Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14861 til 14880 af 63055
-
rettelse
ForumindlægNot every topic can catch my attention, as racism did and still do. Racism has a big role on the earth for the time being. Such as the conflict between Denmark and many Muslims countries, because of the twelve drawings of Muhammad in a Danish newspaper Friday, 30. September 2005. Not only racism ... -
Oversæt 8 sætninger
ForumindlægJeg har forsøgt mig med at oversætte de følgende 8 sætninger til engelsk samt at øve tegnsætning. Nogle rettelser? 1) Jeg tror, Mark har købt en ny habit til brylluppet. I think that Mark has bought a new suit for the wedding. 2) Jeg ved ikke, om han har råd til at gifte sig. I do not know if he ... -
Løsning 2 grads polynom
ForumindlægHar det her oplyst: (33 / x2 -9) - (9/ 2x+6)-(3/2x-6) = 3/4 og jeg skal løse ligningen men kan ikke lige få starten på den. Nogle der kan give en hjælpende hånd ? -
Grænseværdi
Forumindlæg9;Hvad er værdien af lim, hvor x --> 3 for (sin(x2-9)) / (9 - 3*x)?9; Grænseværdi opgaver er jeg generelt ikke så vilde med, men den måde jeg plejer at tackle dem på at at reducere dem, så jeg dividerer hele udtrykket med x9;en af det højeste led, her x2: ( sin(x2)/x2 - sin(9)/x2 ) ... -
Dansk mundtlig årsprøve!
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve, og vores lærer har skræmt os med, at vi overhovedet ikke må kigge i nogle papirer under eksaminationen, så vi skal kunne huske linje- og sidetal for TD. (det er jo optil 8 sider..) Det synes jeg lyder sygeligt.. jeg var også til årsprøve sidste år, men har nok fort... -
Notater
ForumindlægHejEr der nogen, der tilfældigvis sidder med notater til følgende bøger "Krop og Træning" og "Krop og samfund". De anvendes til undervisning i bologi og idræt mellemniveau. Notaterne kan sendes til min e-mail. Tak -
Konvertering
ForumindlægHvordan kan man redigere indholdet i de opgaver man downloader!? -
A Clockword Orange
ForumindlægHejsa :)Vi skal læse bogen "A CLockwork Orange" i engelsk. Jeg har set filmen og overvejer hvorvidt det er nødvendigt at jeg også læser bogen :) Nogen der har læst _og_ set "A Clockwork Orange" og som kan fortælle mig hvor meget filmen afviger fra bogen og hvad evt forskelle e... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej :) Jeg skal oversætte følgende sætning til engelsk: Det lykkedes ham ikke at nå toget - og det skal jo helst være så præcist som muligt, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det der "lykkedes" med, for normalt ville jeg bare sige "He missed the train" .. men det er vel ik... -
1 lille spørgsmål
ForumindlægHvordan siger man:disse ting er ikke nødvendig på engelsk?? -
Pernille af Herman Bang
ForumindlægHej jeg skal til dansk eksamen fortælle om Pernille. Jeg har trukket mande og kvinderoller, så jeg især går i dybden med forholdet og hvordan de som personer træder i karakter. Marie som hovedpersonen hedder skal være Pernille til dette karneval, min spørgsmål er så bare om man har hørt om den ... -
HJÆLP til glæden ved strandkanter analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i dansk eksamen her i 10. så søger hjælp til analysen af mit essay. Jeg har valgt glæden ved strandkanter af Marianne Larsen - så ville høre om der er nogen der ligger inde med analysen, og ville dele ud ;-) -
notater til 3 tekster HASTER
ForumindlægHej skal op til eksamen imorgen...og mangler notater til disse tekster som jeg ik forstår helt:* LEGS af Elizabeth Dean(novelle)* BROTHER af Mary Gallagher(drama)* THE WEARY BLUES af Langston Hughes(poesi)MANGE TAK.... -
Logistiskvækst bevis
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde beviset for det logistiske vækst model? Jeg har virkelig brug for det.. Jeg har intet kendksab til det, eller differentialligninger.. Jeg forstår det ikke. Hjælp.. :/ -
udviklingsroman?
Forumindlæghvad dækker begrebet "en udviklingsroman" ? -
Lysets farver
ForumindlægEr der nogen som kan komme med en god forklaring på "lysers farver" (substantiv og additiv) :)? På forhånd, mange taK! -
Skriveprogram
ForumindlægHej..Jeg er ved at forberede mig til en større matematikopgave, og jeg vil gerne skrive på computeren. Er der en skriveprogram i matematik?På forhånd takNuka -
Notater
ForumindlægHej har lige et problem til :)vi spørge om der er nogen der har gode notater til kemi a-niveau og evt til bøgerne skrevet af helge mygind.. -
Forberedelses metoder!
ForumindlægHej Jeg er som mange andre i gang med eksamenerne og jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i forberede jer til jeres mundtlige eksamener… -
Hvordan husker man det?
ForumindlægNår man nu står til en eksamen, i et matematisk fag - og derfor ikke har en tekst foran sig.. Hvad faen gør man så for at kunne huske det hele? Selvfølgelig kan man skrive en disposition op, hvillket jeg da også vil gøre. Men hvad så derefter? Hvordan husker I mellemregninger, formler, vinkler.. ...
