjælpe
  • matematiik

    Forumindlæg
    Hej allesammen hvordan kan jeg udregne denne opgave vha. maplefunktionerne:)? opg. er vedhæftet
  • Matematik

    Forumindlæg
    Halløj Jeg sidder med den her aflevering som jeg ikke kan komme videre med. Er der en venlig sjæl som vil hjælpe? Se i det vedhæftet fil.
  • Armé

    Forumindlæg
    Hej. Hvad er en Armé? Jeg ved godt det er noget med militær enhed, men forstår det stadig ikke. Tak på forhånd.
  • Finde højde og diameter/radius ud fra RUMFANG af et svømmebassin (cylinder)

    Forumindlæg
    opgaven lyder et firma vil have et badebassin som kan rumme 2.000 liter hvordan finder jeg højde og radius/diameter
  • TERMINSPRØVER-

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op i geografi(prøven er digital) her på mandag. Jeg vil lige spørge om, hvad er det som typisk kan komme i sådan en test? Tak på forhånd.
  • Reducer udtrykket

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle der kan hjælpe mig med at reducere følgende udtryk: (4a2-4ab+b2) / (4a - 2b) Jeg har gjort følgende: ((2a-b)(2a-b) / 2(2a-b) ) = (2a-b) / 2 Er det så a-½b ? der er svaret eller bare (2a-b) /2 Håber på respons På forhånd tak!
  • førstegradspolynomium

    Forumindlæg
    bestem det aproksimerende førstegradspolynomium i Xn = 1 til fuktionen: f(x) = x^10
  • Lønregulering-hvad menes der med det?

    Forumindlæg
    Ordbogen er ikke lige så meget til hjælp Kan I hjælpe?
  • Definition af sammenhængskraft

    Forumindlæg
    Sammenhængskraft:befolkningen deler sprog, kultur, historie, religion osv. som gør at de holder sammen. I Danmark har vi en høj grad af sammenhængskraft, vi har fælles sprog, historie, religion og kultur osv., som gør, at vi holder sammen. Hvis der er store forskelle i befolkningen(lille sammen...
  • Folkeskolens afgangsprøve - Matematik

    Forumindlæg
    Hej, Hvilke ting SKAL man bare have styr på i henholdsvis færdighed og problemregning, hvis man gerne vil score mindst to 10-taller. Hvad kommer næsten 100 % med?
  • Skov

    Forumindlæg
    Jeg sidder med mit eksamenspørgsmål i Biologi på B omkring Skoven. Nogle der har nogle noter omkring hvilken betydning nedbrydere har for skoven, og hvordan man kan sikre størst mulig udnyttelse af nedbrydernes aktivitet i jord?